Papildus iemaksas OCTA Garantijas fondā apdrošinātājiem būs jāveic daudzus gadus - iAuto

Papildus iemaksas OCTA Garantijas fondā apdrošinātājiem būs jāveic daudzus gadus 3

 

Foto: Publicitātes attēls

LTAB | 27.oktobris 2016 11:20

Šī gada oktobrī apdrošinātāji uzsākuši veikt iemaksas Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) administrētajā OCTA Garantijas fondā.

To paredz normatīvie akti gadījumā, ja Garantijas fonda apmērs samazinās zem 20 milj. EUR. “LTAB pašreizējie aprēķini liecina, ka iemaksas Garantijas fondā apdrošinātājiem būs jāveic daudzus gadus, turklāt ļoti iespējams, ka pēc pāris gadiem tas būs jādara dubultā apmērā,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Galvenais iemesls Garantijas fonda apmēra samazinājumam ir ievērojamās atlīdzību izmaksas maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības “Balva” (turpmāk - MAAS „Balva”) vietā. Divarpus gados no Garantijas fonda MAAS “Balva” vietā jau izmaksāti 3.7 milj. EUR, no kuriem maksātnespējīgais apdrošinātājs ir spējis atlīdzināt vien 1 miljonu EUR, turklāt jāņem vērā, ka izmaksas joprojām turpinās.

Ņemot vērā pēckrīzes gados raksturīgos lēnos ekonomikas izaugsmes tempus, OCTA vidējās atlīdzības pieaugumu ik gadu, kā arī citus faktorus, obligātās iemaksas Garantijas fondā būs jāveic daudzus gadus. Turklāt LTAB aprēķini liecina, ka gadījumā, ja no MAAS “Balva” neizdosies atgūt tās vietā izmaksātās atlīdzības, un Garantijas fonda kopējais apmērs turpinās samazināties, tad iespējams iemaksu veikšanu fondā būs jāturpina jau dubultā apmērā. “Kopā ar jau vairākus gadus nozarē esošajiem zaudējumiem, tas būs nopietns izaicinājums OCTA tirgus dalībniekiem. Nevar izslēgt šīs situācijas iespējamo iespaidu uz OCTA polišu cenām,” skaidro J.Abāšins.

Garantijas fonds izveidots 1997.gadā un kalpo kā aizsardzības garants un nodrošinājums, ka ikviens CSNg cietušais saņems likumā noteikto kompensāciju. Tā līdzekļus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas, regulāri ikmēneša atskaitījumi no OCTA prēmijām, LTAB regresa kārtībā atgūtie līdzekļi par CSNg rezultātā nodarītajiem zaudējumiem, kā arī ieņēmumi no fonda līdzekļu ieguldīšanas. Katru gadu no Garantijas fonda līdzekļiem ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem tiek izmaksātas ievērojamas atlīdzības summas - kopš 1997.gada tie ir 24.4 milj. EUR. Garantijas fonda apmērs savu maksimumu sasniedza 2009.gadā, kad tā uzkrājums bija gandrīz 27 milj. EUR. Tomēr ekonomiskā situācija Latvijā un pasaulē atstājusi ietekmi arī uz Garantijas fondu, un tā apmērs šobrīd samazinājies līdz 19.2 milj. EUR.

 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BAN -nelieši!!! 28.oktobris 2016 11:56
1 0 Atbildēt

Ceru ka Ban būs nākamie bankroti-maitas riktīgie,jo negrib ne sūda maksāt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 22

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Vai Cupra sportiskais gars joprojām ir dzīvs? Atbildi meklē Jānis Vanks (+ VIDEO) 1

Cupra zīmols savulaik bija SEAT automašīnu sporta divīzija. Kopš tas kļuvis neatkarīgs, nebūt ne visas Cupra automašīnas aprīkotas ar 300 zirgspēku motoriem, un ražošanas apjomi tikko pārsnieguši miljonu. Vai tikai Cupra nav pārāk iegājusi "meinstrīmā"? Lai to noskaidrotu, paņemsim jaunāko Formentor VZ ar nu jau 333 ZS, un noskaidrosim, vai Cupra joprojām ir ātri un vienlaikus droši? Lasīt vairāk

 

351 211 eiro: Porsche gatavo kolekciju modeli par godu Ferdinandam Aleksandram Porše (+ FOTO) 1

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs Porsche paziņojis par jaunu īpašo modeli, kas tiks saražots 90 vienībās un piedāvāts kolekcionāriem par nedaudz vairāk kā 350 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Audi EX7 – otrais Audi bez četru riņķu logotipa; šoreiz arī Eiropai? (+ FOTO) 10

Audi atklājis jaunā zīmola AUDI otrā modeļa nosaukumu – tas ir krosovers EX7, kas, iespējams, kļūs pieejams arī Eiropas tirgū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti