CSDD inspektors saka, ka bremžu trubiņas ir sarūsējušas un liek atzīmi 2, kas liek atgriezties un iet atkārtotu apskati. Kā apstrīdēt tehniskās apskates protokolu?
Aizbraucot uz servisu veicot trubiņu apskati meistars notīra apaugušo trubiņu no sāls un dubļiem un nesaskata bojājumu tādā līmenī, ka tās būtu jāmaina!
Veicot atkārtotu apskati CSDD inspektors neliek pat brīdinājuma atzīmi 1 par bremžu trubiņu stāvokli.
Pārbaudē, lai liktu atzīmi 2, kas man liek veikt obligātus remonta darbus un atgriezties uz atkārtotu CSDD apskati ir jābūt skaidram defektam. Bremzes lietojot netur, nebremzē, nepilda savas funkcijas, to uzrāda atbilstoši sertifikāciju izgājuši diagnosticējošie aparāti un tiek izslēgts cilvēciskais faktors!
Vajadzīgs noteikt stingrus parametrus, kad liek novērtējuma atzīmi 1, kad 2!
Aprūsējušas bremžu trubiņa gadījumos mani apmierinātu atzīme 1, kas norādītu, ka brīdināts esmu, bet apskati izeju un tālāk ir mana atbildība.
Uzskatu, ka vērtējums ar atzīmi 1 var balstīties uz inspektoru, bet vērtējums 2 un augstāk ir jābalsta uz mērierīču rādījumiem! Kā domā Tu?
Papildināts ar CSDD komentāru: Kā rīkoties, ja nepiekrītat transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa novērtējumam?
Autovadītājam nekavējoties pēc tehniskās apskates (nepametot tehniskās apskates vietu) jāvēršas pie tehniskās apskates stacijas priekšnieka vai CSDD nodaļas vadītāja. Ja domstarpības nav atrisināmas attiecīgajā tehniskās apskates stacijā vai CSDD nodaļā, autovadītājam 5 (piecu) darba dienu laikā jāiesniedz rakstisku iesniegumu ar domstarpību detalizētu izklāstu CSDD Pārvaldē, Rīgā, Miera ielā 25.
Pēc iesnieguma saņemšanas, speciāla komisija veiks atkārtotu transportlīdzekļa tehniskā stāvokļa novērtēšanu un pieņems lēmumu par inspektora piešķirtā novērtējuma atbilstību transportlīdzekļa tehniskajam stāvoklim. Līdz šīs pārbaudes veikšanai ir aizliegts veikt jebkāda veida remontdarbus.
Uzraksti mums uz iauto (at) iAuto. lv savu pieredzi vai arī spied šeit >>> Ziņo!
Nu, pēdējais ieteikums ir nereāls. Automašīnas ritošās daļas pārbaude ir tikai inspektora subjektīvais viedoklis un es nespēju iedomāties kādām jābūt iekārtām vai stendiem, kas varētu jebkurai mašīnai atklāt visus ritošās daļas defektus.
P.S. Uzskatu, ka tehniskā apskate ir sava veida loterija. Viss atkarīgs pie kura inspektora trāpīsi. Ir inspektori kuri redz visus defektus, ir kuri redz tikai ļoti būtiskus un ir arī tādi kuri saskata neesošus defektus (piemēram: pārāk bāli pagriezienu lukturi).
Man arī gadījās, ka vienīgais defekts bija bālās lampiņas... laipni ieteica blakus esošo veikaliņu, kur tās varēja iegādāties + par diezgan lielu maksu uzreiz nomainīt. Uzlīmi dabūju, bet palika sajūta, ka tas šie lobē to veikalu.
kopš aizliegtas ir ar kadmiju tonētas spuldzes tad krāsotās spuldzes paliek ātrāk blāvas kā izdeg. Tā kā jāmaina ir.
Pilnīgi piekrītu!
Automašīnai ir jābūt labā tehniskā stāvoklī!
Jā viens inspektors bremžu caurules novērtē ar 2, tajā pat laikā nav konstatēta bremžu šķidruma noplūde, bremžu diagnostikas sistēma uzrāda visu normas robežās.
Automašīna ir normālā tehniskā stāvoklī, bet ar novērtējumu 2 man ir praktiski jānovērš trūkumi!
Iebraucot servisā ar vērtējumu 2 - stipri korodējis bremžu cauruļvads!
Meistars veic bremžu cauruļvadu tīrīšanu no apaugumiem un nosaka, ka problēma nav tik traka un cauruļvadi ir lietošanas kārtībā!
Atgriežos uz atkārtoto apskati, kur cits inspektors apskata bremžu caurules un ieliek vērtējumu 0 - apskate bez trūkumiem.
Man par pirmo vērtējumu 2 bija jātērē laiks, papildus izdevumi un jāmaksā 15.Eur par atkārtoto apskati!
Kas beigās sanāk, vērtējums CSDD bija neadekvāts, kā rezultātā man bija papildus nevajadzīgi tēriņi un pazaudēts laiks, jo CSDD TEHNISKĀ APSKATE PAR DAUDZ BALSTĀS UZ CILVĒCISKO FAKTORU!
Šeit arī vēršu uzmanību uz to, ka ir jāpārskata vērtējumu nozīmīgums!
Ja man būtu ielikts vērtējums 1 es tāpat apmeklējot servisu pārbaudītu bremžu cauruļu stāvokli un vajadzības gadījumā veiktu remontdarbus, bet man to nevajadzētu veikt piespiedu kārtā un maksāt par atkārtoto apskati!
Uzskatu, ka vērtējums ar atzīmi 1 var balstīties uz inspektoru, bet vērtējums 2 un augstāk ir jābalsta uz mērierīču rādījumiem, kurus uzskatāmi izskaidro inspektors!
Savukārt izmantojamām mērierīcēm ir jābūt atbilstoši sertificētām un kontrolētām pēc to paredzētajām normām!
Visām mērierīcēm jābūt izietām sertifikācijas pārbaudēm, ko inspektoram pēc pieprasījuma ir jāuzrāda klientam!
Ļoti svarīgi būtu, lai CSDD pārskata vērtējumu izlikšanu un samazina inspektoram likt vērtējumus, kas ir apšaubāmi, balstīti uz cilvēcisko faktoru!
Ja vērtējums ir tāds, kas liek atgriezties uz atkārtotu apskati tam jābūt pamatotam, piemēram bremžu cauruļu gadījumā: bremžu diagnostikas stends uzrādīja normu, inspektors neatrada bremžu šķidruma noplūdi, tad nedrīkst likt vērtējumu 2, jo tas ir balstīts uz cilvēcisko faktoru!