Rīgas Motormuzejā tiks atklāta izstāde “Daudzveidīgais RAF” 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Motormuzejs | 22.maijs 2018 12:40

Ceturtdien, 24.maijā, plkst. 15:00 CSDD Rīgas Motormuzejā tiks atklāta izstāde "Daudzveidīgais RAF", kur apmeklētājiem būs iespēja iepazīt RAF spēkratu kolekciju.

Rīgas autobusu fabrika (RAF) ir leģenda. Gandrīz 50 gadus - no 1949.gada līdz 1998.gadam rūpnīca ražoja mikroautobusus. RAF auto inženieri, veidojot dažādu busiņu virsbūves, kļuva par tā laika spēkratu dizaina celmlaužiem visā plašajā Padomju Savienībā. Gandrīz tikpat lielā skaitā kā pasažieru auto, RAF ražoja arī speciālos transportlīdzekļus ar pielāgotiem virsbūvju risinājumiem, piemēram, operatīvo dienestu transportlīdzekļi, maršruta taksometri, autovilcieni, elektromobiļi, kemperi, komerctransports - pikapi, furgoni, autoveikali un pat patologu - anatomu automobiļi.

Rīgas Motormuzeja jaunajā izstādē “Daudzveidīgais RAF” interesentiem būs iespēja ieskatīties leģendas neredzamajā pusē. Pirmo reizi tiks eksponēti mazpazīstami RAF speciālie spēkrati, kas izgatavoti Rīgā, Duntes ielas darbnīcās. Izstāde tematiski turpinās Motormuzeja patstāvīgajā ekspozīcijā apskatāmo RAF spēkratu kolekciju.

Kopumā izstādē būs skatāmi 6 interesanti RAF būvēti spēkrati, kā, piemēram, 1994.gadā ražots speciāla furgona – autoveikala eksperimentālais paraugs, rūpnīcā septiņdesmitajos gados izgatavotā RAF piekabe vasarnīca, kā arī pēdējais RAF izstrādātais mikroautobusu modelis RAF “Stils”. Kā viens no izstādes galvenajiem eksponātiem jāizceļ 1991.gadā RAF eksperimentālajā cehā izgatavotais mikroautobuss ar angļu dizaina akcentu RAF 1, zināms arī kā RAF-ROKSANA.

Izstādi atklās Rīgas Motormuzeja vadītājs un izstādes kurators Andrejs Beļinskis. Atklāšanā piedalīsies RAF inženieri un rūpnīcas veterāni. Izstāde Rīgas Motormuzejā būs skatāma līdz 16. septembrim.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 22.maijs 2018 12:57
0 1 Atbildēt

>mikroautobuss ar angļu dizaina akcentu RAF 1, zināms arī kā RAF-ROKSANA.

Jeb parodija salikt no dažādām sagrābstītām detaļām.

650 22.maijs 2018 13:01
3 1 Atbildēt

Es joprojam nesaprotu- vai RAF un viņa "interesanti būvētie spēkrati" ir mūsu kauns vai lepnums, vai kas tas īsti ir? Varbūt ka vieniem demagogiem kauns un otriem no otra gala atkal lepnums vai kā?

Kanibaals 22.maijs 2018 21:23
1 1 Atbildēt

Tev skatoties vecās skolas laika bildes ir lepnums vai kauns?

650 22.maijs 2018 21:52
1 0 Atbildēt

Nee, man nav kauns,jo "manā" rajonā un "manā" laikā tās Raf-pilsētas otrā galā vismaz centās runāt latviski vai sliktākajā gadījumā čigānu valodā.Kā arī es no šeit klātesošajiem varu lepoties, ka sagadīšanās dēļ esmu nobraucis krietni lielu kilometru gabalu kā tolaik populārākā Raf izstrādājuma pasažieris;).Ja pateikt, ka tagadējie rīgas ielās braucošie maršrutnieki ir galvastiesu labāki- tas ir diskutējami, bet, ja objektīvi salīdzināt tālaika raf-u tehnisko stāvokli ar rīgas ielās redzētajiem hlamiem kaut nupat pirms gadiem 15 - nu tad te tiešām būtu kauns runāt..Tagad reku visus lauku rajonus varētu apgādāt ar vietējo izstrādājumu, nevis 5 pasažieru dēļ tur lauzt un slīcināt kkādus par kārtējo triljonu "iepirktos" ikārusu pēctečus.

Kanibaals 23.maijs 2018 8:24
0 0 Atbildēt

Domāju patiesība ir kaut kur pa vidu. Vot ar elektrisko RAFiņu gan varētu lepoties.

650 24.maijs 2018 19:03
0 0 Atbildēt

Nu protams, neba jau tur tagd krist un sist galvu pret zemi- vnk ja buutu saglabata ražotne, gan jau būtu ar laiku arī tagadnei atbilstoši risinājumi.Reku to vaz-u hlamu tagd Čīlē tirgo;).Uzvārījās Likvidatori.Droši vien arī ar iepēju norakstīt beidzamajos gados savārītos meeslus uzskaitē utt.Ja palasīt/paskatīt piem 90to gadu Toljatti Vaz rūpnīcas vēsturi, iespaids par visu to mehānismu rodas gana skaidrs.

Osis 24.maijs 2018 14:34
1 1 Atbildēt

Nostaļģija ir, bet nožēlas nav.

RAF ir PSRS izstrādājums, kurs pēc Maskavas pasūtijuma tika ražots Latvijā. Ar visām no tā izrietošajām sekām, Nepārāk tehniski veiksmīgs- radīts uz VOLGAS bāzes, novecojis jau ražošanas laikā - tika ražots gandrīz 20 gadus, nekvalitatīvi salikts- ne velti līdz mūsdienām saglabājušies tikai paris muzeja eksponātu. Bet padomju laikos nenormāli izplatīts, kam arī nav nekāda sakara ar konkrēt izstrādājuma īpašībām, bet gan ar lēmumu no Maskavas. Problēma tā ka vietējiem speciālistiem pat nebija īpašu iespēju ko ietekmēt un automobīli attīstīt. Tādēļ uzskatīt ka tas nu ir mūsu produkts ir drusku piepušķot.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti