Kučinskis: Saeimas autobāzes piedāvātie pakalpojumi patlaban ir dārgāki, salīdzinot ar esošajām alternatīvām 3

 

Audi Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.jūlijs 2017 14:45

Saeimas autobāzes piedāvātie pakalpojumi patlaban ir dārgāki, salīdzinot ar esošajām alternatīvām, atbildes vēstulē Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijai uzsver Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

Šodien Ministru kabinets izskatīja sagatavoto atbildes vēstuli Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijai, kas iepriekš aicinājuma valsts pārvaldes iestādēm izvērtēt iespēju izmantot piedāvātos Saeimas autobāzes pakalpojumus.

Valdības atbildes vēstulē uzsvērts, ka Saeimas autobāzes pakalpojumus kopš 2000.gada izmanto Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija, kas norāda, ka ar šiem pakalpojumiem ir apmierināta. Citas ministrijas Saeimas autobāzes pakalpojumus līdz šim nav izmantojušas.

Daļa no ministrijām sniegušas viedokli, ka Saeimas piedāvātie pakalpojumi tām patlaban nav aktuāli. Tas tiek pamatots ar faktu, ka vairākas ministrijas ir noslēgušas auto nomas līgumus, kas būs spēkā arī turpmākajos gados un kuru pārtraukšana būtu ekonomiski neizdevīga. Šādu līgumu termiņš svārstās no 2018.gada līdz 2020.gadam. Attiecīgās ministrijas piebilst, ka Saeimas piedāvājumu varētu izskatīt pēc patlaban noslēgto līgumu termiņa beigām.

Tāpat vēstulē norādīts, ka daļa ministriju padotības iestāžu savas funkcijas pilda visā valsts teritorijā, savukārt Saeimas autobāzes pakalpojumi pamatā tiek piedāvāti Rīgā. Šādos gadījumos iestādes izmanto savu autoparku, kuram turklāt ir elastīgākas izmantošanas iespējas, tai skaitā ārpus parastā darbalaika. Atsevišķu ministriju padotības iestādes dienesta autotransportu izmanto specifiskiem izbraukumiem, pārvietojoties pa zemākas kategorijas valsts vai pašvaldību autoceļiem, kā arī pa lauku un mežu ceļiem. Šādiem nolūkiem iestādes izmanto savu autotransportu, kas ir pielāgots specializētu pamatfunkciju veikšanai.

Atsevišķas ministrijas paudušas viedokli, ka tās varētu izskatīt iespēju izmantot Saeimas autobāzes piedāvātos pakalpojumus. Vienlaikus tās norāda arī dažādus priekšnosacījumus, proti, ministrijas būtu gatavas izmantot Saeimas autobāzes pakalpojumus, ja tie būtu saimnieciski izdevīgākie starp citiem piedāvājumiem tirgū. Iestādes vērš uzmanību uz to, ka Saeimas autobāzes piedāvātie pakalpojumi patlaban ir dārgāki, salīdzinot ar esošajām alternatīvām. Kā viens no labākajiem risinājumiem, kas varētu ietaupīt valsts budžeta izdevumus, iestādes saredz automašīnu izsaukuma principa, piemēram, taksometra pakalpojumu izmantošanu.

Ministru kabinets arī ierosina Saeimas autobāzes pakalpojumus piedāvāt, izmantojot Elektroniskās iepirkumu sistēmas platformu, lai iestādes šos pakalpojumus varētu izmantot atbilstoši nepieciešamībai. Piedāvātos pakalpojumus varētu izmantot galvenokārt tās iestādes, kuras atrodas Rīgā un kurām autotransports ir nepieciešams tipveida administratīvo funkciju nodrošināšanai.

Ministru kabineta atbildes vēstulē Saeimas komisijai arī noradīts, ka Saeimas autobāzes piedāvāto neregulāro autonomas pakalpojumu varētu izmantot īpašās situācijās, piemēram, ja iestādēm rastos nepieciešamība pēc lielāka skaita vai augstākas klases transportlīdzekļiem.

Tāpat Saeimas komisijā vēstulē tiek informēta par Valsts kancelejas 2016.gadā veikto analīzi par ministriju un padotības iestāžu autoparku, kuras rezultātā identificētas automašīnas ar nepietiekamu nobraukumu. Iestādes par to ir sniegušas savus skaidrojumus, norādot, ka ir uzsākta attiecīgo automašīnu norakstīšana vai pārdošana, kā arī tiek plānoti citi risinājumi autoparka izmantošanas efektivitātes uzlabošanai.

Tāpat Valsts kancelejas vadībā tiek veidota starpinstitūciju darba grupa, lai padziļināti izvērtētu Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisijas vēstulē sniegtos ieteikumus autoparka efektīvākai izmantošanai valsts pārvaldē. Orientējošais darba grupas pirmās sanāksmes laiks tiek plānots 2017.gada augusta vidū.

LETA jau ziņoja, ka valstij atsakoties no dienestu automašīnu nomas par labu transportlīdzekļu iegādei, iespējamais ietaupījums būtu apmēram viens miljons eiro, teikts Publisko izdevumu un revīzijas komisijas veiktajā analīzē par valsts pārvaldes institūciju autoparkiem.

Pētījums veikts par valsts iestāžu autoparku darbību no 2012. līdz 2015.gadam. Tajā norādīts, ka 2015.gadā valsts pārvalde nomāja 780 automobiļus.

Parlamentārieši salīdzinājuši automašīnas iegādes izmaksas no vienas puses un un nomas maksas apmēru no otras puses, vērtējot izdevumu apmēru ilgtermiņā - sešu gadu laikā. Secināts, ka vienas automašīnas noma sešu gadu laikā izmaksā dārgāk - 35 760 eiro, savukārt iegāde kopā ar uzturēšanas izdevumiem 27 942 eiro.

Deputāti norāda, ka, pārejot uz nopirktu automašīnu izmantošanu, ietaupītos līdzekļus būtu iespējams novirzīt sociāli nozīmīgāku funkciju veikšanai, piemēram, veselības aprūpes finansēšanai.

Attiecīgais priekšlikums mērķēts uz tām iestādēm, kurām autotransporta pakalpojumi ir nepieciešami reti, neregulāri vai nelielu attālumu veikšanai. Deputāti kā piemēru citiem pakalpojumiem min iespēju izmantot Saeimas autobāzes pakalpojumus.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
gunbox 18.jūlijs 2017 17:26
3 0 Atbildēt

Tad nu gan atklājuši Ameriku. To jau gadu no gada zina tas, kurš pieņem lēmumus par auto nomu, tātad zina arī visa valdība. Un visai tautai sen jau zināms, ka valdība nepārdomāti šķērdē līdzekļus kur pagadās vispār nedomājot par lietderību un ekonomiju. LV ceļi ir viens no piemēriem - taisa ar būvnormām kuras iztura 5 gadus, lai turpmākos 15 gadus remontētu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti