Apdrošinātājs: uz pusi varētu sarukt to klientu skaits, kuri izvēlas OCTA apdrošināšanas atlīdzību saņemt naudā - iAuto

Apdrošinātājs: uz pusi varētu sarukt to klientu skaits, kuri izvēlas OCTA apdrošināšanas atlīdzību saņemt naudā

 

Foto: iAuto.lv

BTA | 11.janvāris 2017 11:32

Apdrošināšanas akciju sabiedrības BTA prognozes liecina, ka šogad uz pusi varētu sarukt to klientu skaits, kuri izvēlas OCTA apdrošināšanas atlīdzību saņemt naudā, ko ietekmē jaunie noteikumi Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā (turpmāk – OCTA likums).

Ņemot vērā iepriekš minēto un to, ka būtiski atšķiras vidējās izmaksātās atlīdzību summas, ja atlīdzība tiek izmaksāta remontdarbu vai naudas veidā, šogad vismaz par 13 % varētu pieaugt kopējais izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms OCTA veidā.

2016. gadā vidējā izmaksātā atlīdzība par OCTA gadījumu, kad klients izvēlējies atlīdzību saņemt naudā, bija 480 eiro, savukārt vidējā izmaksātā atlīdzība OCTA gadījumos, kad veikti remontdarbi autoservisā, bija 856 eiro. Tas apliecina, ka palielinoties to klientu skaitam, kas izvēlēsies veikt remontu, nevis saņemt atlīdzību naudā, palielināsies arī izmaksāto atlīdzību apjoms, liecina BTA prognozes. Vienlaikus jāatzīmē, ka atšķirības vidējās izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības apmērā objektīvi skaidrojamas arī ar to, ka, saņemot apdrošināšanas atlīdzību naudā, sākotnēji netiek izmaksāta PVN summa par remontdarbiem (tā tiek atlīdzināta tikai pēc tam, kad tiek iesniegti maksājumus par veiktajiem remontdarbiem apliecinoši dokumenti) un atlīdzības apmērs tiek noteikts, vadoties pēc vidējām tirgus cenām. Tāpat jāatzīmē, ka apdrošināšanas atlīdzību saņemt naudā autovadītāji biežāk izvēlējušies tad, ja transportlīdzekļu bojājumi bijuši salīdzinoši nelieli un nebūtiski.

Apdrošināšanas akciju sabiedrības “BTA Baltic Insurance Company” Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece: “Jaunās likuma izmaiņas radīs papildu spiedienu OCTA nozarei, kas jau daudzus gadus strādā ar lieliem zaudējumiem. Šobrīd mūsu statistika rāda, ka izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoms transportlīdzekļu apdrošināšanas segmentā pieaug daudz straujāk nekā pieteikto atlīdzību skaits. Proti, pērn OCTA un KASKO apdrošināšanas veidos kopumā BTA apdrošināšanas atlīdzībās izmaksāja par 16 % vairāk nekā 2015. gadā, savukārt, pieteikto apdrošināšanas atlīdzību skaits pērn bija vien par 4 % lielāks nekā 2015. gadā. Apdrošināšanas atlīdzību apjoma pieaugumu ietekmē pieaugošās rezerves daļu un autoservisa pakalpojumu izmaksas.

Prognozējam, ka šogad uz pusi varētu sarukt to klientu skaits, kuri izvēlas OCTA apdrošināšanas atlīdzību saņemt naudā gadījumos, kad ir šāda izvēles iespēja, un tādējādi kopējais BTA izmaksāto OCTA apdrošināšanas atlīdzību apjoms varētu palielināties par 13 %. Šis apstāklis nenoliedzami liks apdrošinātājiem vēl rūpīgāk izvērtēt OCTA polišu cenas, lai šobrīd esošie zaudējumi šajā apdrošināšanas veidā nepieaugtu vēl lielāki.”

Apkopojot informāciju par klientu paradumiem attiecībā uz apdrošināšanas atlīdzību saņemšanas veidu, BTA secinājusi, ka būtiski atšķiras OCTA un KASKO klientu paradumi. Ja pērn OCTA apdrošināšanas gadījumos, kad klientiem bijusi iespēja izvēlēties atlīdzību saņemšanas veidu, 41 % klientu izvēlējušies saņemt atlīdzību naudā, tad KASKO apdrošināšanas gadījumos tikai 12 % klientu izvēlējušies šo atlīdzības saņemšanas veidu. BTA līdzšinējā pieredze rāda, ka OCTA gadījumos klienti nereti izvēlas saņemt atlīdzību naudā, jo remontdarbi tiek veikti ar paziņu un draugu palīdzību vai tiek atrastas remontdarbu iespējas par būtiski zemākām cenām nekā vidēji tirgū, vai arī remontdarbi netiek veikti vispār. Turpretī KASKO klientu primārā interese pēc apdrošināšanas gadījuma ir saremontēt savu transportlīdzekli, nevis saņemt atlīdzību naudā, pašam meklējot, kur veikt transportlīdzekļa remontdarbus.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti