Būvvalde sākusi slēgt privātās maksas autostāvvietas Rīgā 12

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.februāris 2016 14:57

Kopš janvāra beigām Rīgas pilsētas būvvalde sākusi slēgt automašīnu maksas stāvvietas, kas izvietotas pilsētas vēsturiskajā centrā vai tuvu tam. Būvvalde noliedz, ka ar pēkšņo cīņu pret privātajām stāvvietām atbalsta "Rīgas satiksmes" stāvvietu biznesu, ziņo Latvijas Radio.

Būvvalde norādījusi, ka galvenie stāvvietu slēgšanas iemesli - tāds bizness nav saskaņots būvvaldē, automašīnas tiekot liktas nelabiekārtotos pagalmos bez cietā seguma, tādējādi nodarot kaitējumu videi un radot nepievilcīgu skatu.

Latvijas Radio norāda, ka pie privātajiem mašīnu maksas laukumiem Rīgas būvvalde ķērusies kopš pagājušā gada, kad būtiski tika paaugstināti tarifi Rīgas domes apsaimniekotajās stāvvietās. Lai gan 25 gadus par stāvlaukumiem nav likusies ne zinis, būvvalde noliedz, ka ar pēkšņo karu pret privātajām stāvvietām tiktu balstīts pašvaldības laukumu bizness.

Pārbaudīt, cik legāls ir privāto stāvvietu bizness Rīgas vēsturiskajā centrā un tuvu tam, būvvalde izlēmusi pirms gada, jo bijušas aizdomas, ka šajā jomā valda patvaļa. "Konstatējām, ka aptuveni 50-60% stāvvietas ir ierīkotas patvaļīgi bez attiecīgas saskaņošanas un neievērojot tos būvnormatīvus, kas regulē stāvvietu būvnormatīvus un to, kādām stāvvietām ir jābūt," Latvijas Radio stāstīja būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs.

Būvvalde Rīgas vēsturiskajā centrā saskaitījusi 42 prettiesiski iekārtotas un ekspluatētas autostāvvietas. Zemesgabalu īpašniekiem esot sūtītas vēstules, aicinot biznesu legalizēt vai likvidēt. Pēc vairākkārtējiem brīdinājumiem pirmās stāvvietas būvvalde slēgusi janvāra beigās.

Viena no kompānijām, ko ietekmējusi būvvaldes īstenotā stāvvietu slēgšana, ir uzņēmums "Europark". Uz nomātas zemes "Europark" Rīgā uztur 50 maksas stāvvietu, no kurām trīs patlaban ir slēgtas. Kompānijas valdes loceklis Mārtiņš Meisītis stāsta, ka par stāvlaukumu slēgšanu brīdinājumus saņēmis janvāra vidū. Pēc divām nedēļām būvvalde brīdinājumu īstenojusi.

"Šobrīd viņi slēdz maksas autostāvvietas, bet nevēršas pret visiem namīpašniekiem un visām Rīgas teritorijām. Nesakārtotas ir arī pašiem savas teritorijas un īpašums. Tāpēc mums arī rodas šie jautājumi. Brīvības ielas objekts ir ekspluatēts gandrīz 20 gadus, un pēkšņi atnāk Rīgas būvvalde un saka, ka tas nav nodots ekspluatācijā. Tad ir jautājums, kur viņi bija visus šos 20 gadus? Viņi paši ir skaņojuši reklāmas, izkārtnes, reklāmas pilonus, vasaras kafejnīcu, un nekādi jautājumi nebija radušies," Latvijas Radio sacīja Meisītis, neslēpjot, ka Rīgas domes rīcība viņam šķiet dīvaina.

Ieguvēja no tā, ka tiek slēgta virkne privāto stāvlaukumu, būs Rīgas domes kapitālsabiedrība "Rīgas satiksme". Pilsētā tā apsaimnieko maksas stāvvietas, kurās var nolikt teju 6000 mašīnu. Pagājušā gada pavasarī Rīgas stāvvietās būtiski tika palielināta maksa. Dome toreiz skaidroja, ka cenas ceļ ar mērķi samazināt automašīnu skaitu pilsētas centrā.

Foto: iAuto.lv

Taču uzņēmuma gada pārskati atklāj, ka stāvvietu bizness "Rīgas satiksmei" rada arvien lielākus ieņēmumus, informē Latvijas Radio. 2013.gadā tie bija 6,2 miljoni eiro, bet pēc gada jau par miljonu vairāk. Pērn stāvvietās iekasēti 10,4 miljoni eiro jeb teju 7% no kopējā budžeta, stāstīja "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis. "Tarifs pagājušajā gadā mainījās. Ja mēs salīdzinām pagājušā gada deviņus mēnešus ar iepriekšējā gada deviņiem mēnešiem, tad redzam, ka pieaugums saistībā ar tarifa izmaiņām ienākumos ir 14%," norāda Zaķis.

Pašvaldības uzņēmuma balstīšanu, slēdzot privātos stāvlaukumus, Vircavs noliedz. "Nē. Mēs, pirmkārt, sākam ar vietām, kas ir vēsturiskajā centrā, otrkārt, ar vietām, kas ir labi redzamās vietās, treškārt, ar vietām, kas ir nelabi iekārtotas un degradē vidi. To vidū ir, piemēram, stāvvieta Miera ielā, kas atrodas dubļos," saka Vircavs. Viņš norāda, ka viņa mērķis ir šādas stāvvietas izskaust pilsētā. Norādot, kāpēc pārmaiņas sākušās tik pēkšņi, viņš skaidro, ka pašvaldībai resursi to iepriekš nav ļāvuši darīt.

Būvvalde saskaitījusi, ka Rīgā ir vairāk nekā 300 maksas stāvvietu, bet pārbaudītas pagaidām nav visas.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
uša 9.februāris 2016 16:52
17 0 Atbildēt

No ušakova stāvvietu maksas pacelšana bija augstākā mērā nekaunība un patvaļa. Ceru, ka vēlēšanās viņus par to sodīs.

mnde 10.februāris 2016 15:17
9 0 Atbildēt

Nu, nu - un kādi CHA ir uz bruģētajām ielām?

Un kāpēc tieši tādā pat autotransportam asfaltētā blakusteritorijā sazīmēti CHA nenozīmē to pašu? It īpaši ja tā asfaltēta par valsts naudu vēl pirms izlaida garu komunistiskā sacensība?

Un kā varēja izsniegt atļaujas reklāmai, tās saskaņot ekspluatācijā nenodotā objektā?

mnde 9.februāris 2016 16:47
8 0 Atbildēt

Nu dažas stāvvietas ir tādas ar apšaubāmu segumu un lietainā laikā pilnas nepārvaramu peļķu, bet nu vai centrālie asfaltētie plači (Brīvības Dzirnavu stūris) ir mazāk atbilstīgi mašīnu stāvēšanai kā josla gar tuvējo ielu trotuāriem - stingri apšaubu...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Komercauto, kas brauc ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Plusi un mīnusi (+VIDEO) 1

Braukšana ar dabasgāzi skaitās mazāk kaitīga videi, jo samazinās ne vien CO2 un slāpekļa savienojumu izmeši, bet arī sīkās daļiņas, kas atbildīgas par gaisa piesārņojumu pilsētās. Dabasgāzes automašīna ir daudz ekonomiskāka par benzīna auto, salīdzināma ar dīzeļdzinēja apetīti, un atšķirībā no pēdējā, CNG mašīnām nav nepieciešama AdBlue piedeva atgāzu attīrīšanai. Un vēl kas - CNG motors tikpat kā nav dzirdams. Lasīt vairāk

 

"Daimler" palielinās sev piederošo "Aston Martin" akciju daļu

Vācijas autobūves uzņēmums "Daimler" paziņojis, ka līdz pat 20% plāno palielināt sev piederošo Lielbritānijas luksusa automašīnu ražošanas kompānijas "Aston Martin" akciju daļu. Lasīt vairāk

 

iAuto nofilmē sadragāto Dienvidu tilta barjeru, kurā dažas stundas vēlāk ietriecas Subaru vadītāja (+ VIDEO) 34

Uz Dienvidu tilta nobrauktuves, kas ved uz Valdlaučiem avarējis Subaru markas automobilis. Automašīna ietriekusies salauztajā drošības barjerā, kas, šķiet, tieši tādā pat izskatā bijusi arī 2019.gada novembrī. Lasīt vairāk

 

Elektroauto izvēle - kas ir mīts un, kas patiesība? 36

Atbildes uz visbiežāk uzdotajiem jautājumiem: par elektroauto piemērotību ģimenei, ziemai un braukšanai uz laukiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti