Palielinoties pieņemto lēmumu skaitam par OCTA atlīdzību izmaksām, būtiski pieaudzis arī izmaksu apjoms 2

Foto: iAuto.lv

LTAB | 27.februāris 2016 15:04

Pēdējos gados OCTA nozarē nemainīgi palielinājies gan pieņemto lēmumu skaits par apdrošināšanas atlīdzības izmaksām, gan arī kopējā izmaksāto atlīdzību summa. Ja 2012.gadā kopā tika pieņemti 35 475 lēmumi par atlīdzību izmaksām, tad 2015.gadā šis apjoms palielinājies par 18,5% (42 044 lēmumi). Savukārt izmaksāto atlīdzību apjoms pieaudzis vēl straujāk – no 31,76 milj. EUR (22,32 milj. LVL) 2012.gadā uz 41,29 milj. EUR pērn, jeb palielinājums par 30%. Tajā pat laikā pērn veiktā aptauja liecina, ka lielākajai daļai autoīpašnieku ir vājas zināšanas tieši par zaudējumu veidiem un atlīdzībām, tādēļ LTAB izveidojis infografiku, lai ikvienam interesentam būtu iespējams iepazīties gan ar OCTA jomā paredzētajiem atlīdzību veidiem, gan ar jaunākajiem (2015.gada) datiem par OCTA atlīdzībām (skat. infografiku relīzes pielikumā).

Straujākais apdrošināšanas atlīdzību izmaksu apjoms novērojams tieši pērn, kad salīdzinājumā ar 2014.gadu, izmaksāto atlīdzību summa pieauga par 14,5%. “Šis būtiskais pieaugums saistīts gan ar ievērojamu vidējās atlīdzības pieaugumu, gan ar pieaugošo atlīdzību apmēru personām nodarītajos zaudējumos – tajā skaitā nemateriālajos zaudējumos,” skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics. Viņš atzīmē, ka gadu no gada proporcionāli palielinās tieši personām nodarīto zaudējumu atlīdzību apmērs. Ja 2012.gadā tie bija 12,5% no kopējā atlīdzību apjoma, tad pērn atlīdzībās par personai nodarītajiem zaudējumiem tika izmaksāti 16,7 %.

“Interesanti, ka salīdzinājumā ar desmit gadus veciem rezultātiem, varam secināt, ka izmaksāto atlīdzību apjoms pieaudzis gandrīz divkārt – 21,94 milj. EUR (15,42 milj. LVL) 2005.gadā pret 41,29 milj. EUR pērn. Tikmēr pieņemto lēmumu skaits audzis nedaudz lēnāk – 30 394 pirms desmit gadiem pret 42 044 pērn, kas apliecina, ka ievērojami palielinājies tieši vidējās atlīdzības apmērs,” norāda J.Stengrevics.

LTAB valdes priekšsēdētājs arī atzīmē, ka lielākajai daļai autoīpašnieku ir salīdzinoši vājas zināšanas tieši par zaudējumu veidiem un atlīdzībām, kādas sedz OCTA apdrošinātāji, tādēļ ir būtiski skaidrot un informēt autoīpašniekus ne vien par OCTA iegādes nepieciešamību, bet arī par to, kādi zaudējumu veidi tiek segti no OCTA polises. “Pērnā gada izskaņā LTAB veiktā aptauja parādīja, ka vairums joprojām uzskata, ka OCTA sedz tikai zaudējumus par transportlīdzekļa bojājumiem vai bojāeju un tikai retais zina, ka apdrošinātāji kompensē valstij arī tos izdevumus, kas radušies par izmaksātajiem pabalstiem un pensijām saistībā ar CSNg cietušajiem vai bojā gājušajiem," stāsta J.Stengrevics, piebilstot, ka LTAB izveidotā infografika uzskatāmi parāda OCTA atlīdzību veidus un izmaksātās summas 2015.gadā.

 
Visi komentāri
 
ezis71 27.februāris 2016 21:46
2 0 Atbildēt

Jāsaka paldies Andrim Zvaigznei,viņš to putru savārīja.

Vernons 28.februāris 2016 21:17
0 0 Atbildēt

Paldies Jums visiem! CSN ir ar "lieliem caurumiem", kurus CSDD nevēlas "salabot", policijai arī pie vienas vietas un apdrošinātāji ar dažu labu "ekspertu" lāča pakalpojumu ir nozāģējuši zaru uz kura paši sēž.

Ogres gadījums, kur municipālās policijas auto "aizsūtīja" vienu līdzpilsoni uz citiem medību laukiem, pirmās instances tiesa attaisnoja! Izskatās ka saprašana par kustības drošību ir "bērnu autiņos".

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sašūpojās piekabe (+ VIDEO) 8

Vadītājs nespēj savaldīt savu spēkratu pēc tam, kad pieļauj piekabes sašūpošanos. Avārijā iesaistīti divi transporlīdzekļi, bet kravas auto izvairās no sadursmes nobraucot no ceļa. Lasīt vairāk

 

Pētījums: vairāk nekā puse iedzīvotāju nākotnē vēlētos hibrīda darba modeli 4

Mobilo sakaru operatora “Tele2” un “Norstat” veiktā Latvijas iedzīvotāju aptauja liecina, ka 53% Latvijas iedzīvotāju pēc pandēmijas beigām vēlētos strādāt uzņēmumos, kas piedāvā elastīgu darba modeli jeb daļu laika strādāt klātienē, bet daļu attālināti. Lasīt vairāk

 

Vēja enerģijas asociācija: "Laflora" vēja parks no 2025.gada spēs saražot 5% no valsts elektroenerģijas patēriņa 12

Jelgavas novada Kaigu purvā topošai uzņēmuma "Laflora" lieljaudas vēja parks no 2025.gada spēs saražot 5% no Latvijas kopējā eletroenerģijas patēriņa, aplēsusi Latvijas Vēja enerģijas asociācija (LVEA). Lasīt vairāk

 

Matricu lukturi un sēdekļu pārvalki no pārstrādātām pudelēm - Škoda parāda modernizēto Karoq (+ FOTO) 4

Čehijas autoražotājs Škoda nodemonstrējis jauno Karoq, kur modernās tehnoloģijas iet roku rokā ar centieniem uzlabot ekoloģiju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti