5 riski - kam jāpievērš uzmanība, pērkot auto Vācijā 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Oskars Kupše | 6.septembris 2016 11:36

Meklējot sev jaunu automašīnu, bieži nākas secināt, ka Latvijā izvēles iespējas ir ierobežotas un izvēlētais auto modelis tiek meklēts arī ārvalstīs.

Tas ir loģisks solis, jo lietotu auto sapņu zemē Vācijā varam nokļūt ar vien 25 eiro vērtu lidojumu, bet tur mūs sagaida auto potenciāli labākā stāvoklī un plašākā izvēlē. Vienlaikus, uzņemoties auto pirkt ārvalstīs, ir savlaicīgi jāparedz kā nodrošināties pret krāpniecību un nenopirkt auto ar dažādiem pārsteigumiem bonusā.

Vācijas lietotu auto tirgū pastāv tikpat liela iespēja sastapt negodīgus automašīnu tirgotājus kā Rīgas Maskavas ielas rajonā. Tomēr, spējot savlaicīgi atpazīt uzticamu pārdevēju un kvalitatīvu auto, var iegūt Latvijas ceļos nenomocītu spēkratu, kas izskatīsies un brauks gluži kā jauns. Autosalona “BALTIE” eksperts Kārlis Eidis ar ilggadēju pieredzi mazlietotu auto piegādē no ārvalstīm, skaidro 5 būtiskākos riskus, kas jāņem vērā auto iegādes darījumos Vācijā.

Tirgotāju uzticamība

Pētot auto piedāvājumu sludinājumus internetā, jābūt kritiskiem. Visdrošāk ir pirkumu veikt pie oficiāliem auto tirgotājiem. Tiem rūp sava reputācija un ir praktiski izslēgta iespēja sagrozīt odometra rādījumus vai viltot auto vēsturi. Turklāt oficiālais tirgotājs var uzņemties arī zināmas garantijas saistības par pirkuma brīdī fiksētā auto stāvokļa patiesumu. Tiesa, jābūt uzmanīgiem, jo ne visi auto pārdevēji ir licencēti auto tirdzniecībai.

Apmeklējot auto tirgotāja interneta vietni, var noskaidrot tā juridiskos datus (parasti meklējami mājas lapas sadaļā Impressum). Jāpārliecinās vai tur uzrādītā adrese sakrīt ar auto pārdošanas sludinājumā vai rēķinā uzrādīto. Galu galā apmeklējiet pārdevēja adresi Google maps – vai tā neatrodas neapdzīvotā vietā vai pilsētas pasta ēkā. Tāpat variet meklēt atsauksmes Google vai arī pārbaudīt Vācijas uzņēmumu reģistra datus.

Auto sludinājuma patiesums

Auto fotogrāfijas internetā var pavēstīt daudz. Pievērsiet uzmanību tam vai vizuālais stāvoklis atbilst uzrādītajam nobraukumam. Pie 60 000 km nobraukuma šofera sēdvietai nevajag būt labi piedilušai pie vadītāja. Īpaši vērīgi izpētiet vai bildēs nav pamanāmas kādas neatbilstības auto komplektācijā – piemēram, konkrētā gada modelim nemaz nav bijis feislifts vai arī bildē redzamā ātrumkārbas versija. Tas var norādīt uz auto pārbūvi pēc lielākas avārijas.

Noteikti jāpieprasa auto VIN numurs un tas jāpārbauda pie oficiālā dīlera, kurš sniegs informāciju par reģistrētajiem servisa apmeklējumiem un nobraukumu. Tāpat dažādās interneta vietnēs pēc VIN numura iespējams bez maksas saņemt pilnu auto komplektācijas izdruku, kas palīdzēs salīdzināt to ar bildēs redzamo.

Vizuālie defekti

Auto vizuālo apskati vēlams veikt gaišā dienas laikā un noteikti jāizvairās to darīt lietū – uz slapjas virsbūves nevar pamanīt skrāpējumus un arī krāsu toņu atšķirības. Ja kāda auto daļa krāsas ziņā nedaudz atšķiras, iespējams, ka tā bijusi labota pēc kāda negadījuma. Pieprasiet no auto pārdevēja defektācijas aktu, kurā tiek uzskaitīti visi auto konstatētie bojājumi. Šis akts noteikti jāpievieno auto iegādes līgumam, gadījumam, ja vēlāk atklājas tajā neminēti bojājumi.

Auto tehniskais stāvoklis

Pirms pirkšanas veiciet testa braucienu, lai pārliecinātos vai auto darbībā nav novērojams kas aizdomīgs. Tomēr jāsaprot, ka šādā brīdī pilnīgi noteikti nevar paļauties tikai uz savām sajūtām, jo prātu aizmiglo vēlme ātrāk tikt pie kārotā auto. Pat, ja tiek uzrādīta servisa grāmatiņa, obligāti ir jāveic auto tehniskā apskate pie neatkarīga meistara.  Visvienkāršāk to īstenot, aizvedot auto uz kādu no tehniskās apskates stacijām Vācijā, kur meistari nav ieinteresēti slēpt faktus par patieso auto stāvokli.

Līguma saturs

Bieži sastopamas situācijas, kad negodprātīgi Vācijas auto pārdevēji izmanto situāciju, ka pircējs nepārzina vācu valodu un iekļauj pirkuma līgumā neizdevīgus punktus. Piemēram, paredzot atrunu, ka pircējs bija informēts par visiem defektiem vai arī, ka auto jums tiek pārdots kā pārpircējam un garantija šajā situācijā nedarbosies. Tāpēc pirkuma veikšanas brīdī visus dokumentus ieteicams pārbaudīt kopā ar kādu, kurš tekoši pārvalda vācu valodu.  

Brīdī, kad atrasts uzticams tirgotājs, auto iegāde Vācijā nav pārlieku sarežģīta un atliek tikai parakstīt pirkuma līgumu, lai ar jauno auto dotos mājup. Vienlaikus ir jāsaprot, ka ceļš līdz īstā auto iegādei ir laikietilpīgs un labu rezultātu garantēt var tikai ar pārdomātu rīcību un pieredzi.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Anno 7.septembris 2016 16:05
1 1 Atbildēt

Mulkibas un velreiz redzas kad kaut kas tapat loti grib izreklamet savus oficialos dilerus, kuri mak panemt smuku naudu par to pasu, ko cilveks individuali ir atvedis no vacijas. Tas ir viens bizness. Un kapec man pirkt no oficiala dilera, ja es ar lielu nauds starpibu varu to pasu nopirkt no kad ir saucama parpirceja.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti