Lietotu automobiļu imports Latvijā sarūk 2

 

Lietoti automobiļi Foto: iAuto.lv

Auto Asociācija | 27.jūlijs 2016 15:57

Ja gadu atpakaļ mēs rakstījām “Lietotu automobiļu straujais importa pieaugums bremzējas”, tad šobrīd varam teikt, ka jau pēdējos 14 mēnešus lietotu automobiļu imports samazinās.

Šī gada pirmajā pusgadā ir reģistrēti 21 271 lietoti vieglie pasažieru automobiļi (M1), kas ir par 9% mazāk nekā 2015. gada attiecīgajā periodā, kad reģistrāciju apjoms sasniedza 23 327 vienības. Arī vieglā komerctransporta (N1) reģistrāciju apjoms ir samazinājies par 9% no 2015. gadā reģistrētām 1705 vienībām uz 1547 reģistrētām vienībām 2016. gadā.

Zināmā mērā atbildi uz to, kādas notiek lietotu auto tirgū, var iegūt, apskatot izmaiņas automobiļu vecumu segmentos. Galvenais novērojums ir tāds, ka ir tirgus samazinājums ir ietekmējis visus segmentus, tomēr straujāks samazinājums ir skāris vecuma grupas līdz 10 gadiem. Rezultātā ir pieaudzis Latvijā ievesto auto vidējais vecums. Ņemot vērā pircēju ieradumus, diezgan droši var apgalvot, ka tie, kas iepriekš ir iegādājušies līdz 5 vai 7 gadiem vecus auto, tagad vairāk ir devuši priekšroku jauniem. Tam par labu liecina arī jaunu auto tirgus ievērojamā izaugsme un līzingā finansēto privātpersonu darījuma apjoma straujais pieaugums. Arī lietotu automobiļu izcelsmes valstīs Eiropā mainoties lietošanas ieradumiem, piedāvājums samazinās un cenas pieaug. Negatīvi ir vērtējums fakts, ka ir samazinājies vecuma segments 8-10 gadiem, bet tai pat laikā pieaugot segmentam 11-29 gadi un tas nozīmē, ka daļa no pircējiem ir izvēlējušies būtiski vecāku auto nekā gadu iepriekš.

Populārākie pasažieru automobiļu zīmoli jau ilgstoši ir Volkswagen (15.3%), Volvo (14.2%), Audi (12.6%), BMW (11.5%) un Opel (8.2%). Jāpiezīmē, ka katrs no zīmoliem ir nedaudz zaudējis tirgus daļu un šobrīd kopā no visu importēto lietoto automobiļu skaita sastāda 61.9%, kas ir par 1.3 procentpunktiem mazāk, bet nemainīgi ir iecienītākie automobiļu zīmoli lietotu auto tirgū Latvijā. Pieminēšanas vērts zīmols ir Toyota, kas atrodas topa 6. vietā, un ir spējis palielināt savu tirgus daļu par 0.9 procentpunktiem un sasniegt 6% tirgus daļu pirmajā pusgadā.
Vieglā komerctransporta populārāko zīmolu topā ir notikusi pozīciju maiņa – pirmajā vietā nemainīgi Volkswagen ar 26.6% tirgus daļas, kam seko Renault (16%) ar pieaugošu tirgus daļu apsteidzot Mercedes Benz (14.9%)

Šī gada pirmajā pusē automobiļa pirmā reģistrācija uz Juridiskas personas vārda ir praktiski nemainīga un ir 20% no visām lietotu automobiļu pirmajām reģistrācijām. Lielāks īpašnieku juridisko personu īpatsvars ir novērojams vien automobiļiem vecumā līdz 4 gadiem, kur juridisku personu īpatsvars ir 57%. Privātpersonu īpatsvars ir loģiski skaidrojams, jo 73% no importētajiem automobiļiem ir 7 un vairāk gadus veci, kas uzņēmumu autoparkiem paliek ekonomiski neizdevīgi, jo uzņēmumi rēķina arī dīkstāvi, kas saistās ar neplānotiem remontiem.

Degvielas tipa izvēlē Latvijas iedzīvotāji arvien vairāk dod priekšroku ar dīzeļdzinēju aprīkotiem automobiļiem (82.8%), kas salīdzinājumā ar 2015. gada pirmo pusgadu ir par 1.8 procentpunktiem vairāk. Samazinājusies ir benzīna dzinēju aprīkotu automobiļu reģistrācija un sastāda vien 15.2% no kopējo reģistrāciju skaita pret 16.5% 2015. gadā.

Šī gada sešos mēnešos vien 4 lietoti ar elektroenerģiju darbināmi automobiļi ievesti un piereģistrēti – pa vienam 2012. gada Citroen C-zero, 2014. gada Ford Focus, 2014. gada Nissan e-NV200 un 2015. gada Tesla Model S.
Šogad Latvijā piereģistrēti 34 spēkrati, kas ir vecāki par 30 gadiem un var pretendēt uz „Vēsturisks Spēkrats” statusu, ja tie atbilst spēkā esošajiem noteikumiem par vēsturiska spēkrata statusa piešķiršanu.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 27.jūlijs 2016 18:10
1 0 Atbildēt

tak cilvēku skaits Latvijā arī samazinās!! Kas tos auto vairs pirks!

:) 28.jūlijs 2016 15:01
1 0 Atbildēt

2104. gada Ford Focus

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti