Būvvalde sākusi slēgt privātās maksas autostāvvietas Rīgā 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 9.februāris 2016 14:57

Kopš janvāra beigām Rīgas pilsētas būvvalde sākusi slēgt automašīnu maksas stāvvietas, kas izvietotas pilsētas vēsturiskajā centrā vai tuvu tam. Būvvalde noliedz, ka ar pēkšņo cīņu pret privātajām stāvvietām atbalsta "Rīgas satiksmes" stāvvietu biznesu, ziņo Latvijas Radio.

Būvvalde norādījusi, ka galvenie stāvvietu slēgšanas iemesli - tāds bizness nav saskaņots būvvaldē, automašīnas tiekot liktas nelabiekārtotos pagalmos bez cietā seguma, tādējādi nodarot kaitējumu videi un radot nepievilcīgu skatu.

Latvijas Radio norāda, ka pie privātajiem mašīnu maksas laukumiem Rīgas būvvalde ķērusies kopš pagājušā gada, kad būtiski tika paaugstināti tarifi Rīgas domes apsaimniekotajās stāvvietās. Lai gan 25 gadus par stāvlaukumiem nav likusies ne zinis, būvvalde noliedz, ka ar pēkšņo karu pret privātajām stāvvietām tiktu balstīts pašvaldības laukumu bizness.

Pārbaudīt, cik legāls ir privāto stāvvietu bizness Rīgas vēsturiskajā centrā un tuvu tam, būvvalde izlēmusi pirms gada, jo bijušas aizdomas, ka šajā jomā valda patvaļa. "Konstatējām, ka aptuveni 50-60% stāvvietas ir ierīkotas patvaļīgi bez attiecīgas saskaņošanas un neievērojot tos būvnormatīvus, kas regulē stāvvietu būvnormatīvus un to, kādām stāvvietām ir jābūt," Latvijas Radio stāstīja būvvaldes vadītājs Inguss Vircavs.

Būvvalde Rīgas vēsturiskajā centrā saskaitījusi 42 prettiesiski iekārtotas un ekspluatētas autostāvvietas. Zemesgabalu īpašniekiem esot sūtītas vēstules, aicinot biznesu legalizēt vai likvidēt. Pēc vairākkārtējiem brīdinājumiem pirmās stāvvietas būvvalde slēgusi janvāra beigās.

Viena no kompānijām, ko ietekmējusi būvvaldes īstenotā stāvvietu slēgšana, ir uzņēmums "Europark". Uz nomātas zemes "Europark" Rīgā uztur 50 maksas stāvvietu, no kurām trīs patlaban ir slēgtas. Kompānijas valdes loceklis Mārtiņš Meisītis stāsta, ka par stāvlaukumu slēgšanu brīdinājumus saņēmis janvāra vidū. Pēc divām nedēļām būvvalde brīdinājumu īstenojusi.

"Šobrīd viņi slēdz maksas autostāvvietas, bet nevēršas pret visiem namīpašniekiem un visām Rīgas teritorijām. Nesakārtotas ir arī pašiem savas teritorijas un īpašums. Tāpēc mums arī rodas šie jautājumi. Brīvības ielas objekts ir ekspluatēts gandrīz 20 gadus, un pēkšņi atnāk Rīgas būvvalde un saka, ka tas nav nodots ekspluatācijā. Tad ir jautājums, kur viņi bija visus šos 20 gadus? Viņi paši ir skaņojuši reklāmas, izkārtnes, reklāmas pilonus, vasaras kafejnīcu, un nekādi jautājumi nebija radušies," Latvijas Radio sacīja Meisītis, neslēpjot, ka Rīgas domes rīcība viņam šķiet dīvaina.

Ieguvēja no tā, ka tiek slēgta virkne privāto stāvlaukumu, būs Rīgas domes kapitālsabiedrība "Rīgas satiksme". Pilsētā tā apsaimnieko maksas stāvvietas, kurās var nolikt teju 6000 mašīnu. Pagājušā gada pavasarī Rīgas stāvvietās būtiski tika palielināta maksa. Dome toreiz skaidroja, ka cenas ceļ ar mērķi samazināt automašīnu skaitu pilsētas centrā.

Foto: iAuto.lv

Taču uzņēmuma gada pārskati atklāj, ka stāvvietu bizness "Rīgas satiksmei" rada arvien lielākus ieņēmumus, informē Latvijas Radio. 2013.gadā tie bija 6,2 miljoni eiro, bet pēc gada jau par miljonu vairāk. Pērn stāvvietās iekasēti 10,4 miljoni eiro jeb teju 7% no kopējā budžeta, stāstīja "Rīgas satiksmes" pārstāvis Viktors Zaķis. "Tarifs pagājušajā gadā mainījās. Ja mēs salīdzinām pagājušā gada deviņus mēnešus ar iepriekšējā gada deviņiem mēnešiem, tad redzam, ka pieaugums saistībā ar tarifa izmaiņām ienākumos ir 14%," norāda Zaķis.

Pašvaldības uzņēmuma balstīšanu, slēdzot privātos stāvlaukumus, Vircavs noliedz. "Nē. Mēs, pirmkārt, sākam ar vietām, kas ir vēsturiskajā centrā, otrkārt, ar vietām, kas ir labi redzamās vietās, treškārt, ar vietām, kas ir nelabi iekārtotas un degradē vidi. To vidū ir, piemēram, stāvvieta Miera ielā, kas atrodas dubļos," saka Vircavs. Viņš norāda, ka viņa mērķis ir šādas stāvvietas izskaust pilsētā. Norādot, kāpēc pārmaiņas sākušās tik pēkšņi, viņš skaidro, ka pašvaldībai resursi to iepriekš nav ļāvuši darīt.

Būvvalde saskaitījusi, ka Rīgā ir vairāk nekā 300 maksas stāvvietu, bet pārbaudītas pagaidām nav visas.

 
Visi komentāri
 
mnde 9.februāris 2016 16:47
8 0 Atbildēt

Nu dažas stāvvietas ir tādas ar apšaubāmu segumu un lietainā laikā pilnas nepārvaramu peļķu, bet nu vai centrālie asfaltētie plači (Brīvības Dzirnavu stūris) ir mazāk atbilstīgi mašīnu stāvēšanai kā josla gar tuvējo ielu trotuāriem - stingri apšaubu...

uša 9.februāris 2016 16:52
17 0 Atbildēt

No ušakova stāvvietu maksas pacelšana bija augstākā mērā nekaunība un patvaļa. Ceru, ka vēlēšanās viņus par to sodīs.

Būvvaldes rullē 10.februāris 2016 8:55
5 0 Atbildēt

Jūrmalā pat mēbeles - pie zemes nestiprinātu galdiņu izvietošana esot jāprojektē, un jāsaskaņo vietējā BŪVvaldē.

Kā arī projekts ik gadu jāatjauno.

mnde 10.februāris 2016 10:06
5 0 Atbildēt

Patiešām in teresanti - vai bespeļņas SIA "Rīgas autostāvvietas" vai kā to RS struktūrvienību tagad oficiāli lamā ir veikusi projektēšanu, izņēmusi būvatļauju un veikusi attiecīgos celtniecības darbus un sagatavojusi savas maksas stāvvtietas par stāvvietām BŪVvaldes izpratnē?

Nu tā - uz pirkstiem ar piemēriem?

as 10.februāris 2016 11:00
2 0 Atbildēt

Drusku jau to Eiropark vajadzēja patramdīt, savādāk viņi vienkārši paķer jebkuru brīvo pleķi starp mājām, uzliek savu maksas zīmi un voila, bizness griežas bez jebkādiem ieguldījumiem

khmm 10.februāris 2016 12:24
2 4 Atbildēt

Kāpēc bez nekādiem ieguldījumiem? Nomas maksa jāmaksā, iekārtas jāuzstāda, programmnodrošinājums jāpalabo, kontrolieriem lieka pieturvieta, sniegu tomēr izšķūrrē un netīrumus ar saslauka (vismaz asfaltētajās noteikti)... Vai skauž, ka ir uzņēmīgi cilvēki, kuri pirms tevis atrada veidu, kā nopelnīt?

Kanibaals 11.februāris 2016 10:21
0 0 Atbildēt

Nē man neskauž kad zagļi zogot tiek pie naudas. Ar Eiropark ir tieši tāpat, puslegāls kantoris, kurš pat pamanās nelikumīgi uzlikt "sodus" un riteņu bloķētājus.

aansis 15.februāris 2016 12:20
0 0 Atbildēt

Nemaz jau tā viņi paši neķer. Gluži viekārši ir uzaudzējuši pieredzi konkrētā biznesā un šo plaču īpašnieki paši aicina Eiroparku apsaimniekot savu zemi. Tie plači nebūt nav Eiroparka īpašumā. Ja neesi pamanījis - Eiropark apsaimnieko arī tādus plačus, kā RIMI un Statoil.

Jā, ir bijusi slikta pieredze ar to, ka Eiroparks nekautrējas likt sodus (arī par logā neieliktu abonementu mašīnai, kas viņu stāvvietā stāv diendienā un ilgstoši). Pēc atkārtotas šādas attieksmes pret pastāvīgo klientu tika sameklēta cita stāvvieta, kura tagad šīs akcijas ietvaros tika likvidēta :) Bet tas nemaina faktu, ka ne jau Eiroparku tramda, bet plaču īpašniekus.

kk 10.februāris 2016 13:22
0 1 Atbildēt

Rīgas satiksmes stāvvietas gan ir cits stāsts- tās pārsvarā ir ielu malās, attiecīgi projektētas un būvētas reizē ar ielas būvniecību vai rekonstrukciju.

Ja esošā ielā iezīmē stāvvietu - tā visticamāk ir ceļa zīmju un apzīmējumu izvietošana, kas jāskaņo ar Latvijas Valsts ceļi, bet tā nav jauna būvniecība.

mnde 10.februāris 2016 15:17
9 0 Atbildēt

Nu, nu - un kādi CHA ir uz bruģētajām ielām?

Un kāpēc tieši tādā pat autotransportam asfaltētā blakusteritorijā sazīmēti CHA nenozīmē to pašu? It īpaši ja tā asfaltēta par valsts naudu vēl pirms izlaida garu komunistiskā sacensība?

Un kā varēja izsniegt atļaujas reklāmai, tās saskaņot ekspluatācijā nenodotā objektā?

Kanibaals 11.februāris 2016 10:22
0 0 Atbildēt

Redz kur izrādās dzeltenās apmales var sakrāsot nesaskaņojot un nekas par to nav. Esot jāievēro.

kasinsh79 11.februāris 2016 13:20
0 0 Atbildēt

Legālā mafija?

Jo tās vietas bija LABAS, piemēram, Dzirnavu un Brīvības stūrī. Nupat garām braucu - viss likvidēts un nožogots ar ķēdēm un slēdzeni.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ram nāk klajā ar 547 Zs pikapu 1500 RHO (+ FOTO) 3

ASV autobūves uzņēmums Ram pieteicis jaunu modeli – 547 Zs jaudīgo pikapu 1500 RHO, kas nomainīs iepriekšējo jaudas virsotni TRX. Lasīt vairāk

 

Čehu zīmola Škoda dīleris turpmāk arī Pārdaugavā (+VIDEO)

Skandi Motors autocentru Rīgā iepretim tirdzniecības centram Spice pazīst ikviens, kam kaut reizi gadījies braukt pa Lielirbes ielu Jūrmalas virzienā. Pavisam nesen tajā iekārtojies jauns un Latvijā ārkārtīgi pieprasīts zīmols - Škoda. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota Camry hibrīdu (+VIDEO) 1

Toyota Camry ir nepretenciozs vidēja izmēra sedans, ko pie mums pārdod pavisam nelielā skaitā. Turpretim ASV jau 25 gadus tas ir sedans Nr.1. Lai izpētītu šo fenomenu tuvāk, TV Autoziņas devās uz Sandjego Kalifornijā, kur pirmo reizi sastapa jaunāko 11. paaudzes Camry. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 35

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti