Apdrošinātājiem vasarā būs jāatsāk veikt ikmēneša maksājumus Garantijas fondā

Foto: Ekrānšāviņš

LTAB | 27.aprīlis 2016 15:06

Šī gada vasarā apdrošinātājiem būs jāatsāk veikt iemaksas LTAB Garantijas fondā, kā to paredz normatīvie akti gadījumā, ja tā apmērs samazinās zem 20 milj. EUR.

Garantijas fonds izveidots 1997.gadā un kalpo kā aizsardzības garants un nodrošinājums, ka ikviens CSNg cietušais saņems likumā noteikto kompensāciju. Garantijas fonda apmērs savu maksimumu sasniedza 2009.gadā, kad tā uzkrājums bija gandrīz 27 milj. EUR. Tomēr ekonomiskā situācija Latvijā un pasaulē atstājusi ietekmi arī uz Garantijas fondu, un tā apmērs šobrīd samazinājies līdz 20,66 milj. EUR.

Garantijas fonda līdzekļus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas, regulāri ikmēneša atskaitījumi no OCTA prēmijām, LTAB regresa kārtībā atgūtie līdzekļi par CSNg rezultātā nodarītajiem zaudējumiem, kā arī ieņēmumi no fonda līdzekļu ieguldīšanas. Katru gadu no Garantijas fonda līdzekļiem ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem tiek izmaksātas ievērojamas atlīdzības summas - kopš 1997.gada tie ir 23,13 milj. EUR

Viens no galvenajiem iemesliem Garantijas fonda apmēra samazinājumam ir ievērojamās atlīdzību izmaksas likvidējamās apdrošināšanas sabiedrības Balva vietā par ārvalstīs notikušajiem CSNg. "Ņemot vērā to, ka LAAS Balva vairs nespēja laicīgi veikt atlīdzību izmaksas par tiem CSNg, kas izraisīti ārvalstīs, LTAB saskaņā ar starptautiskiem regulējumiem uzņēmās šīs kompānijas saistības, lai izvairītos no tālākās situācijas pasliktināšanās un iespējamām sankcijām, kas varētu skart visu OCTA nozari. Tādējādi kopš 2014.gada jau izmaksāti 2,75 milj. EUR, no kuriem LAAS „Balva" ir spējusi atlīdzināt vien 1 miljonu EUR, turklāt jāņem vērā, ka izmaksas no Garantijas fonda likvidējamās kompānijas vietā joprojām turpinās un paredzams, ka kādu laiku vēl turpināsies, jo regresa prasības no ārvalstīm līdz mums var atnākt pat pēc vairākiem gadiem," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics

Tāpat ietekmi uz Garantijas fondu atstāj arī vidējās apdrošināšanas atlīdzības apmēra pieaugums pēdējos gados, kas, piemēram, 2015.gadā bija par 103,4 % lielāks nekā jau pieminētajā 2009.gadā.

"Jāuzsver arī pēckrīzes gados raksturīgā negatīvā situācija finanšu tirgos un zemās procentu likmes noguldījumiem, kas LTAB nav ļāvusi gūt pietiekamu peļņu no Garantijas fonda līdzekļu investēšanas. Tāpat jāatzīmē, ka LTAB līdzekļu ieguldīšanas politika vienmēr ir bijusi konservatīva, jo mērķis ir nodrošināt ne tikai peļņu, bet vienlaikus arī Garantijas fonda līdzekļu drošu glabāšanu," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs. Salīdzinājumam, 2009.gadā no Garantijas fonda līdzekļu investēšanas LTAB izdevās gūt peļņu 2,28 miljonu EUR apmērā, savukārt pērn šie ienākumi samazinājušies līdz 0,65 miljoniem EUR.

"Sākot veikt regulārās ikmēneša iemaksas Garantijas fondā, OCTA nozarei nāksies saskarties ar vēl vienu nopietnu izaicinājumu, kas, kopā ar jau vairākus gadus nozarē esošajiem zaudējumiem, var atstāt ietekmi arī uz OCTA cenām," uzskata J.Stengrevics, piebilstot, ka apzinīgajiem autoīpašniekiem, iegādājoties OCTA, tādējādi faktiski var nākties piemaksāt par to neapzinīgo autoīpašnieku nodarītajiem zaudējumiem, kas satiksmē piedalījušies bez derīgas OCTA polises.

1997.gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS "Balta", AAS "Baltijas Apdrošināšanas Nams", AAS "Baltikums Vienna Insurance Group", AAS "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" UADB Latvijas filiāle, "ERGO Insurance" SE Latvijas filiāle, AAS "Gjensidige Baltic", "If P&C Insurance" AS Latvijas filiāle, "Seesam Insurance" AS Latvijas filiāle un "Swedbank P&C Insurance" AS Latvijas filiāle.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tālbraucēju Spānijā apžilbina ar lāzeru; vainīgajam draud 30 000 eiro sods (+ VIDEO) 9

Kādam tālbraucējam no Baltkrievijas Spānijā nācās piedzīvot nepatīkamus brīžus, kad no priekšā braucošās automašīnas viņa virzienā tika raidīti žilbinoši lāzera stari. Lasīt vairāk

 

DB AUTO Forums 2020 fokusēsies uz nākotnes izaicinājumiem 1

Jau trešdien 25.novembrī izdevniecība “Dienas Bizness” sadarbībā ar Circle K Latvija, Latvijas Auto asociāciju un VW Moller Auto Lidosta rīko ikgadējo DB auto nozares forumu “AUTO 2020”, kurā nozares profesionāļi diskutēs par karstām tēmām un būtiskiem Auto nozares izaicinājumiem un to ietekmi uz Latvijas tirgu. Lasīt vairāk

 

Ātruma ierobežojuma zona 30 km/h visā pilsētā – jauna tendence Eiropā 31

Arvien vairāk Eiropas pilsētu pašvaldības ievieš ātruma ierobežojumu zonas 30 km/h visā pilsētas teritorijā. Tā nesen rīkojās arī Bilbao pašvaldības vadība Spānijā, un no 2021. gada šāds ierobežojums tiks ieviests arī lielākajā daļā Briseles un Parīzes ielu. Lasīt vairāk

 

Dobeles novadā nepilngadīgais ar auto bēg no policijas

Aizvadītajā nedēļas nogalē Dobeles novadā aizturēts nepilngadīgais, kurš ar auto bēdzis no policijas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes pārstāve Dace Kalniņa. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti