CSDD: Trūkst detalizētas informācijas no "Volkswagen" defektīvo auto skaita identificēšanai Latvijā 2

 
Nozare.lv | 28.septembris 2015 11:10

Tā kā "Volkswagen" nav precīzi identificējis kritērijus, kuras autoražotāja mašīnas varētu būt aprīkotas ar konkrēto dzinēju, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, tad nav arī iespējams pateikt, cik to ir Latvijā, ziņu aģentūrai LETA norādīja Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD).

Patlaban ir zināms tikai viens kritērijs, ka tās ir mašīnas ar dīzeļdzinēju. Laboratoriski Latvijā defektu konstatēt nevar, jo šādu īpašu laboratoriju nav visā Baltijā. Taču, ja tiktu definēti detalizētāki kritēriji, iespējamo auto skaitu Latvijā pēc CSDD datiem noteikt varētu.

CSDD arī norāda uz to, ka patlaban, lai arī Eiropā tiek veiktas laboratoriskās pārbaudes, konkrētu rezultātu nav, jo acīmredzot process nenotiek tik ātri, nav arī pagaidām saprotams ,cik šādu mašīnu ar defektiem varētu būt saražots tieši Eiropas tirgum.

Foto: iAuto.lv

Kā ziņots, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) uzskata, ka visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm vienoti būtu jāiesaistās automašīnu ražotāja "Volkswagen" izmešu jautājuma risināšanā, aģentūrai LETA pastāstīja VARAM pārstāve Kristīne Kļaveniece.

Ministrija nosodoši vērtē iespējamo krāpšanos ar izmešu daudzumu. Tomēr, ņemot vērā, ka tā varētu būt pasaules mēroga krāpniecība, ministrija uzskata, ka jautājums jārisina vienoti visās ES dalībvalstīs.

VARAM sagaida aktīvu auto ražotājus kontrolējošo institūciju rīcību situācijas pilnīgai izpētei un atbilstošu soda mēru noteikšanai.

Kā vēstīts, ASV Vides aizsardzības aģentūra (EPA) atklāja, ka "Volkswagen" atsevišķām dīzeļdzinēju automašīnām uzstādīta programmatūra, kas pilnīgu kaitīgo izmešu kontroli veic vien brīdī, kad tai tiek izdarītas oficiālās emisijas pārbaudes. Tādējādi šo automobiļu izdalīto kaitīgo izmešu daudzums pārsniedz oficiāli atļauto.

Pagājušajā nedēļā uzņēmums atzina, ka pasaulē ar konkrētu dīzeļdzinēju tipu, kas var falsificēt kaitīgo izmešu datus, aprīkoti līdz pat 11 miljoniem tā ražoto automašīnu.

Tikmēr Eiropas Komisija aicinājusi visas 28 ES dalībvalstis pārbaudīt, vai pārdotās automašīnas atbilst bloka standartiem.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anonimikis 28.septembris 2015 21:27
1 0 Atbildēt

Nav nekas jādetektē. Ražotājs piestāda informāciju kāda modeļa auto tie ir un nodrošina pieeju VIN datu bāzei. Dīleri nodrošina programmatūras atjaunošanu, lai likvidētu neatbilstību un izsniedz attiecīgu apliecinājumu. TA laikā šī modeļa auto tiek pārbaudīts, vai ir veikta programmatūras atjaunošana. Ja nav, apskate netiek iedota.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 2

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

200 000 eiro: Mercedes parāda elektrisko G-klasi (+ FOTO) 3

Mercedes – Benz pastāsta par G-580 EQ, elektrisko apvidnieku, kas iepazīšanās versijā Edition One maksās aptuveni 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Volkswagen Golf zaudē visvairāk saražotā auto titulu Vācijā 12

Golf vairs nav visvairāk saražotais auto modelis Vācijā, tomēr šis tituls joprojām paliek pie Volkswagen. Lasīt vairāk

 
 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti