Rosina samazināt administratīvo slogu lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumiem - iAuto

Rosina samazināt administratīvo slogu lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumiem

 
Satiksmes Ministrija | 10.jūlijs 2015 6:34

Rosina samazināt administratīvo slogu un vienkāršot lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadājumu atļauju pieprasīšanas, saņemšanas un lietošanas kārtību, kā arī paaugstināt šo kravu pārvadājumu efektivitāti.

To paredz ceturtdien, 9.jūlijā, Valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos Nr. 343 „Noteikumi par lielgabarīta un smagsvara pārvadājumiem”.

VAS „Latvijas Valsts ceļi” lielgabarīta un smagsvara pārvadājumu atļaujas turpmāk izsniegs elektroniskā veidā, un informācija par elektroniskā veidā izsniegto atļauju tiks ievadīta izsniegto atļauju datu bāzē, kas būs pieejama VAS „Latvijas Valsts ceļi” interneta vietnē. Vienlaikus pārvadātajam būs tiesības atļauju saņemt rakstveidā.

Noteikumu projektā ir arī paredzēts, ka turpmāk lielgabarīta un smagsvara kravu pavadīšanai pārvadātāji varēs izmantot savus īpaši aprīkotus pavadošos transportlīdzekļus, bet Valsts policiju paredzēts iesaistīt tikai gadījumos, ja lielgabarīta vai smagsvara transportlīdzekļa platums pārsniedz 5 metrus un / vai garums 40 metrus.

Tāpat MK noteikumus plānots papildināt ar normu, ka atļauja nav jāsaņem mehāniskā transportlīdzekļa, kuram ir bojājumi, vilkšanai uz stāvvietu vai remonta vietu, tādā veidā novēršot šiem autovadītājiem nesamērīgu administratīvo slogu.

Noteikumu projektā ir paredzēts, ka dalāmu kokmateriālu lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadātājiem transportlīdzeklis būs jāaprīko ar globālo pozicionēšanas sistēmu, kas ļautu kontrolēt šādu kravu pārvadājumu maršrutu atbilstību atļaujās norādītajiem (atļautajiem) maršrutiem. Tā rezultātā būs iespējams novērst autoceļu konstrukciju un segumu bojāšanu gadījumos, ja smagsvara kravas tiek vestas pa ceļiem, kur tas nav atļauts, kā arī tiks atvieglota šo pārvadājumu kontrole. Noteikumus paredzēts papildināt ar pārejas noteikumu, nosakot, ka transportlīdzekļi ar globālās pozicionēšanas sistēmu ir jāaprīko 3 mēnešu laikā no šo noteikumu spēkā stāšanās brīža. Līdzīgi ir rīkojusies arī Igaunija, kur šajā gadā stājās spēkā līdzīga norma.

Noteikumu projektā paredzēts svītrot normas, kas nosaka atļauju izsniegšanu dalāmu cementa lielgabarīta un smagsvara kravu pārvadāšanai konkrētā maršrutā, jo šādas atļaujas vairs netiek pieprasītas. Kā informējis  uzņēmums „Cemex”, tā rīcībā ir tehnoloģijas, kas neļauj pārkraut transportlīdzekļus cementa kravu pārvadāšanai, tādējādi nepārsniedzot 40 tonnu faktisko masu.

Lai MK noteikumu projekts stātos spēkā, par to būs jābalso valdībai

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti