Pētījums - ar neapdrošinātu transportlīdzekli CSNg visbiežāk izraisa gados jauni autovadītāji - iAuto

Pētījums - ar neapdrošinātu transportlīdzekli CSNg visbiežāk izraisa gados jauni autovadītāji 2

 

Foto: Ilustratīvs attēls

LTAB | 7.decembris 2017 10:26

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par pēdējiem pieciem gadiem liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus (turpmāk – CSNg) izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji.

Analizējot neapdrošināto transportlīdzekļu marku, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto, savukārt spēkratu vecuma kategorijā visbiežāk CSNg bez derīgas OCTA izraisa 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi.
LTAB apkopojis neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto CSNg statistiku par 2012. – 2017*.gadu. Analizējot datus par autovadītājiem, kas visbiežāk izraisa CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli, dominē gados jauni autovadītāji – 475 CSNg (jeb 29%) izraisījuši 26 – 35 gadus, bet 439 negadījumus (27%) 18 – 25 gadus veci autovadītāji.

Transportlīdzekļu vecuma kategorijā, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg bez derīgas OCTA, lielākā riska grupa ir 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi, ar kuriem izraisīti 756 negadījumi (45%), kā arī 16 – 20 gadus veci auto, kuri bijuši vainīgi pie 495 CSNg (29%). Ar gados jauniem (līdz 5 gadi) spēkratiem bez derīgas OCTA izraisīti 25 CSNg, kas ir tikai 2% no kopējā neapdrošināto izraisīto negadījumu skaita.

Savukārt neapdrošināto transportlīdzekļu marku vidū, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto. Bez derīgas OCTA ar šādas markas spēkratiem izraisīti 282 negadījumi, tikmēr ar BMW– 225, bet Audi markas auto – 224 CSNg. Svarīgi atzīmēt, ka šo marku automašīnas Latvijā ir arī visvairāk reģistrētas, tādēļ ar tām izraisīto CSNg īpatsvars proporcionāli ir vislielākais.

“Ja kopsakarībās analizējam minētos datus, tad varam secināt, ka vidējais statistiskais Latvijas autovadītājs, kas izraisa CSNg bez derīgas OCTA ir 36,9 gadus vecs vadītājs, kurš vada 19,4 gadus vecu VW markas spēkratu,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
pilnigineviens 7.decembris 2017 11:46
3 0 Atbildēt

loģiski, kam vismazāk naudas, visaugstākās OCTA cenas un vismazākā atbildība - tie brauc bez OCTA's

viencexperc 7.decembris 2017 12:14
2 0 Atbildēt

Bet CSNg arī biežāk izraisa gados jauni cilvēki. Kaut kad bija cipars 30. Ka līdz 30 gadiem visvairāk avāriju.

Tāpēc statistika būtu precīzāka, ja būtu pētīts cik procenti katrā vecuma grupā CSNg ir bez apdrošināšanas.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti