Konkursa "Latvijas Gada auto" vērtēšanas kritēriji

 
Latvijas Gada Auto | 26.jūnijs 2016 20:12

Konkursa kritēriju mērķis ir dot vadlīnijas žūrijas biedriem vērtējot pretendentu automobiļus. Vērtēšanas kritēriju piemērošanu katrs žūrijas biedrs izvērtē individuāli.

  1. VIRSBŪVE                                                            Max 250/ (350 komerc)

1.1. Vadītāja vieta 

Cik ērti iekārtoties pie stūres, pedāļu izvietojums, telpas pietiekamība apkārt, vajadzīgo pogu, kloķu un rīku aizsniedzamība, lietošanas ērtums. Adaptācijai nepieciešamais laiks. Sēdeklis - regulēšanas iespējas,  profils, tā komforta aprīkojums (jostas vietas balsts, apsilde, ventilācija u.c.). Stūre - tās profils, aprīkojums, regulēšana. Rokas bremze – kloķis, pedālis, elektroniska.  Elkoņbalsts-praktiskums, regulēšana, aprīkojums. Citi faktori, kas patīk, traucē vai kaitina.

 

80

1.2. Pasažieru vietas

Iekāpšana, sēdekļa profils, regulēšanas iespējas, komforta aprīkojums. Vietas pietiekamība, sīklietu novietošana, papildus iespējas (galdiņš, TV, USB u.c.pieslēgvietas, glāžu turētāji utt.).  Pārredzamība, apgaismojums, drošības jostu ērtums, bērnu sēdeklīša ievietošana-izņemšana.

 

40

1.3. Pārskatāmība

Ceļa pārskatāmība uz priekšu un aizmuguri, spoguļu regulēšana, to izmērs, cits aprīkojums (atpakaļskata kamera, parkošanās sensori, nakts redzamības iekārta utt.).  Atpakaļgaitas gaismas. Priekšējās gaismas, to efektivitāte (ja iespējas testēt tumšajā laikā). Logu tīrītājs-režīmi, tīrīšanas efektivitāte (laukums, loga mazgāšana, apsilde).

 

40

1.4. Bagāžnieks (kravas telpa)

Atvēršanas ērtums (ar pogu, rokturi, tālvadību vai sensoru), ailes izmēri, kravas nodalījuma profils, ietilpība, organizēšana  (tīkliņš, āķi, kronšteini, norobežotāji, kastes, nišas, kabatas). Apdares kvalitāte, apgaismojums, grīdas konstrukcija. Rezerves ritenis (pilna izmēra, avārijas, remontkomplekts ar putām un kompresoru, run-flat riepas). Aizvēršana (vai ir rokturis, tā parocīgums, automātiski utt.). Vāka apdare.

 

30 /(90)

1.5. Funkcionalitāte (salona, kravas telpas transformācija), iekraušanas ērtums

Sēdekļu transformēšana (cik ērti, ātri, vai tikai no salona, vai veido līdzenu grīdu, izņemami pilnībā u.c.), lūka slēpēm, ailes izmēri negabarīta kravām.  Kravas ievietošana un izņemšana (sliekšņa augstums, durvju atvēršanas iespējas , ailes izmēri). Kravas nostiprināšana. Komerctransportam – eiropaletes ievietošana, durvju konstrukcija, papildus aprīkojums (pastiprināta grīda, āķi un kronšteini, plaukti, nišas, pieslēgumu vietas, apgaismojums, durvju vēršanas konstrukcija, parocīgums, pārskatāmība, kravnesība, ietilpība.

20 / (60)

1.6. Mikroklimats

Klimata iekārta (kondicionieris, manuāls, automātisks, divzonu utt.). Efektivitāte, regulēšanas ērtums, plūsmas sadale. Gaisa apmaiņa, logu svīšana, ventilācijas efektivitāte, darbības trokšņi.

 

20

1.7. Apdares kvalitāte

Pielietotie materiāli, taktilās sajūtas, vizuālās sajūtas, pielaides, saskaņotība, trokšņi,  kvalitāte mazāk redzamās zonās, biežāk lietojamo rīku kvalitāte un apdares materiāli.

 

20

 

  1. BRAUKŠANA                                                            Max 350 / (450 SUV)

2.1. Ergonomika

Vadības sviru, pedāļu, pogu, slēdžu izvietojums , lietošanas ērtums un izvietojuma loģika, taktilās sajūtas. Sēdekļa sajūta, atbalsts, regulēšana, novietojums pret stūri, stūres forma, regulēšana iespējas. Iekāpšana, izkāpšana, izjūtas sēžot pasažieru vietās, vieta kājām, pēdām. Komforta aprīkojums (atbalsti mugurai, elkoņiem, galvai).  Durvju un bagāžas nodalījuma atvēršana, aizvēršana. Palīgierīču izvietojums un lietošana (rezerves ritenis, domkrats, vilkšanas cilpas utt.). Motora pārsega atvēršana, aizvēršana, apkalpošanas parocīgums.

 

80

2.2. Vadāmība

Mašīnas sajūta un uzvedība dažādās ceļa situācijās un uz dažādiem segumiem (sānsveres, garensvārstības,  reakcijas uz stūri, uz virsbūvi, sēdekļa fiksēšana, atsaucība stūrei un pedāļiem, drošības sajūta, manevrētspēja, apgriešanās radiuss)

 

50

2.3. Balstiekārtas komforts

Nelīdzenumu slāpēšana uz dažādiem segumiem dažādos ātrumos, vibrācijas uz stūres, virsbūves, sēdekļa. Trokšņu līmenis, energoefektivitāte.

 

40

2.4. Bremžu efektivitāte

Spēka pielikšana, pedāļa jutīgums un gājiens, adekvātums, bremzēšanas dinamika un individuālās sajūtas. Uzkarsušu bremžu darbība.  Ekstrēma bremzēšana, bremzēšana līkumā, uz ceļa „trepes”, slidenas virsmas. 

 

30

2.5. Ātrumkārbas darbība

Slēgšanās vieglums, parocīgums, precizitāte, kloķa gājiens (attiecas uz manuālajām).  Slēgšanās algoritms un atbilstība situācijai, vadība manuālā režīmā un uz stūres,  salāgotība ar motoru un dažādiem darba režīmiem, braukšanas uzsākšana, pārslēgšanās plūdenums. Elastība un pielāgotība dažādām ceļa situācijām.

 

40

2.6. Dinamikas parametri

Personīgās sajūtas, atsaucība akselerācijai, apdzīšana manevra izpildīšana.  Ja ir iespēja izmērīt – atbilstība ražotāja dotajiem parametriem.

 

40

2.7. Trokšņu līmenis

Subjektīvi vērtēts trokšņu līmenis uz dažāda seguma ceļiem dažādos režīmos. Trokšņi no balstiekārtas, pretvēja, dažādām vietām (sānlogi, spoguļi, lūka, motortelpa, durvju blīvējums utt.)

 

30

2.8. Drošības aprīkojums

Pasīvās (gaisa spilveni u.c.) un aktīvās drošības (ABS, ESP u.c.) aprīkojums vai tā komplektēšanas iespējas.

Eiropas NCAP vai citu organizāciju triecientestu vērtējums.

 

40

2.9. Apvidus  spējas (tikai SUV un apvidus automašīnām)

Pilnpiedziņas sistēma, tās konstrukcija un iespējas (pazeminātie ātrumi, off-road režīms utt.), klīrenss, uzbraukšanas un nobraukšanas leņķi, riteņu izkare, tiltu uzbūve (neatkarīgā piekare, monolīta sija u.c.), nesošā konstrukcija (rāmis, pusrāmis, nesošā virsbūve), pārvaramais brasla dziļums, kāpums, sāngāzes leņķis utt. Motora un pārnesumkārbas pielāgotība apvidus braukšanai.  Mezglu un detaļu aizsargātība, papildaprīkojums bezceļam, izvilkšanas un transportēšanas iespējas.

100 (papildus tikai SUV)

 

  1. IZMAKSAS                                                                                 Max 300

3.1. Cena

Cena kā tāda un tās balanss pret iespējām. Salīdzinājums ar citiem klasē, aktualitāte tirgus vajadzībām un pirktspējai. Cenas izmaiņas atkarībā no aprīkojuma.

80

3.2. Degvielas patēriņš

Reālais patēriņš pilsētā, ārpilsētā un kombinētajā ciklā. Atšķirības no ražotāja uzdotā. Patēriņa salīdzinājums ar konkrētās automobiļu klases labākajiem rādītājiem.

80

3.3. Ražotāja garantija

Ražotāja garantija (uz kādiem mezgliem attiecas). Dīlera papildus garantijas.

30

3.4. Apdrošināšana un nodokļi

Apdrošināšanas izmaksas un visi nodokļi, lai piedalītos ceļu satiksmē.

40

3.5. Servisa izmaksas

Servisa izmaksas garantijas periodā un pēc tā. Detaļu cenas, normstundas izcenojumi (dīlera un citos servisos).

40

3.6. Vērtības zudums

Vērtības zudums pēc apdrošinātāju vai līzinga devēju datiem un pēc otrreizējā tirgus datiem.  Tālākpārdošanas iespējas un kotēšanās tirgū.

30

 

 

  1. Atbilstība Latvijas tirgum                                                           Max 100

4.1. Atbilstība Latvijas apstākļiem

 

40

4.2. Atbilstība Latvijas pircējam

 

40

4.3. Automašīnas iespējamie panākumi Latvijas auto tirgū

 

20

 

KOPSAVILKUMS (max 1000)

Piezīmes:

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 9

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti