Jāņi izvēlas Audi un Volvo, bet Līgas - Honda un Toyota

 

Foto: iAuto.lv

Jeļena Riļejeva | 22.jūnijs 2016 14:32

Populārākie auto Jāņu vidu pērn bija Audi un Volvo, bet Līgas dod priekšroku Honda un Toyota zīmolu modeļiem, liecina SEB līzinga dati. 2015. gadā SEB līzinga finansējumu auto iegādei saņēmuši 47 Jāņi un 9 Līgas.

Kopumā pērn SEB līzings nofinansējis ap 1150 automašīnu iegādi privātpersonu vajadzībām vairāk nekā 12 miljonu eiro apmērā. Salīdzinājumā ar 2014. gadu līzinga, darījumu skaits pieauga par 69%, bet apjoms - par 71%.

"Pieprasījuma pieaugumu var skaidrot ar iedzīvotāju dzīves līmeņa uzlabošanos. Mazinās bezdarba līmenis, aug ienākumi, inflācija ir minimāla – tas viss palīdz iedzīvotājiem justies stabilāk un raudzīties nākotnē optimistiskāk. Lai gan mašīna parasti nav pirmā lieta, ko cilvēki ir gatavi mainīt, mēs varam vērot būtisku darījumu skaita pieaugumu, un visievērojamākais pieprasījums ir tieši lietotu auto segmentā – tajā 2015. gadā esam izsnieguši finansējumu 6,6 miljonu eiro apmērā, kas ir par 78% vairāk nekā 2014. gadā.

Parasti lietotu un jaunu mašīnu iegādes proporcija bijusi apmēram piecas pret vienu, bet, pagājušā gada 12 mēnešos šī proporcija bija jau četras pret vienu. Tas liecina arī par to, ka aug interese par jauniem auto - pērn darījumu skaits šajā segmentā pieauga par 41%, bet piešķirtā finansējuma apjoms - par 46%, sasniedzot 5,6 miljonus eiro. Interesanti, ka kopējās tendences atspoguļojas arī Jāņu un Līgu darījumos - no 47 finansētiem auto, ko pērn iegādājušies Jāņi, 10 bija - jauni spēkrati", stāsta SEB līzinga vadītāja Nellija Kočanova.

Līdz ar augošo pieprasījumu pēc jauniem auto, samazinās vidējais auto vecums SEB līzinga portfelī, piemēram, pērn vidējais finansēto automašīnu vecums bija divi gadi.

Pēc SEB līzinga datiem, Latvijas iedzīvotāju vidū populārākās markas pērn bija Volkswagen, Toyota, Volvo, Nissan un BMW. Savukārt, vērtējot Jāņu pieprasījumu, var secināt, ka viņus pērn vairāk uzrunāja Audi un Volvo zīmolu modeļi, kuriem seko Honda, Subaru, Opel un Volkswagen. Auto vidējais vecums ir pieci gadi. Savukārt Līgas dod priekšroku Honda un Toyota zīmolu mašīnām.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti