Palielinoties OCTA zaudējumu pieteikumu apmēram, pieaug arī nozares zaudējumi 5

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 3.novembris 2016 11:39

Šī gada 9 mēnešos notikuši 26828 CSNg, par kuriem apdrošinātājiem iesniegti zaudējumu pieteikumi, kas salīdzinājumā ar 2015. gada 9 mēnešiem ir par 7,75 % vairāk. Izmaksāto atlīdzību apjoms šī gada 9 mēnešos sastādīja 32,91 milj. EUR, kas ir par 7,01% vairāk nekā tādā pat periodā pērn.

Vislielākā atlīdzību lēmumu summa tika izmaksāta par transportlīdzekļu bojājumu un bojāejas zaudējumu atlīdzināšanu, kas kopā sastādīja 76,1% no kopējās atlīdzību summas. Tāpat tradicionāli pieaug arī par nemateriāliem zaudējumiem izmaksāto atlīdzību apmērs, kas šī gada 9 mēnešos sastādīja jau 5,6% no kopējās atlīdzību summas.

Neskatoties uz to, ka kopējā summa par OCTA polišu pārdošanu 2016. gada 9 mēnešos ir palielinājusies par 547 tūkst. EUR jeb 1,6%, salīdzinot ar 2015. gada 9 mēnešiem, zaudējumu atlīdzību pieaugums ir par gandrīz 2,24 milj. EUR jeb 7,6% lielāks. Kopumā OCTA tirgus šī gada 9 mēnešus noslēdzis ar 8,9 miljonu eiro zaudējumiem.

"Neskatoties uz OCTA tirgus negatīvajiem rezultātiem, šī gada pirmo 9 mēnešu tendence rāda, ka polišu cenas praktiski nav pieaugušas. Apdrošinātāji klientus aizvien rūpīgāk segmentē, meklējot pareizākos cenas noteikšanas kritērijus konkrētajiem segmentiem, un apzinīgākie, un mazāk riskantie autovadītāji šobrīd iespējams maksā pat zemāku vidējo cenu par OCTA polisi nekā iepriekš. Paredzu, ka nākotnē apdrošinātāji arvien lielāku uzsvaru liks uz rentablu darbību, nevis uz tirgus daļas palielināšanu, kā arī savu izmaksu efektivizāciju. Domāju, ka perspektīvā tieši šīs darbības, varētu palīdzēt nozarei nostabilizēties," skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma, kuras mērķis ir nodrošināt ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību Latvijā un Zaļās kartes dalībvalstīs. Sistēmas sekmīgākai darbības nodrošināšanai ir izveidots LTAB, kurā apvienojušās apdrošināšanas sabiedrības, kurām ir tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā – AAS "Balta", AAS "Baltijas Apdrošināšanas Nams", AAS "Baltikums Vienna Insurance Group", AAS "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" UADB Latvijas filiāle, "ERGO Insurance" SE Latvijas filiāle, AAS "Gjensidige Baltic", "If P&C Insurance" AS Latvijas filiāle, "Seesam Insurance" AS Latvijas filiāle un "Swedbank P&C Insurance" AS Latvijas filiāle.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ass 7.novembris 2016 14:16
2 0 Atbildēt

Apdrošinātājiem palielinās nevis zaudējumi, bet gan neiegūtās peļņas apjoms.

Divas dažādas lietas.

GB12 3.novembris 2016 18:49
1 1 Atbildēt

Kāpj jau kādus 2 gadus. Un kāps vēl, vismaz šobrīd nekas neliecina par pretējo. No tā diemžēl nekur nespruksim. Te pat nebūtu tik ļoti runas par zaudējumiem, bet ir tiesu lēmumi, saskaņā ar kuriem arī kompensācijās jāmaksā vairāk, attiecīgi, šo risku ierēķinot, arī cenām likumsakarīgi jākāpj.

Mierinājumam varbūt vienīgi varētu teikt, ka, cik zinu, Latvija šajā ziņā nav nekāds fenomens - octai cenas kāpj visā pasaulē.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 7

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti