Pētījums: iedzīvotāji sev vēlētos "Audi" markas auto, bet biežāk pērk "Nissan" - iAuto

Pētījums: iedzīvotāji sev vēlētos "Audi" markas auto, bet biežāk pērk "Nissan" 1

 

Foto: iAuto.lv

Swedbank | 3.jūnijs 2016 15:25

Tuvākā gada laikā gandrīz trešdaļa (28%) Latvijas iedzīvotāju plāno iegādāties automašīnu, no kuriem lielākā daļa (23%) iecerējusi pirkt lietotu auto, liecina Swedbank veiktā aptauja.

Interesanti, ka piektdaļa kā savu nākamo auto visbiežāk vēlētos Audi markas automobili, kam seko Volksvagen (15%) un Opel (12%) markas. Taču, kā liecina Swedbank līzinga apkopotie dati, lietoto auto segmentā pērn visvairāk pirkti BMW markas automobiļi, savukārt jauno auto segmentā vairākus gadus līdera pozīcijas saglabā Nissan.

"Swedbank dati rāda, ka pērn privātpersonu auto līzinga tirgus Latvijā audzis par 23%. Izteikts pieprasījuma pieaugums vērojams tieši jauno automašīnu segmentā, kur pieaugums sasniedza pat 30%. Lai arī redzam, ka vidēji mēnesī iedzīvotāji līzingā iegādājās ap 230 spēkratus, taču tas ir salīdzinoši neliels skaits, salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm. Tā, piemēram, Igaunijā privātpersonu līzinga darījumu skaits ir trīs reizes lielāks. Pērn jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpināja apvidus automašīnas, kas par populārāko iedzīvotāju izvēli kļuva jau 2012.gadā. Turklāt šāda tendence vērojama ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā," stāsta Kaspars Sausais, Swedbank līzinga eksperts.

Līdz 30 gadu vecumam visbiežāk izvēlas lietotus auto, pēc 30.dzimšanas dienas - jaunus

Iegādājoties jaunu automašīnu, iedzīvotāji visbiežāk izvēlas Nissan markas auto, aiz sevis atstājot Volkswagen un Toyota ražotās automašīnas. Jaunas automašīnas līzingā visbiežāk iegādājas precējies vīrietis vecumā no 31 līdz 45 gadiem, kurš dzīvo Rīgā un ir biroja darbinieks vai speciālists transporta vai sakaru nozarē ar ienākumiem no 1000 līdz 1500 eiro mēnesī.

Savukārt lietoto auto segmentā iedzīvotāji visbiežāk iegādājas auto ar stāžu ap 10 gadiem, priekšroku dodot jau sevi pierādījušiem auto zīmoliem - tādiem kā BMW, Volvo, un Volkswagen. Klients visbiežāk ir vīrietis vecumā no 26 līdz 31 gadam ar ienākumiem līdz 1300 eiro mēnesī.

Salīdzinājumam ar kaimiņvalstīm, Igaunijā jauno auto izvēlē dominē Škoda markas auto, savukārt Lietuvā tāpat kā Latvijā - Nissan markas auto. Turpretī lietoto auto izvēlē gan Lietuvā, gan Igaunijā iedzīvotāji priekšroku dod Volkswagen automašīnām.

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Brumburbaks 4.jūnijs 2016 22:36
0 0 Atbildēt

Izrādās,ir auto apsmaržotājs-"Jauna automobiļa smarža".Blēņas,to nevar atdarināt.QBTZ

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sanfrancisko pazūd elektrība: Waymo robotakši stāv krustojumos, Tesla brauc tālāk 4

Elektrības padeves traucējumi, ko nedēļas nogalē piedzīvoja ASV lielpilsēta Sanfrancisko, atklāja atšķirības starp divām pašbraucošo auto pasaules filozofijām. Lasīt vairāk

 

Gribi braukt “pa lēto” – izvēlies Dacia 35

Vācijas automobiļu kluba ADAC aprēķini liecina, ka izmaksu ziņā neviena cita marka nespēj sacensties ar Dacia, turklāt savu pārākumu tā pierāda visās automobiļu klasēs, kur tā pārstāvēta. Lasīt vairāk

 

Uzdāvini savai otrajai pusei "Porsche Off-Road Experience" piedzīvojumu 333 trasē. Te neliels ieskats (+ VIDEO) 2

Tas nav vienkārši brauciens. Tā ir robežu pārbaude – tavu un arī Porsche. Stāvas nogāzes, īsta 4x4 trase, bet bez dubļiem, auto šūpoles un 3 metrus augsts metāla tilts, kas prasa pārliecību un precizitāti. Lasīt vairāk

 

Putins atklāj, kādā gadījumā uzbrukums Rietumiem nenotiks; Krievija šo karu nesāka (+ VIDEO) 16

Krievijas diktators Vladimirs Putins ikgadējā jautājumu un atbilžu sesijā piektdien sniedza atbildes uz vairākiem šobrīd aktuāliem jautājumiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti