Valdība atbalsta transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas kārtības maiņas atlikšanu 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 27.septembris 2016 15:33

Valdība šodien atbalstīja likuma grozījumus, kas paredz līdz 2019.gadam atlikt transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa samaksas kārtības maiņu.

Pašlaik transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis tiek maksāts par visu kārtējo gadu faktiski avansa veidā. Atsevišķos gadījumos persona vēlāk lūdz atmaksāt pārmaksāto nodokļa daļu.

Sākotnēji bija plānots, ka jau no 2016.gada 1.janvāra nodokli būs jāmaksā par faktisko transportlīdzekļa ekspluatācijas periodu, taču valdība pērn 2016.gada budžeta sagatavošanas laikā nolēma jauno kārtību atlikt līdz 2017.gada 1.janvārim. Savukārt patlaban Finanšu ministrija (FM) sagatavojusi grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kas paredz jauno kārtību atlikt vēl par diviem gadiem - līdz 2019.gadam.

FM skaidro, ka tas nepieciešams, lai papildus varētu nodrošināt nepieciešamo finansējumu jauno politikas iniciatīvu pasākumiem un ieviest nodokļu politikas pasākumus, kas koriģē 2017.gada nodokļu ieņēmumu bāzi. Mainot pašreizējo kārtību, būtu negatīva ietekme uz 2017.gada valsts budžetu 33,6 miljonu eiro apmērā.

Savukārt 2019.gadā, stājoties spēkā jaunajai nodokļa maksāšanas kārtībai, FM prognozē negatīvu fiskālo ietekmi uz budžetu 43,6 miljonu eiro apmērā.

Attiecīgie likuma grozījumi iekļauti nākamā gada valsts budžeta pavadošo likumprojektu paketē.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
xxx 28.septembris 2016 10:32
2 2 Atbildēt

Ņemot vērā, ka manā saimniecībā ir 4 automašīnas, jūs nevēlaties dzirdēt ko es par šo domāju. Ar diviem auto jau 3 gadus braucu nemaksājot ekspluatācijas nodokli, samaksāju par vienu mēnesi, kad eju skati un pārējā laikā riskēju neuzrauties uz CP. Ar šiem abiem auto nobraucu max 1000-1500km gadā (pie tam lielāko daļu pa slēgtu trasi) un par to maksāt tādu naudu? Es jau degvielu lejot pārmaksāju, par ko vēl?

KillerMiller 28.septembris 2016 15:44
1 2 Atbildēt

Tu kaut ko nejauc. To nodokli par vienu mēnesi nemaz nevar samaksāt. Vai nu par visu gadu vai neko.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti