Latvijā aprīlī reģistrēja par 55,2% mazāk jaunu vieglo automašīnu; pirmajā ceturksnī - par 25,6% mazāk - iAuto

Latvijā aprīlī reģistrēja par 55,2% mazāk jaunu vieglo automašīnu; pirmajā ceturksnī - par 25,6% mazāk

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.maijs 2020 14:41

Latvijā šogad pirmajos četros mēnešos reģistrētas 5200 jaunas vieglās automašīnas, kas ir par 25,6% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn, tostarp aprīlī reģistrēto jauno vieglo automašīnu skaits sarucis par 55,2%, liecina Auto asociācijas apkopotā informācija.

Asociācijas apkopotie dati atklāj, ka 2020.gada pirmajos četros mēnešos Latvijā jaunu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija samazinājusies par 25,4%, veidojot 4553 vienības, savukārt jauna vieglā komerctransporta reģistrācija sarukusi par 26,6% - līdz 647 spēkratiem.

Vienlaikus šogad aprīlī Latvijā reģistrēta 841 jauna vieglā automašīna, kas ir par 55,2% jeb 1037 automašīnām mazāk nekā pērn aprīlī.

Tostarp jaunu vieglo pasažieru automobiļu reģistrācija sarukusi par 58,5% jeb 961 spēkratu, veidojot 683 vienības, kamēr jauna vieglā komerctransporta reģistrācija sarukusi par 32,5% jeb 76 automašīnām - līdz 158 spēkratiem, kas gan ir par 13 automašīnām vairāk nekā tika reģistrēts šogad martā.

Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs atzina, ka 2020.gada aprīļa dati jau tuvāk iezīmē patieso Covid-19 pandēmijas ietekmi uz auto tirgu Latvijā, jo pēc inerces tiek noslēgti vēl iepriekšējā perioda darījumi.

Viņš arī prognozēja, ka maijā un jūnijā jaunu vieglo automašīnu reģistrācijā varētu būt kritums par 70-80%. "Maijs un jūnijs būs kritiski nozarei, kas iezīmēs atlikušā gada ainu," pauda asociācijā.

Auto asociācijā minēja, ka neziņa par nākotni būtiski ietekmē pircēju uzvedību, atliekot auto iegādes jautājumu uz nenoteiktu laiku.

"Klientu plūsma auto salonos ir nokritusies pat par 80%. Vienīgais auto segments, kur saglabājas augstāka klientu aktivitāte ir komerctransports, kur novērojams 32% kritums, jo ir atsevišķas biznesa nozares, kurās aktivitāte un pieprasījums ir pat stipri kāpis, kā piemēram, pārtikas, medicīnas, internetveikalu un sadzīves preču tirdzniecība. Īpaši augsts pieprasījums ir pēc komerctransporta modeļiem aprīkotiem ar dzesēšanas sistēmu, kuru piedāvājums ir deficīts saistībā ar to ražošanas izcelsmes vietu - Itāliju un Izraēlu," klāstīja asociācijā. 

Tāpat asociācijā norādīja, ka visā Eiropas Savienībā (ES) auto reģistrāciju skaits šogad pirmajā ceturksnī ir krities par 27%, taču otrajā ceturksnī sagaidāma vēl drastiskāka lejupslīde. ES auto nozares asociācija ACEA ir izdevusi kopīgu rīkojumu Briselei un visām ES dalībvalstīm ieviest plašus atbalsta pasākumus nozares stimulēšanā līdz pat 2020.gada beigām.

"Auto asociācijas 23 biedri ar 40 autosaloniem Latvijā valsts kasē gadā nomaksā 210 miljonus eiro nodokļos, kas ir būtiska naudas summa, lai valdībai būtu finanses nodrošināt sociālo atbalstu sabiedrībai. Šobrīd ir nepieciešams strauji ieviest Auto asociācijas izstrādāto piecu punktu nozares atbalsta programmu, lai stimulētu auto tirgu un nepazaudētu 107 miljonus eiro budžeta nodokļu ieņēmumus 2020.gadā. Nekavējoties jāievieš Zememisiju zaļo auto atbalsta programma, jo neviens nav atcēlis Latvijas CO2 mērķu izpildi Eiropas Zaļā kursa ietvarā. Jāstimulē līzinga finansējuma pirmās iemaksa atbalsts ar "Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" palīdzību un jāatceļ bezjēdzīgais reprezentatīvo auto slieksnis, kas kropļo konkurenci un samazina nodokļu ieņēmumus," pauda Kulbergs.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti