Advokāte: Garkalnē traģisko avāriju izraisījušais šoferis vēlas pārsūdzēt apcietinājuma piemērošanu 26

Nozare.lv | 28.oktobris 2015 19:20

Kravas auto šoferis no Polijas Mihals Jablonskis, kura vadītais spēkrats pirmdien ietriecās riteņbraucēju grupā, izrādījis vēlēšanos pārsūdzēt lēmumu par apcietinājuma piemērošanu, aģentūrai LETA norādīja advokāte Ilona Bulgakova.

Advokāte paskaidroja, ka tagad ir jāsagaida Rīgas rajona tiesas motivēts lēmums, kas varētu būt rīt, tomēr norādīja uz apstākli, ka aizdomās turētais ir izteicis vēlēšanos pārsūdzēt lēmumu par apcietinājumu. Bulgakova uzskata, ka šīs tiesības viņam būtu jāizmanto. Advokāte piebilda, ka diez vai šī cilvēka turēšana apcietinājumā ļaus novērst līdzīgas traģēdijas.

Arī viņa uzsvēra, ka kravas automašīnas šoferis tiešām ļoti nožēlo notikušo, tomēr negadījuma apstākļi patlaban ir jāskaidro kriminālprocesā. "Ir skaidrs un redzams, ka viņš ļoti pārdzīvo," bilda Bulgakova. Viņa norādīja, ka vīrietim ir darba stāžs jau no 1989.gada.

Savukārt Polijas vēstniecība Latvijā aģentūrai LETA apliecināja, ka Latvijas Ārlietu ministrija ir informējusi par notikušā apstākļiem. Vienlaikus vēstniecībā informēja, ka pagaidām Jablonskis nav lūdzis atbalstu, taču vēstniecība ir gatava to arī sniegt, ja sekos šāds lūgums.

Rīgas rajona tiesa šodien nolēma apcietināt kravas auto šoferi no Polijas, kura vadītais spēkrats pirmdien ietriecās riteņbraucēju grupā. Pēc tiesas sēdes vīrietis pauda lielu nožēlu par to, kas notika, kā arī vēlējās atvainoties bērnu ģimenēm. Uz jautājumu, kas īsti notika, vīrietis sacīja, ka patlaban nevar atbildēt uz šo jautājumu. Šoferis sacīja, ka ir pieredzējis un šāds negadījums viņam ir noticis pirmo reizi, vēlreiz atvainojoties bērnu ģimenēm.

Vīrietis arī ar nožēlu pauda, ka viņam mājās Polijā ir smaga situācija ģimenē, jo viņam ir slims bērns, kuram ir garīgi traucējumi.

Kriminālprocess sākts pēc Krimināllikuma 260.panta 2.daļas, kas paredz, ka par ceļu satiksmes noteikumu vai transportlīdzekļu ekspluatācijas noteikumu pārkāpšanu, ja to izdarījusi persona, kas vada transportlīdzekli, un ja tās rezultātā cietušajam nodarīts smags miesas bojājums vai tā izraisījusi cilvēka nāvi, var sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz desmit gadiem.

Kā ziņots, precīzus Garkalnes negadījuma iemeslus Valsts policija (VP) noskaidros izmeklēšanā, jo pilnīgai notikumu gaitas rekonstruēšanai būs nepieciešami ekspertu slēdzieni.

Viena no sākotnējām izmeklēšanas versijām liecina, ka negadījums galvenokārt noticis divu faktoru dēļ - nav ievērota droša distance un nav ievērots atļautais braukšanas ātrums. Abi šie faktori kravas auto vadītājam nav ļāvuši laicīgi reaģēt, kad pirms viņa braucošā kravas automašīna pārkārtojusies un aiz tās pamanīti priekšā braucošie velosipēdisti un tos pavadošais transportlīdzeklis, norāda VP.

Patlaban ir zināms, ka 1966.gadā dzimušais kravas automašīnas vadītājs ir ievērojis atpūtas un darba grafikus, un šajā jomā pārkāpumi konstatēti nav. Zināms arī tas, ka vadītājs nav bijis alkoholisko dzērienu ietekmē. Patlaban kravas auto vadītājs ir aizturēts un atrodas īslaicīgās aizturēšanas izolatorā, taču rīt viņš tiks vests uz tiesu, kur tiks lemts par apcietinājuma piemērošanu.

Publiskajā vidē jau izskanējuši aicinājumi aizliegt velosipēdistiem pārvietoties pa šosejām, taču Valsts policijasSatiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis uzskata, ka būtu pārspīlēti mainīt pašreiz spēkā esošo likumdošanu.

"Ir noticis traģisks negadījums, taču likumu pārrakstīšana pēc katra negadījuma nav risinājums. Pēc katra negadījuma nevar aizliegt kādai no satiksmes dalībnieku grupām pārvietoties pa koplietošanas ceļiem. Ir jādomā, kā šīm grupām veicināt drošu pārvietošanos, - gan sportistiem, gan viņus pavadošajiem transportlīdzekļiem jābūt viegli pamanāmiem, taču arī autovadītājiem ir jāievēro noteikumi," uzskata Krapsis.

Jau ziņots, ka pirmdien uz Vidzemes šosejas Garkalnē, kravas automašīnai "Scania" saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", tā pēc sadursmes ietriekusies vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bijusi pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai.

Kopumā negadījumā dažāda rakstura traumas guva 11 bērni, kā arī "Opel Vectra" vadītājs. Vissmagākās traumas guva 12 gadus vecs zēns, kurš brauca aiz "Opel Vectra".

 
26 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 29.oktobris 2015 8:19
27 1 Atbildēt

P.S.

domāju - jo skaļāk šī lieta izskanēs Polijā un smagākas sekas čalim iestāsies - jo labāka būs preventīvais efekts poļu kurinātāju audzināšanā! Es domāju, ka pa šo gadījumu krietan daļa fūristu runā, un varbūt kādam arī kaut kas pielieks un nāks pie prāta. Pat ja 5% fūristu sapratīs par ko ir runa, mainīš savus paradumus - JAU PALIKS DROŠĀK UZ CEĻA! VISIEM DROŠĀK!

CRDI 28.oktobris 2015 19:48
14 2 Atbildēt

Vispār nav skaidrs, kāpēc mūsu "eksperts" nav kopā ar "nevainīgo" "profesionāli", un nestāsta viņam pilnas ausis par CSN 4.; 6.; 10. punktu, un to kā distancēs ievērošana " profesionāļiem" nav obligāta

CRDI 28.oktobris 2015 19:32
14 0 Atbildēt

Es domāju, ka tam Mihalam ir jāmaina advokāts.

Te iekš iAuto ir viens kandidāts..... Vismaz vārdos spēcīgs... Nu vienīgi ar viņa argumentu palīdzību var sanākt iesēsties uz maksimālo termiņu....

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Honda e - šarmantākais šī brīža elektromobilis ? (+VIDEO)

Stilīgais sērijveida elektromobilis Honda E kļuva par kulta auto vēl pirms iznākšanas. Tas ne tikai labi izskatās, bet arī lieliski brauc. Lasīt vairāk

 

Pirmdien Vidzemē ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki

Aizvadītajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos Latvijā gājuši bojā divi cilvēki, bet cietuši 12, to skaitā trīs gājēji un viens velosipēdists, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijas (VP) Sabiedrisko attiecību nodaļā. Lasīt vairāk

 

Pētījums noskaidro, ka Latvijas iedzīvotāji pārsvarā maina automašīnu apnicīgā remonta dēļ 7

Lielākā daļa Latvijas autoīpašnieku veic automašīnu maiņu ik pēc 4 līdz 6 gadiem. Galvenais iemesls personīgā transporta maiņai ir apnicīgais auto remonts, tā liecina If Apdrošināšana veiktais pētījums Baltijas valstīs. Lasīt vairāk

 

Jaunajās uzpildes stacijās būs jābūt elektroautomobiļu uzlādes punktam 12

Ekonomikas ministrija (EM) izstrādājusi jaunu Transporta enerģijas likumprojektu, kurā rosināts visās jaunajās degvielas uzpildes stacijās obligāti paredzēt elektroauto uzlādes punktu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti