OCTA nozare pērn strādājusi ar gandrīz 11,7 miljonu eiro zaudējumiem 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.februāris 2016 13:47

Pagājušajā gadā OCTA nozare strādājusi ar 11,7 miljonu eiro zaudējumiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotie dati.

Prēmiju pieaugums pagājušajā gadā nebija pietiekams, lai segtu apdrošinātāju izmaksu kāpumu, tādēļ 2015.gadu OCTA nozare beigusi ar zaudējumiem gandrīz 11,7 miljonu eiro apmērā, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.

2015.gadā piedzīvotie zaudējumi OCTA nozarē ir lielākie kopš 2007.gada.

LTAB dati rāda, ka pērn notikuši 34 330 satiksmes negadījumi, par kuriem iesniegti zaudējumu pieteikumi apdrošināšanas sabiedrībās, un tas ir par 10,2% vairāk nekā 2014.gada 12 mēnešos. Pērn apdrošināšanas sabiedrībās un LTAB iesniegti kopā 43 672 zaudējumu pieteikumi, kas ir par 12,4% vairāk nekā 2014.gadā.

No 2015.gadā apdrošināšanas sabiedrībās reģistrētajiem 34 330 apdrošināšanas gadījumiem 31 758 notikuši Latvijā, tai skaitā 18 512 gadījumi notikuši Rīgā. Savukārt starp ārvalstīm, kurās reģistrēts vislielākais apdrošināšanas gadījumu skaits, kas pieteikti Latvijas apdrošinātājiem, ir Vācija (581 apdrošināšanas gadījums), Lietuva (311 gadījums), Polija (218 gadījumi).

Uz saskaņoto paziņojumu pamata pērn reģistrēti 22 344 ceļu satiksmes negadījumi, kas ir par 12,3% vairāk nekā 2014.gadā.

2015.gadā pieņemti 42 044 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu 41,3 miljoni eiro, kas ir par 14,5% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā veidoja 76% no kopējās atlīdzību summas. Vidējās atlīdzības izmaksas lielums par Latvijā notikušo apdrošināšanas gadījumu pērn bija 936 eiro, un tas par 4,3% vairāk nekā vidēji 2014.gadā. Savukārt vidējās atlīdzības lielums par ārvalstīs notikušu apdrošināšanas gadījumu pērn bija 3842 eiro, kas, salīdzinot ar tādu pat periodu pērn, palielinājies par 892 eiro jeb 30,2%. Straujo pieaugumu ietekmēja vairāku simtu tūkstošu atlīdzību izmaksa 2015.gadā par diviem satiksmes negadījumiem, kas notika attiecīgi 2007.gadā Īrijā un 2012.gadā Dānijā. Vidējais atlīdzības izmaksas lielums par ārzemēs notikušajiem satiksmes negadījumiem ir 4,1 reizes lielāks nekā vidējais atlīdzības izmaksas lielums, kas tiek izmaksāts par Latvijā notikušajām avārijām.

Pērn apdrošināšanas sabiedrības OCTA nozarē nopelnīja prēmijas 47 miljonu eiro apmērā, kas ir par 1,2% vairāk nekā 2014.gadā.

LTAB valdes priekšsēdētājs skaidro, ka būtiski augušas zaudējumu atlīdzību izmaksas, taču tam neseko pietiekams palielinājums nopelnīto prēmiju apjomā. Tas radījis situāciju, kad OCTA nozare piedzīvojusi lielākos zaudējumus kopš 2007.gada. Pat neskaitot likvidējamās apdrošināšanas AS "Balva" radītos zaudējumus, zaudējumi tirgū ir 2,7 reizes lielāki nekā 2014.gadā, kas lielā mērā saistīts ar pieaugošo atlīdzību apmēru personām nodarītajos zaudējumos, tai skaitā nemateriālajos zaudējumos, un pieaugumu atlikto apdrošināšanas atlīdzību prasību tehniskajās rezervēs.

Stengrevics domā, ka apdrošināšanas sabiedrību centieni samazināt zaudējumus, kā arī 2016.gadā prognozētā apdrošinātāju obligāto iemaksu atsākšana Garantijas fondā liks nozarei veikt korekcijas prēmiju aprēķinos, kas var izpausties polišu cenu pieaugumā agresīviem un negodprātīgiem autoīpašniekiem.

Jau ziņots, ka OCTA nozare Latvijā gandrīz nemainīgi kopš 2004.gada strādājusi ar zaudējumiem.

2014.gadā OCTA nozares zaudējumi sasniedza 4,5 miljonus eiro, ieskaitot arī likvidējamās "Balvas" darbības rādītājus. Savukārt 2013.gadā OCTA nozares zaudējumi bija 3,7 miljoni eiro.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ka tik noslaukt 3.februāris 2016 22:27
16 1 Atbildēt

Octa ķipa rada zaudējumus, tāpēc no raksta izvelkam info un analizējam:"2015.gadā pieņemti 42 044 lēmumi par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām par kopējo summu 41,3 miljoni " un tālāk seko šis:"Pērn apdrošināšanas sabiedrības OCTA nozarē nopelnīja prēmijas 47 miljonu eiro apmērā" tātad sanāk 5.7miljoni peļņa,nevis 11miljoni zaudējumi

LMT 3.februāris 2016 17:47
6 1 Atbildēt

Ir lieli meli, mazi meli un OCTA meli. Rakstam bija jābūt nosaukumam - stāsti manīm Daugaviņa.

vermuts36 3.februāris 2016 22:10
6 0 Atbildēt

Nu gan lej....!!!! Ja kāda apdrošināšanas firma būtu mīnusos, sen jau būtu aizvērusies! Protams, ja nenopelnīto peļņu ieliek sadaļā, zaudējumi....., nu ja, es ar pirms 2009. gada domāju, ka 2015. gadā pelnīšu divreiz vairāk, bet nekā, zaudējumi man ir.....

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti