Iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu turpinās skatīt pēc saistīta atzinuma saņemšanas 3

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 17.novembris 2016 16:10

Saeimas Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija turpinās skatīt iedzīvotāju iniciatīvu par ceļu nodokļa iekasēšanas modeļa maiņu pēc tam, kad no Satiksmes ministrijas (SM) būs saņemts ar šo jautājumu saistīts atzinums.

SM pašlaik gatavo atzinumu par citu iniciatīvu - "Par ceļiem bez bedrēm". Sagaidāms, ka šī dokumenta atziņas varēs izmantot, spriežot arī par rosinājumu mainīt ceļu nodokļa iekasēšanas modeli.

Kā ziņots, portālā "Manabalss.lv" vairāk nekā 22 000 iedzīvotāju parakstījušies, lai tiek atcelta pašreizējā sistēma, kad ceļa nodoklis jāmaksā atsevišķā maksājumā neatkarīgi no nobrauktā attāluma. Tā vietā nodokli tiek aicināts iekļaut degvielas cenā, tā apmēru sasaistot ar nobraukumu.

Iniciatīvā, kuru sākotnēji rosinājis Voldemārs Mellups, aicināts atcelt pašreizējo ceļa nodokļa iekasēšanas modeli autotransportam, nosakot tā maksu pēc degvielas patēriņa saskaņā ar Igaunijas vai Lietuvas paraugu. Mellups rosina pēc nodokļa atcelšanas dzēst ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti.

Mellups iepriekš uzsvēra, ka Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē par katru nopirkto un patērēto degvielas litru, bet Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties, vai ar mašīnu pēc nodokļa apmaksas brauc vai tā visu gadu stāv.

Turklāt degviela Igaunijā esot lētāka nekā Latvijā, lai arī tajā jau ieskaitīts ceļa nodoklis. Piemēram, ceļa nodoklis Latvijā ir 80 eiro, ja Igaunijā liek vienu centu pie litra, Latvijas piemērā automašīnai ar astoņu litru patēriņu gadā jāveic 100 000 kilometru noskrējiens, kas lielākajai daļai privātā autotransporta īpašnieku ir fiziski nereāli, pauda Mellups. Ja nodoklis ir 160 eiro, gadā jānobrauc 200 000 kilometru. "Absolūti nereāli!" sašutis bija iniciatīvas pieteicējs.

Iniciatīvas pieteikumā uzsvērts, ka, pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas datiem, vidējais privātā autotransporta noskrējiens ir 10 000-20 000 kilometru. Igaunijā ceļa segums ir labākā stāvoklī, kas nozīmē, ka Latvijas iekasēšanas modelis pēc autotransporta masas ir aplams.

Pieņemot iniciatīvu, sabiedrība iegūs, jo ekonomēs savu naudu, spēs braukt ar mašīnām, kas patlaban stāv dīkstāvē, kā arī pirks jaunas mašīnas. Tādā veidā tiks veicināta valsts ekonomika. Pašreiz daudziem ceļa nodokļa slogs ir grūti panesams, cilvēki neizmanto privāto transportu tik daudz un bieži, kā gribētu, skaidrots iniciatīvā.

Šī iniciatīva savākusi visvairāk parakstu "Manabalss.lv" vēsturē.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Gatis 19.novembris 2016 11:15
1 0 Atbildēt

Kad beidzot viņi pieņems to likumu , jau apnīk tik lasīt pa mēdijiem, kad viņi tik izskata to lietu un viss..

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Japānas policijai uzdāvina Lexus LC500

Toyota uzdāvinājusi Honsju salas policijai 477 Zs jaudīgo super kupeju Lexus LC500. Automašīna pielāgota darba specifikai. Lasīt vairāk

 

BMW 5.sērijas versija Ķīnas tirgum debitēs septembra beigās (+ FOTO) 2

Vācijas autobūves uzņēmums BMW atklājis, ka Auto China 2020 (26. septembris - 5. oktobris) pasākumā Pekinā iepazīstinās ar modernizēto 5.sērijas modeli Ķīnas tirgum. Lasīt vairāk

 

Noguruši autovadītāji rada draudus ceļu satiksmē (+ VIDEO) 12

Nogurums pēc darba un neizgulēšanās ir vēl viens būtisks risks un iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Kaut arī Latvijā pieņemts, ka autovadītāja apliecību nedrīkst izsniegt cilvēkiem ar miega apnoju, tomēr praksē tiesības var iegūt arī cilvēki ar miegainības problēmām, norāda ceļu satiksmes drošības speciālisti. Lasīt vairāk

 

Toyota Yaris nokārto EuroNCAP testus pēc jaunajiem kritērijiem (+ VIDEO) 10

Toyota Yaris hibrīds kļuvis par pirmo modeli, kas izturējis EuroNCAP triecientestus pēc jaunākās metodikas. Lasīt vairāk