Intervija: "Balta" nevēlas cīnīties ar apdrošināšanas pakalpojumu un OCTA cenu 2

Nozare.lv | 30.marts 2015 7:58

Apdrošinātājs "Balta" nevēlas cīnīties ar apdrošināšanas pakalpojumu cenu, bet gan būt inovatīvs un efektīvs uzņēmums, kas attīsta apdrošināšanas produktus ar plašāku segumu un izvērstu atbalstu klientiem. "Ja koncentrēsimies uz cenu, tad pakalpojuma kvalitāte būs zemāka, un to nevēlamies pieļaut," intervijā aģentūrai LETA saka "Baltas" valdes priekšsēdētājs un PZU Grupas ārvalstu operāciju vadītājs Bogdans Benčaks. Viņš uzsver, ka "Baltai" jābūt tirgus līderim Latvijā, tomēr izaugsmei jābūt peļņu nesošai.

Pēc īpašnieku maiņas apdrošināšanas sabiedrība saglabājusi līdzšinējo zīmolu - "Balta", jo tas Latvijā ir labi pazīstams un teju sinonīms vārdam apdrošināšana, skaidro Benčaks. Izveidots jauns "Baltas" logo, kas norāda uz apdrošināšanas sabiedrības piederību PZU grupai.

Foto: iAuto.lv

Patlaban top "Baltas" biznesa stratēģija, pēc kuras pabeigšanas uzņēmums varēs sīkāk iepazīstināt ar saviem darbības plāniem. "Baltas" vadītājs stāsta, ka PZU koncepcija ir būt "labam pilsonim" jeb sociāli atbildīgam uzņēmumam. "Uzlabojot savus finanšu rezultātus, varēsim vairāk dot sabiedrībai," saka apdrošināšanas sabiedrības vadītājs.

Pagājušajā gadā PZU no RSA iegādājās apdrošināšanas sabiedrības Lietuvā, Latvijā un Igaunijā. Savukārt šā gada sākumā PZU pārdeva savu Lietuvas uzņēmumu "PZU Lietuva" Norvēģijas apdrošinātājam "Gjensidige". Kādā pozīcijā Baltijas valstīs ir PZU pēc šiem darījumiem?

PZU ir numur viens nedzīvības apdrošināšanā, ar ko ļoti lepojamies. Darījums ar RSA bija plats solis, lai padarītu PZU grupu par patiešām starptautisku uzņēmumu. Pēc darījuma ar RSA esam apdrošināšanas sabiedrība numur viens Lietuvas tirgū ar vairāk nekā 30% tirgus daļu. Kopējā "Baltas" un "PZU Latvija" tirgus daļa Latvijā ir vairāk nekā 25%, savukārt Igaunijā PZU un Igaunijas "Codan" filiāle kopā ieņem ceturto pozīciju.

Darījums ar RSA bija ļoti sarežģīts, tas bija saistīts ar vairāku valstu likumu normām. Apliecinājām, ka PZU ir profesionāls spēlētājs – vispirms uzvarējām tenderi un pēc tam īstenojām darījumu.

PZU bija jāatsakās no uzņēmuma "PZU Lietuva", jo "PZU Lietuva" un "Lietuvas Draudimas" kopējā tirgus daļa Lietuvā veidoja vairāk nekā 40%, un dažos biznesa segmentos kopējā tirgus daļa veidoja dominējošu pozīciju. Saskaņā ar Lietuvas konkurences uzrauga lēmumu PZU bija pienākums atdalīt daļu biznesa. Izanalizējot situāciju, PZU nolēma pārdot uzņēmumu "PZU Lietuva", izņemot "PZU Lietuva" filiāles Latvijā un Igaunijā. "PZU Lietuvas" Latvijas filiāle kļūs par "Baltas" daļu, to darbības tiks apvienotas. Savukārt "PZU Lietuva" Igaunijas filiāle turpmāk būs "Lietuvas Draudimas" filiāle – "PZU Lietuva" Igaunijas filiāles bizness tiks pārnests no "PZU Lietuva" uz "Lietuvas Draudimas". Tas bija sarežģīts darījums, bet esam lepni, ka esam tuvu darījuma pabeigšanai.

Esmu pateicīgs Lietuvas un Latvijas tirgus uzraugiem par to, ka sadarbība notika raiti un efektīvi.

Lietuvā tiks saglabāts nosaukums "Lietuvas Draudimas"? Un Igaunijā?

Igaunijā nosaukums būs PZU.

PZU stratēģija ir ievērot vēsturi – "Baltas" vēsture un "Lietuvas Draudimas" vēsture ir līdzīga PZU vēsturei. Tās ir savulaik valstij piederējušas sabiedrības, kuras kļuvušas par modernām apdrošināšanas sabiedrībām. "Baltas" zīmolu Latvijā pazīst 98%, PZU ir līdzīga situācija Polijā. Polijā PZU ir sinonīms apdrošināšanai. Esmu pārliecināts, ka "Balta" Latvijā ir tuvu līdzīgai situācijai. Turklāt "Balta" ir uzticamākais un godīgākais apdrošinātājs Latvijā. Tāpēc nav nekāda pamata mainīt vēsturi un mainīt tik spēcīgu un Latvijas iedzīvotājiem labi zināmu zīmolu. Nedaudz mainījām logo, un tagad "Baltai" ir jauns logo, kas simbolizē modernu, godīgu un inovatīvu uzņēmumu un norāda uz tā piederību PZU grupai.

Situācija ar uzņēmumu "Lietuvas Draudimas" ir līdzīga, un PZU stratēģija ir saglabāt šo zīmolu.

Kādi ir PZU finanšu mērķi Baltijā un Latvijā? "Balta" pēdējos gados strādājusi ar zaudējumiem.

Nevarēšu komentēt "Baltas" iepriekšējo darbību. Esmu par "Baltu" atbildīgs no pērnā oktobra, bet PZU ir atbildīga par "Baltas" sniegumu kopš 2014.gada jūlija.

Mūsu plāns ir, lai "Balta" pēc saplūšanas ar "PZU Latvija" Latvijas tirgū būtu apdrošināšanas sabiedrība numur viens. Mūs interesē peļņu nesoša izaugsme. Vēlamies, lai "Balta" būtu tirgus līderis plašā nozīmē – "Baltai" ir jābūt inovatīvai, efektīvai, klientiem pieejamai, tai jābūt līderim arī attiecībā uz darbiniekiem.

Pagājušajā gadā "Balta" strādāja ar negatīvu rezultātu, taču tas ir tāpēc, ka stratēģisku lēmumu dēļ veicām norakstīšanu – aizvērām dažus projektus, un tam bija negatīva ietekme uz rezultātu. Taču "Baltai" pagājušajā gadā bija izaugsme, tās tehniskais rezultāts bija pozitīvs. Pamatdarbība, apdrošināšanas darbība pērn bija peļņu nesoša. "Baltas" attīstības virziens ir pozitīvs - "Baltas" zaudējumi pagājušajā gadā bija 50% no 2013.gada zaudējumiem.

"Baltas" ir apdrošināšanas sabiedrība ar labi zināmu zīmolu, ar ļoti profesionāliem kolēģiem un dažām iekšējām problēmām, ko atrisināsim. Mums ir jākoncentrējas uz inovācijām un darbības efektivitāti. Patlaban gatavojam biznesa stratēģiju, un tā tiks pabeigta līdz jūnija beigām.

Esmu viesojies "Baltas" reģionālajās filiālēs, lai darbiniekiem pastāstītu par "Baltas" jauno darbības filosofiju. "Balta" nekonkurēs ar cenu, tā koncentrēsies uz klientu vajadzībām. Piedāvāsim inovatīvus produktus.

Esam sākuši informācijas kampaņu ar vēstījumu, ka "Balta" ir palīgs stresa situācijās. "Baltas" produkti nodrošinās klientiem drošības sajūtu, proti, ja kaut kas notiek, klienti var būt mierīgi. Protams, negadījumu situācijās ir stress, taču "Baltas" pienākums ir klientam, kurš samaksājis par apdrošināšanas pakalpojumu, atvieglot stresa situāciju, cik vien tas ir iespējams. Manuprāt, tas ir kas jauns tirgū.

Klientiem privātīpašumu apdrošināšanas segmentā piedāvājam visplašāko palīdzības klāstu. Apdrošinātājam jāspēj reaģēt visās potenciālajās situācijās, un šajā virzienā attīstīsim savus produktus - piedāvāsim ne tikai apdrošināšanu, bet arī plašu risinājumu klāstu potenciālu problēmu gadījumā. Polijā piedāvājam programmu "PZU palīdzība" - tā ir plaša palīdzības programma ceļu satiksmes negadījumu situācijās un mājokļa problēmu gadījumos. "Baltas" jaunā komunikācijas kampaņa ir pirmais solis, lai izmantotu mātessabiedrības pieredzi, kā sniegt atbalstu klientiem.

Daudzi cilvēki uztver apdrošināšanu kā papildu nodokli, jo sevišķi tas attiecas uz OCTA polišu iegādi. Mūsu ideja ir veidot inovatīvus produktus, lai cilvēki izprastu, ka nopērk ne tikai drošību riska situācijām, bet arī citus pakalpojumus. Tā ir apdrošināšanas nākotne.

Kuri apdrošināšanas segmenti "Baltai" būs īpaši interesanti? Uz ko koncentrēsieties?

Pašlaik Latvijā apdrošināšanas izplatība jeb klientu iegādāto apdrošināšanas produktu daudzums ir zemāks nekā Rietumeiropā un Polijā. Latvija ir Eiropas Savienības daļa, Latvijas ekonomika aug, un tas nozīmē, ka cilvēki nākamajos gados vairāk domās par apdrošināšanu. Tā ir mūsu iespēja. "Baltas" mērķis ir piedāvāt iespēju iegādāties tādus produktus, kas apmierinās cilvēku vajadzības.

Latvijas apdrošināšanas tirgus salīdzinājumā ar Lietuvu un Igauniju ir vismazākais, un cenas ir viszemākās. Ja cenas ir zemas, tas ietekmē atlīdzību līmeni.

Manu darbu lokā pašlaik ir OCTA stratēģija. Latvijā patlaban ir ļoti sarežģīta situācija ar OCTA. Gaidām, kā attīstīsies situācija pēc Satversmes tiesas sprieduma lietā par apdrošināšanas atlīdzības apmēru par personai nodarītajiem nemateriālajiem zaudējumiem. Par šo jautājumu būtu jāsatraucas ne tikai apdrošinātājiem, bet arī valdībai, jo šāda situācija izveidojusies tāpēc, ka bija nepareizi ieviesti Eiropas Savienības lēmumi. Otrkārt, pagājušajā gadā tika grozīti normatīvi un paredzētas iespējas ceļu satiksmes negadījumos cietušai personai saņemt būtiski lielākas atlīdzības par nodarītajiem nemateriālajiem zaudējumiem. Balstoties uz Rietumeiropas un Polijas pieredzi, prognozējam, ka arī Latvijā augs izmaksas par nemateriālajiem zaudējumiem cietušajiem. Izmaksas augs, jo cilvēki ir labāk izglītoti un izprot savas tiesības. Tuvojamies Rietumeiropas tendencēm. Šī situācija apdrošināšanas tirgum rada galvassāpes.

Polijā PZU ir universāls apdrošinātājs. Arī "Balta" būs universāls apdrošinātājs, kas nodrošina īpašu piedāvājumu privātpersonām un strādā, lai būtu pirmā izvēle biznesa klientiem. Konkurēsim, kā priekšrocību izmantojot mūsu zīmolu un inovācijas. Lepojos Latvijā vadīt apdrošināšanas sabiedrību, kas klientu aptaujās atzīta par godīgāko apdrošinātāju. Tas ir apdrošinātājam svarīgākais novērtējums.

"Balta" necīnīsies ar cenu, jo cenu kari ietekmē visus – gan apdrošināšanas sabiedrības, gan arī klientus. Ja koncentrēsimies uz cenu, tad pakalpojuma kvalitāte būs zemāka, un to nevēlamies pieļaut. Mēģināsim attīstīt produktus ar plašāku segumu, piedāvāsim atbalstu, kā arī koncentrēsimies uz inovatīviem produktiem. Piemēram, pagājušajā gadā sadarbībā ar "Samsung" ieviesām mobilo ierīču ekrānu apdrošināšanu "screen care". Mūsu iecere ir atrast to, kas "Baltu" atšķir no konkurentiem. Esmu optimistiski noskaņots, jo mūsu mātessabiedrībai ir plaša pieredze un Latvijas tirgū strādāju ar labākajiem profesionāļiem. Šī kombinācija noteikti dos rezultātus.

Domājat ieviest jaunus produktus? Piemēram, Lietuvā PZU piedāvā arī dzīvības apdrošināšanu, kas Latvijā ir augošs apdrošināšanas segments. Apsverat iespēju arī Latvijā piedāvāt dzīvības apdrošināšanu?

Tā ir viena no iespējām. Detalizētāku informāciju par plāniem varētu sniegt jūlijā, kad būs gatava jaunā darbības stratēģija.

Jāpatur prātā, ka dzīvības apdrošināšanas tirgus jau ir sadalīts starp bankām un apdrošināšanas sabiedrībām. Tā ir specifiska Baltijas tirgus iezīme. Lietuvā līderu vidū gan ir "Aviva", taču vairums dzīvības apdrošināšanas tirgus līderu ir banku apdrošināšanas sabiedrības.

PZU ir jāanalizē iespējas Latvijā. Esam profesionāļi, esam biržā kotēts uzņēmums, un mūsu pienākums ir analizēt dažādus scenārijus. Dzīvības apdrošināšana ir viena no iespējām, bet patlaban neesam pieņēmuši nekādu lēmumu par šī pakalpojuma sniegšanu Latvijas tirgū. Nevaru arī teikt, ka nevirzīsimies tajā virzienā.

Veselības apdrošināšana "Baltai" ir interesējošs segments?

"Balta" ir viens no līderiem Latvijas veselības apdrošināšanas tirgū. Balstoties savā iepriekšējā pieredzē uzņēmumā "PZU Lietuva", secinu, ka "Balta" veselības apdrošināšanā  piedāvā ļoti modernu risinājumu, produkts un pakalpojums ir ļoti labs.

Kā vērtējat konkurenci Latvijas apdrošināšanas tirgū? Jau minējāt sarežģīto situāciju ar OCTA polisēm. Šī nozare ilgstoši strādā ar zaudējumiem, un tiek runāts, ka OCTA cenas ir pārāk zemas, bet to kāpums tomēr nav straujš.

Latvija ir specifisks tirgus. Problēma ir tā, ka tirgus neko nav mācījies no gadījuma ar "Balvu", kurai pirms diviem gadiem finanšu tirgus uzraugs anulēja licences. Tika gaidīts, ka pēc "Balvas" gadījuma tirgus mainīs pieeju, tomēr reakcijas īsti nebija.

Esmu pārliecināts, ka apdrošināšanas tirgus uzraugs analizē situāciju tirgū. Gribu konkurēt tirgū, kur citi spēlētāji strādā godīgi, veido rezerves, respektē standartus. "Balta" respektēs labāko tirgus praksi.

Kā kopumā vērtējat konkurenci Latvijas apdrošināšanas tirgū? Vai tā ir spēcīgāka nekā Lietuvā?

Jā, tirgū ir ļoti spēcīga konkurence. Taču katrai apdrošināšanas sabiedrībai ir jāatrod savas idejas, kā konkurēt. Polijā visi domā, ka OCTA cenas ir pārāk zemas. Bet, ja salīdzina ar OCTA polišu cenām Latvijā, tad Polijā tās ir divreiz augstākas. Šādā situācijā ir jāatrod savas priekšrocības tirgū. Cita ceļa nav. Mums ir jābūt inovatīviem un efektīviem.

Vai jūtat biznesā arī ģeopolitiskās krīzes ietekmi?

Makroekonomikas stāvoklis ietekmē arī apdrošinātājus, jo finanšu sektors ir ekonomikas mugurkauls. Analizējam potenciālo ietekmi uz klientiem, un redzam, ka sankcijām ir ietekme, samazinās pārvadājumi, samazinās eksporta aktivitāte. Tomēr lai arī kopumā ir ģeopolitiskas problēmas, neredzam nozīmīgu to ietekmi uz mūsu bilanci.

Nākamgad apdrošināšanas sektorā stāsies spēkā jaunās "Maksātspējas II"normas. Cik gatava ir PZU jaunajām prasībām?

Esam daļa no PZU grupas programmas. "Balta" ir gatava "Maksātspējas II" prasībām. Cieši sadarbojamies ar Latvijas finanšu tirgus uzraugu un ar Polijas kolēģiem. Nedomāju, ka "Baltai" un PZU būs problēmas ieviest "Maksātspējas II" regulējuma prasības. Esam ceļā uz to ieviešanu.

Jaunais regulējums ietekmēs tirgu. Tas ir izaicinājums apdrošināšanas nozarei. Tomēr šīs prasības ir labs virziens, īpaši tādām lielām grupām kā PZU.

"Balta" saglabās savu filiāļu reģionālo pārklājumu?

Jā. "Baltas" un PZU vēsture ir līdzīga. Arī Polijā PZU ir tāda pati klātbūtne reģionos. Tā ir mūsu priekšrocība tirgū, ko saglabāsim arī turpmāk. Esmu apmeklējis "Baltas" filiāles reģionos un lepojos, ka "Baltas" speciālisti ir tik tuvu klientiem. Neatteiksimies no reģionālajām filiālēm, jo tās ir mūsu identitāte, mūsu vērtība. Darbinieki reģionālajās filiālēs katru dienu satiek klientus un vislabāk izprot to vajadzības. Balstoties šajā informācijā un pieredzē, "Baltas" darbiniekiem centrālajā birojā ir jārada klientu vajadzībām piemērotākie produkti.

PZU koncepcija ir būt "labam pilsonim" jeb sociāli atbildīgam uzņēmumam, atbalstīt sabiedrību. Protams, domājam par peļņu, jo tas ir mūsu pienākums, taču nekoncentrējamies tikai uz peļņu. Domājam par akcionāriem, sabiedrību kopumā, klientiem, sadarbības partneriem un darbiniekiem.

Latvijā ievērosim tādus pat principus kā Polijā. Pirmkārt, koncentrēsimies uz prevenciju. Mēs apbalvojam drošākos uzņēmumu autoparkus, esam sākuši atbalstīt talantus – parakstījām vienošanos ar Banku augstskolu par stipendijas nodrošināšanu vienam talantīgam studentam. Viss notiek soli pa solim. Uzlabojot savus finanšu rezultātus, varēsim vairāk dot sabiedrībai. Arī Polijā PZU darbojas preventīvi, proti, atbalsta drošību uz ceļiem. Polijā PZU arī atbalsta nacionālo mantojumu, kultūru, talantus. Koncentrējamies ne tikai uz zināšanām apdrošināšanas jomā, tāpēc arī Latvijā īstenosim citas aktivitātes.

Atbalstāt arī sportu.

Tā ir. Lietuvas sabiedrība ļoti interesējas par basketbolu, tas ir kā reliģija. Savulaik Lietuvā noslēdzām līgumu par basketbola kluba Kauņas "Žalgiris" atbalstīšanu. Sākot darbu Latvijā, rīkojāmies līdzīgi un noslēdzām līgumu par basketbola kluba "VEF Rīga" atbalstīšanu.

Polijā PZU nesponsorē klubus, bet atbalsta veselīgu dzīvesveidu. Viena no veselīga dzīvesveida programmas sastāvdaļām ir atbalsts skriešanai. Atbalstām gan maratonus, gan iespēju skriet ikvienam, proti, sadarbībā ar pašvaldībām esam veidojuši trases skriešanai.

PZU Polijā 2014.gadā strādāja ar gandrīz trīs miljardu Polijas zlotu jeb 725,87 miljonu eiro neto peļņu. Tas ļauj mums sponsorēt šādus pasākumus. Esmu pārliecināts, ka soli pa solim arī Latvijā dosimies šajā virzienā. Sociālā atbildība būs daļa no "Baltas" darbības stratēģijas. Ja gribi būt īsts tirgus līderis, tad jāinvestē arī sabiedrībā.

Jūs pats jau ilgi strādājat PZU?

Mans bijušais vadītājs teica, ka PZU esmu piemērs "amerikāņu sapņa" īstenošanai. 1999.gada 1.augustā sāku strādāt PZU Finanšu investīciju departamentā juridiskā speciālista amatā, tagad esmu "Baltas" valdes priekšsēdētājs.

Man ir darba pieredze Lietuvā, Igaunijā, Latvijā un Ukrainā. Esmu PZU atbildīgs arī par ārvalstu operācijām. Tādējādi man ir iespējas tikties ar cilvēkiem no dažādām valstīm un kultūrām, saprast atšķirību starp Latviju, Lietuvu, Igauniju un Ukrainu.

Viena no lielākajām PZU priekšrocībām Baltijā ir tas, ka mums katrā valstī ir labākā komanda, pieredze un zināšanas par tirgu. Tagad jādomā, kā ieviest katrā valstī piemērotas sociālās atbildības aktivitātes un kā mūsu operācijas padarīt inovatīvas un efektīvas. Jādomā, kā katrā valstī būt labam darba devējam un "labam pilsonim". Tas ir mans mērķis.

INFORMĀCIJA

PZU grupa 2014.gadā strādāja ar 2,968 miljardu zlotu jeb 725,87 miljonu eiro peļņu. Salīdzinājumā ar 2013.gadu peļņas rādītājs samazinājās par 9,9%. PZU grupas bruto parakstīto prēmiju apmērs 2014.gadā auga par 2,5% un sasniedza 16,885 miljardus zlotu jeb 4,129 miljardus eiro. Ukrainā un Baltijas valstīs parakstīto bruto prēmiju apmērs pērn veidoja 4,2% no PZU grupā parakstīto prēmiju kopapjoma. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu īpatsvars ir audzis, un tas saistīts ar PZU grupas paplašināšanos Baltijā. Pieaugums gaidāms arī 2015.gadā, jo 2014.gadā dati par PZU iegādātajām apdrošināšanas kompānijām ietverti tikai par periodu pēc šo apdrošinātāju iegādes.

PZU pagājušajā gadā no RSA grupas iegādājās Latvijas apdrošināšanas sabiedrību "Balta", Lietuvas sabiedrību "Lietuvos Draudimas AB", "Codan Forsikring" Igaunijas filiāles biznesu un Polijas uzņēmumu "Link4". Baltijas valstīs esošo aktīvu iegādes cena bija aptuveni 270 miljoni eiro. Savukārt šogad PZU paziņoja par savas Lietuvas apdrošināšanas sabiedrības "PZU Lietuva" pārdošanu Norvēģijas apdrošināšanas uzņēmumam "Gjensidige Forsikring ASA". Darījuma summa ir 54 miljoni eiro.

PZU akcijas tiek kotētas Varšavas fondu biržā.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Gunta 31.marts 2015 6:20
2 1 Atbildēt

Kaut kārsim debesīs, griezīsim otrādi, ka tik atrastu, kā nemaksāt.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

PAPILDINĀTS 24.08 ar Circle K atbildi; autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 36

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Tūkstošiem jaunu Mercedes krājas Brēmenes lidostā – kas noticis? (+ VIDEO) 1

2,5 kilometrus garā pacelšanās nolaišanās josla Ālhornā pie Brēmenes praktiski pilnībā piepildīta ar jauniem Mercedes automobiļiem. Vācu prese skaidro, kas noticis. Lasīt vairāk

 

Vernons pie vēsturiskā un lepnākā Austrumeiropas autobusa "Ikarus 55 Lux" stūres (+ FOTO) 29

Seno spēkratu salidojumā pie Rīgas Motormuzeja kopā ar citiem vēsturiskajiem automobiļiem bija apskatāms arī savulaik lepnākais Austrumeiropas autobuss – Ungārijā ražotais Ikarus 55 Lux, kas restaurēts Latvijā un tagad ir regulārs šādu pasākumu dalībnieks Lasīt vairāk

 

Seat ļauj ielūkoties elektriskā krosovera salonā

Kāpinot interesi par savu pirmo elektriskās piedziņas krosoveru Spānijas autobūves kompānijas Seat sporta nodalījums Cupra publicējis jaunu attēlu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti