Samazinās neapdrošināto autoīpašnieku skaits 1

 
LTAB | 28.janvāris 2014 12:15

Kā liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā informācija, pērnajā gadā Latvijā samazinājies ceļu satiksmes negadījumu (CSNg) skaits, kurus izraisījuši neapdrošinātu transportlīdzekļu īpašnieki. Tāpat samazinājies kopējais autoīpašnieku skaits, kuri piedalās ceļu satiksmē bez spēkā esošas OCTA polises. LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics stāsta, ja 2009. gadā mērķis bija samazināt neapdrošināto skaitu līdz 2%, tad šobrīd tiks strādāts pie tā, lai neapdrošināto autoīpašnieku skaits nepārsniegtu 1%.

Foto: iAuto.lv

2013. gadā neapdrošinātu transportlīdzekļu īpašnieki kopsummā ir izraisījuši 630 CSNg, no kuriem 595 ir notikuši Latvijā. Salīdzinājumā ar 2012. gadu, neapdrošināto autoīpašnieku izraisīto CSNg skaits samazinājies par 28%. Tāpat par gandrīz 30 % ir samazinājies zaudējumu pieteikumu skaits. Ja 2012. gadā zaudējumu pieteikumu skaits sasniedza 1372, tad 2013. gadā vairs tikai 968. Arīdzan analizējot neapdrošināto transportlīdzekļu īpatsvaru pa gadiem vērojama transportlīdzekļu skaita, kuriem nav spēkā esoša OCTA polise, samazinājuma tendence. Ja 2008. gadā neapdrošināto skaits sasniedza 3,8%, tad 2013. gadā tas jau ir nokrities nedaudz zem 1%. LTAB gan norāda, ka šie ir provizoriskie rādītāji, līdz ar ko, reālais neapdrošināto skaits varētu būt nedaudz augstāks, tā kā zaudējumu pieteikumi par atlīdzību izmaksām no Garantijas fonda parasti tiek iesniegti ar zināmu laika nobīdi.

„Pēdējo desmit gadu laikā ir ieguldīts liels darbs un līdzekļi, lai nodrošinātu neapdrošināto skaita samazinājumu. Tā kā administratīvā soda palielināšana ir tikai viens no veidiem kā likt autovadītājiem apzināties, ka braukšana bez OCTA ir būtisks pārkāpums, jo tādā veidā tiek apdraudētas CSNg cietušo intereses, tad esam arī ieviesuši sistēmu, ka par braukšanu bez OCTA tiks piešķirti soda punkti. Tāpat esam regulāri organizējuši informatīvas drošības kampaņas, kurās skaidrojām, ka bez uzliktā administratīvā soda CSNg izraisītājam var rasties daudz lielākas problēmas, jo CSNg rezultātā radītie zaudējumi vainīgajam būs jāsedz no saviem līdzekļiem. Savukārt citi autovadītāji, kuri tieši konkrētā negadījumā nav iesaistīti arī būs cietēji, jo būs spiesti maksāt dārgāk par OCTA polisi, tā kā uzkrājumi Garantijas fondā, kuri veidojas no OCTA polisēm, būs jāatjauno. Tāpēc arī cenšamies veikt intensīvu skaidrojošo darbu, lai mainītu autovadītāju apziņu, ka mazāk ir jābaidās no soda, cik no tām sekām, kuras apzinātas vai neapzinātas rīcības rezultātā var nodarīt kā sev, tā citiem autovadītājiem. Šī brīža situācija rāda, ka pamazām mainās ne tikai neapdrošināto skaits, bet arī pašu autoīpašnieku attieksme, jo OCTA iegādājas nevis tāpēc, ka likums to regulē, bet gan, lai pasargātu sevi no nevēlamām sekām”, skaidro Juris Stengrevics.

Saskaņā ar OCTA likumu, zaudējumi par neapdrošinātu transportlīdzekļu izraisītiem CSNg vispirms tiek atlīdzināti no OCTA Garantijas fonda, ko veido iemaksas no iegādātajām OCTA polisēm. Pēc tam LTAB, kā Garantijas fonda turētājs, ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret ceļu satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai vadītāju, ja tas nav apdrošinājis savu civiltiesisko atbildību. Ja CSNg izraisītājs labprātīgi neatlīdzina zaudējumus, kas cietušajam kompensēti no Garantijas fonda, tad līdzekļu atgūšana tiek panākta tiesvedības ceļā.

 
Visi komentāri
 
REXX 28.janvāris 2014 13:28
0 0 Atbildēt

Es ļoti atvainojos, bet atkal nekorekti rekstīts. NE VIENMĒR tas, kas vada auto, ir arī tā īpašnieks. Parasti- vadītaji izraisa CSNeg., bet īpašnieks vienmēr ir cietušais.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti