Iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu turpinās skatīt pēc saistīta atzinuma saņemšanas - iAuto

Iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu turpinās skatīt pēc saistīta atzinuma saņemšanas 3

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.novembris 2016 16:10

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija turpinās skatīt iedzīvotāju iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu pēc tam, kad no Satiksmes ministrijas (SM) būs saņemts ar šo jautājumu saistīts atzinums.

SM pašlaik gatavo atzinumu par citu iniciatīvu - "Par ceļiem bez bedrēm". Sagaidāms, ka šī dokumenta atziņas varēs izmantot, spriežot arī par rosinājumu mainīt ceļu nodokļa iekasēšanas modeli.

Kā ziņots, portālā "Manabalss.lv" vairāk nekā 22 000 iedzīvotāju parakstījušies, lai tiek atcelta pašreizējā sistēma, kad ceļa nodoklis jāmaksā atsevišķā maksājumā neatkarīgi no nobrauktā attāluma. Tā vietā nodokli tiek aicināts iekļaut degvielas cenā, tā apmēru sasaistot ar nobraukumu.

Iniciatīvā, kuru sākotnēji rosinājis Voldemārs Mellups, aicināts atcelt pašreizējo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli autotransportam, nosakot tā maksu pēc degvielas patēriņa saskaņā ar Igaunijas vai Lietuvas paraugu. Mellups rosina pēc nodokļa atcelšanas dzēst ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti.

Mellups iepriekš uzsvēra, ka Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē par katru nopirkto un patērēto degvielas litru, bet Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties, vai ar mašīnu pēc nodokļa apmaksas brauc vai tā visu gadu stāv.

Turklāt degviela Igaunijā esot lētāka nekā Latvijā, lai arī tajā jau ieskaitīts ceļa nodoklis. Piemēram, ceļa nodoklis Latvijā ir 80 eiro, ja Igaunijā liek vienu centu pie litra, Latvijas piemērā automašīnai ar astoņu litru patēriņu gadā jāveic 100 000 kilometru noskrējiens, kas lielākajai daļai privātā autotransporta īpašnieku ir fiziski nereāli, pauda Mellups. Ja nodoklis ir 160 eiro, gadā jānobrauc 200 000 kilometru. "Absolūti nereāli!" sašutis bija iniciatīvas pieteicējs.

Iniciatīvas pieteikumā uzsvērts, ka, pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, vidējais privātā autotransporta noskrējiens ir 10 000-20 000 kilometru. Igaunijā ceļa segums ir labākā stāvoklī, kas nozīmē, ka Latvijas iekasēšanas modelis pēc autotransporta masas ir aplams.

Pieņemot iniciatīvu, sabiedrība iegūs, jo ekonomēs savu naudu, spēs braukt ar mašīnām, kas patlaban stāv dīkstāvē, kā arī pirks jaunas mašīnas. Tādā veidā tiks veicināta valsts ekonomika. Pašreiz daudziem ceļa nodokļa slogs ir grūti panesams, cilvēki neizmanto privāto transportu tik daudz un bieži, kā gribētu, skaidrots iniciatīvā.

Šī iniciatīva savākusi visvairāk parakstu "Manabalss.lv" vēsturē.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Gatis 19.novembris 2016 11:15
1 0 Atbildēt

Kad beidzot viņi pieņems to likumu , jau apnīk tik lasīt pa mēdijiem, kad viņi tik izskata to lietu un viss..

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 12

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Kāpēc auto īpašniekam, kurš nav izmantojis stāvvietu, tik un tā var nākties par to samaksāt? (+ VIDEO) 12

4.studijā vērsās Ilona, kura ikdienā dzīvo ārzemēs, bet ik pa laikam atbrauc uz Latviju. Vienā no šīm reizēm viņa nolēma aizvest mantas uz noliktavu Baznīcas ielā 12a. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti