Latvijā iecienītākie auto ir Volkswagen, Toyota un Audi 11

Foto: iAuto.lv

BCP | 22.jūnijs 2018 13:04

Saskaņā ar nesen Kantar Emor un Kantar TNS veikto aptauju "Auto zīmolu veselības indekss", cilvēki Latvijā, Igaunijā un Lietuvā automašīnu markas vērtē diezgan līdzīgi un zīmolu topā dominē tādas markas kā Volkswagen, Toyota un Audi. Izvēloties nākamo auto, iedzīvotāji visbiežāk svārstās starp divu zīmolu automašīnām. Pēdējos gados ievērojami pieaugusi pircēju uzticība konkrētam auto zīmolam – divas trešdaļas respondentu kā nākamo apsver izvēlēties tādas pašas markas auto, kāds viņiem ir patlaban. 44% Latvijas iedzīvotāju un 31% lietuviešu dod priekšroku dīzeļdzinējam.

Pirms gadiem desmit jautājot cilvēkiem, kas būs viņu nākamais auto, visbiežāk tika nosauktas vācu augstākās klases automašīnu markas. Tagad galvenie favorīti tiek izvēlēti nedaudz pragmatiskāk – līderpozīcijās visās Baltijas valstīs ir Volkswagen un Toyota. Kad Latvijas automobiļu īpašniekiem tika vaicāts, kurus auto zīmolus viņi visticamāk izvēlēsies, ņemot vērā savas vajadzības un dzīvesveidu, trešdaļa no aptaujātajiem minēja Volkswagen, bet ceturtā daļa – Toyota un Audi.

Igaunijā vadošās pozīcijas ieņem Toyota un Volkswagen (32%), kam seko Škoda (25%). Savukārt lietuvieši iecienījuši Audi, Toyota un Volkswagen, uzrādot gandrīz tādus pašus rezultātus. Kopumā, izvēloties auto, cilvēki svārstās vidēji starp divu zīmolu spēkratiem.

Minētās auto markas laika gaitā spējušas iegūt augstas pozīcijas patērētāju vērtējumā, tomēr ir vēl daudz citu zīmolu, kuri pielikuši nopietnas pūles, lai atrastu ceļu uz auto pircēju sirdīm. Piemēram, ja 2005. gadā Škodu pieminēja tikai 1% aptaujāto, tad šogad – jau 11% respondentu. Korejas automašīnu markas – Kia un Hyundai – kā iespējamu izvēli minējuši gandrīz 10% aptaujāto. Attiecībā uz premium zīmoliem, auto pircēji atzinīgi novērtējuši Volvo jaunos modeļus, un šis zīmols pakāpies topos visās Baltijas valstīs. Turpretī daudzas japāņu markas, piemēram, Honda, Mazda un Mitsubishi, uzrāda negatīvu tendenci, jo pēdējā desmitgadē ir trīskārt vai pat uz pusi samazinājies to cienītāju skaits. Šo zīmolu galvenā problēma ir mazāka jauno modeļu izvēle tirgū.

"Šīs tūkstošgades sākumā automašīnu pircēji Baltijas valstīs bija nedaudz atvērtāki dažādiem zīmoliem un eksperimentēja vairāk nekā tagad," norāda Kantar Emor vadošā pētniece Trīnu Ojala. "Kopš tā laika būtiski palielinājusies auto īpašnieku lojalitāte – divas trešdaļas respondentu kā nākamo apsver izvēlēties tādas pašas markas auto, kāds viņiem ir patlaban."

Klienti ir lojālāki tiem zīmoliem, kuriem ir izdevies nodrošināt pircējiem bezrūpīgāku dzīvi ar lieliskiem garantijas servisa pakalpojumiem vai savu auto izturību. Volkswagen un Toyota stiprā puse ir dīleru tīkls un to aģentu paveiktais darbs. Škoda Baltijas valstīs ieguvusi zīmola ar zemākajām tehniskās apkopes izmaksām reputāciju. Jautājot par Volvo, respondenti atsaucas uz tā lielisko aprīkojumu, kvalitāti un izturību. Protams, ir auto markas, kuras cilvēki izvēlas emocionālu iemeslu dēļ un kuras palīdz veidot auto īpašnieka tēlu. Tādas, piemēram, ir BMW un Mercedes-Benz.

Respondenti tika aicināti novērtēt arī auto zīmolu reputāciju skalā no viens līdz desmit, ņemot vērā 14 dažādus aspektus. Rezultāti parāda līdzīgas pozīcijas automašīnu markām visās Baltijas valstīs, vienlaikus arī ilustrējot dažus mītus, kas pakāpeniski sabiedrībā izzūd. Topa augšgalā, protams, dominē premium zīmoli, un līderpozīcijas ieņem Audi. Lielāko izaugsmi uzrāda Volvo, visizplatītāko zīmolu vadībā ir Toyota, un labākos uzlabojumus reputācijas ziņā uzrāda Korejas zīmoli, īpaši Hyundai. Fakts, ka vairāk nekā 80% no pašreizējiem Kia īpašniekiem Latvijā ir nolēmuši palikt šai markai uzticīgi, apliecina, ka minētais rādītājs ir pieaudzis, pateicoties ne tikai zīmola veidotajam tēlam. Savukārt franču zīmoliem un Dacia ir pamats satraukumam. Neskatoties uz izdevīgākām cenām, tiem nav izdevies nopelnīt lielāku punktu skaitu citās kategorijās.

"Mūsdienās pircējiem ir vieglāk atrast informāciju par visiem automašīnu modeļu atjauninājumiem, kā arī uzzināt par citu lietotāju pieredzi. Tomēr informācijas pārpilnībā auto pārdevēja uzdevums ir uzzināt, kas konkrētajam cilvēkam vai ģimenei patiešām ir nepieciešams, izceļot iespējas, kas visvairāk atbilst šo vajadzību apmierināšanai. Bet, protams, par skaisto izpratne katram ir sava," stāsta Trīnu Ojala.

Tāpat Kantar Emor un Kantar TNS aptaujātos auto īpašniekus lūdza izvēlēties sava nākotnes automobiļa degvielas veidu. Izrādījās, ka 44% Latvijas iedzīvotāju un 31% lietuviešu joprojām dod priekšroku dīzeļdzinējam, savukārt 42% respondentu Igaunijā vēlas iegādāties auto ar benzīna dzinēju. Tajā pašā laikā Lietuvā un Igaunijā stipri samazinās tā iedzīvotāju daļa, kas dod priekšroku dīzeļdzinējam, un pieaug to cilvēku skaits,kurus interesē hibrīdauto, šajās valstīs attiecīgi 29% un 22% aptaujāto apsver iespēju tādu iegādāties. Latvijā tikai 16% respondentu izrādīja interesi par hibrīdauto.

Arī interese par elektromobiļiem joprojām ir neliela. Tikai 4% aptaujāto Latvijā un 3% – Igaunijā šādu auto iegādātos. Savukārt Lietuvā domu iegādāties elektroauto apsver 12% aptaujas dalībnieku.

Aptauju "Auto zīmolu veselības indekss" par automašīnu zīmolu izpratni, priekšrocībām un reputāciju kopš 2005. gada Latvijā un Lietuvā organizē pētījumu aģentūra Kantar TNS un Igaunijā – Kantar Emor. Katrā valstī telefoniski tiek aptaujāti 500 auto īpašnieki, kuru spēkrati nav vecāki par septiņiem gadiem un kuri ir lēmumu pieņēmēji attiecībā uz to, kāda būs viņu jaunā auto marka. Šī gada aptauja tika veikta aprīlī un maijā.

 
11 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
janeks 22.jūnijs 2018 15:47
16 6 Atbildēt

Ko tu muldi!?

Drizāk puvekļi ir tie cilvēki kurus UZTRAUC visa šī padarīšana.

Man piemēram ir PILNĪGI vienalga, vai cilvēks brauc ar opeli, vai bmw/audi/mb/renault/dacia. Cik stulbam, slimam un "sapuvušam" jābūt cilvēkam, lai viņu uztrauktu ar kādiem auto pārvietojas citi? Ok, ja tas ir kāds ferarri, vai tml.

Bet visi šie cilvēki, kuri runā par par to, ka kāds "ponto" nu kāda jums daļa, lai tak ponto, dzivo, nosprāgst utt. KO tas jums maina? Kompleksi? Sāpe par par to, ka pašam kaut kas dzīvē nav sanācis? Nu kas tas ir, vari detalizētāk pastāstī?

janeks 22.jūnijs 2018 21:52
11 5 Atbildēt

Kāda tev tur pieredze, būtu labāk darba pieredzi krājis, lai nav, kā loham jāželojas auto forumā.

Nogriest ceļu var jebkurš voyadžerists renis, opelis vienalga jebkurš auto. Kādēl man nav tādu problēmu, ka man nogriež ceļu un tad mētājas ar fakiem? Ne reizi, tā nav bijis? Brīžiem šķiet, ka tā arī ir - lohiem lohu problēmas.

Nopietni, es ja godīgi pat nezinu nevienu paziņu kuram būtu gadījušās šādas problēmas.

jucis 23.jūnijs 2018 14:17
9 4 Atbildēt

Hah, Tu esi standarta kompleksains neveiksminieks.

Tādiem vienmēr un visur ir problēmas

Tu vienkārši “pievelc” visādus lohus, ui ka tik kāds neiespiežas Tev priekšā, vadbūt vajag uz cela skatīties un pārstāt braukt, kā darzēnim

Neuztraucies Tava pieredze neko nenozīmē, iedzer nervu dropes pirms sēdies pie stūres pāki!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

10 miljoni 68 gadu laikā – Toyota saskaita, cik Land Cruiser pārdoti 68 gadu laikā

Japānas autobūves kompānija Toyota paziņojusi, ka apvidus auto Land Cruiser pārkāpis 10 000 000 saražoto eksemplāru robežu. Lasīt vairāk

 

Ceļu policistam piemēro piespiedu darbu par protokola viltošanu, piemērojot vieglāku sodu 1

Rīgas pilsētas Vidzemes priekšpilsētas tiesa par pārkāpēja protokola viltošanu piemērojusi 100 stundas piespiedu darba Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja Speciālo uzdevumu nodaļas jaunākajam inspektoram, liecina publiski pieejamais tiesas spriedums. Lasīt vairāk

 

Pārdod Bugatti Veyron kopiju (+ FOTO) 4

Kādā ASV automobiļu tirdzniecības portālā ievietots sludinājums, kurā īpašnieks piedāvā 2012.gada Bugatti Veyron kopiju, prasot par to 125 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Viņi varēja dzīvot - nepārdomāts cita vadītāja manevrs noved pie traģiskas avārijas (+ VIDEO) 33

Krievijas Volgogradas apgabala autoinspektori skaidro, kādēļ notika traģiskā avārija, kurā sadursmē ar autobusu dzīvību zaudēja jauna ģimene, kas brauca Kia Sportage automobilī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti