Statistika rāda - proporcionāli visvairāk ceļu satiksmes negadījumus bez OCTA izraisa Latgalē

 

Foto: Publicitātes attēls

LTAB | 29.jūlijs 2016 12:13

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) apkopotā statistika liecina, ka Latvijā ir vairāki novadi, kuros statistiski daudz biežāk kā citā Latvijas teritorijā, tiek izraisīti negadījumi ar neapdrošinātu transportlīdzekli.

2015.gadā starp Latvijas kultūrvēsturiskajiem reģioniem proporcionāli lielākais CSNg skaits, ko izraisījis neapdrošināts auto, bijis Latgalē – 2,21% no visiem negadījumiem, bet starp novadiem – Ciblas novads, kur katrs trešais CSNg pērn izraisīts ar neapdrošinātu transportlīdzekli.

“LTAB apkopotā statistika liecina, ka 2015.gadā 1,14% no visiem CSNg izraisīti ar transportlīdzekli, kam nav bijusi OCTA, savukārt 2014.gadā šādu negadījumu skaits bija 1,42%,” stāsta LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics, piebilstot, ka pēc apdrošinātāju aplēsēm kopējais neapdrošināto transportlīdzekļu skaits uz Latvijas ceļiem ir 1 - 1,5%.

Pēdējos divos gados starp Latvijas kultūrvēsturiskajiem novadiem salīdzinoši vismazāk CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli izraisīti Rīgā (1,09% - 2014.gadā; 0,90% - 2015.gadā). Straujākais neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto negadījumu skaita samazinājums ir vērojams Vidzemē, kur 2015.gadā tādu bija 1,09%, pretēji 1,80% gadu iepriekš. Savukārt lielākais CSNg skaits, kas izraisīts ar auto bez OCTA, gan pērn, gan aizpērn reģistrēts Latgalē – attiecīgi 2,21% un 2,26%.

“Ja salīdzinām Latvijas novadus, tad pērn negatīvā nozīmē jāizceļ Ciblas novads, kur katrs trešais CSNg izraisīts ar neapdrošinātu auto. Liels neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto negadījumu īpatsvars bijis arī Kārsavas novadā (18,52%), Aknīstes novadā kā arī Pāvilostas novadā (16,67%),” skaidro J.Stengrevics, piebilstot, ka Pāvilostas novads negatīvi izcēlies arī 2014.gadā, kad tur fiksēti pat 25% negadījumu, kas izraisīti ar auto bez OCTA polises.

J.Stengrevics atgādina, ka, ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču pēcāk zaudējuma summa regresa kārtībā tiks piedzīta no CSNg izraisītāja – neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti