Kravu autopārvadājumu apjoms pirmajā pusgadā samazinājies par 30%; starptautiskie pasažieru pārvadājumi pamazām atjaunojas - iAuto

Kravu autopārvadājumu apjoms pirmajā pusgadā samazinājies par 30%; starptautiskie pasažieru pārvadājumi pamazām atjaunojas

 

Foto: iAuto.lv

Autotransporta Direkcija | 23.jūlijs 2020 9:49

Šobrīd Latvijā ir 6026 licencēti uzņēmumi, kas nodarbojas kravu autopārvadājumiem un pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem, un tas ir par 9,3% vairāk nekā analogā periodā pērn.

Neskatoties uz uzņēmumu skaita pieaugumu, kopējais kravu autopārvadājumu un pasažieru pārvadājumu apjoms Covid-19 izplatības ierobežojošo pasākumu dēļ ir samazinājies. Lielākais kravu autopārvadājumu samazinājums ir uz Krieviju, Itāliju un Vāciju.

Šā gada pirmajā pusgadā par 9,3% ir palielinājies kopējais licencēto uzņēmumu skaits, kas nodrošina iekšzemes un starptautiskos kravu autopārvadājumus un pasažieru pārvadājumus ar autobusiem. Tomēr licences kartīšu un Eiropas Kopienas atļaujas kopiju skaits, kas tiek izsniegtas uz katru transportlīdzekli, ir samazinājies par 2,3%, salīdzinot ar analogu periodu pērn. Šobrīd spēkā esošas ir 23 997 licences kartības un EK atļaujas kopijas.

Jau vairākus gadus pēc kārtas Latvijas kravu autopārvadātāji visvairāk kravu veda uz Krieviju, Baltkrieviju, Vāciju, Franciju, Itāliju, Poliju utt. Tomēr šobrīd, ņemot vērā visus ierobežojumus sakarā ar Covid-19 izplatības ierobežošanu, vislielākais pārvadājumu apjoma samazinājums ir tieši uz Krieviju, Itāliju un Vāciju. Kopējais kravu autopārvadājumu apjoma kritums pirmajā pusgadā ir aptuveni 30%. Tiek prognozēts, ka kritums varētu palielināties, jo ražošanas apjoms un pieprasījums pēc precēm ir samazinājies, kā arī jūlija beigās gaidāma Eiropas Savienības Mobilitātes pakotnes publikācija, kā rezultātā nozarē pakāpeniski spēkā stāsies vairāki jauni ierobežojumi.

Neskatoties uz kravu autopārvadājumu apjoma samazinājumu uz Krieviju, Vāciju un Baltkrieviju, tās joprojām ir Latvijas autopārvadātāju pieprasītākās valstis. Šā gada pirmajā pusgadā Latvijas autopārvadātājiem visvairāk atļauju tika izsniegts tieši pārvadājumiem uz Krieviju. Kopumā uz šo valsti tika izsniegtas 26 718 atļaujas, kas ir par 12% mazāk, salīdzinot ar pērnā gada pirmo pusgadu. Pieprasījums bijis arī pēc Baltkrievijas un Kazahstānas atļaujām – pirmajā pusgadā tika izsniegtas attiecīgi 10 291 un 858 atļaujas, kas tomēr ir par 9% un 20% mazāk nekā pērn. Savukārt par 4% ir palielinājies kravu autopārvadājumu apjoms uz Ukrainu. Latvijas pārvadātājiem izsniegtas 706 atļaujas pārvadājumiem uz šo valsti. Tāpat pieprasīts Latvijas kravu autopārvadātāju galamērķis šobrīd ir arī Lietuva un Igaunija.

Latvijas kravu autopārvadātāji visbiežāk transportē lauksaimniecības, zvejniecības un mežsaimniecības produktus. Salīdzinoši daudz tiek pārvadāts arī koks un koksnes izstrādājumi, kā arī dažādi metāli. Ņemot vērā vairāku valstu joprojām spēkā esošās veselības pārbaudes uz robežām un dažādus noteiktos ierobežojumus, piegādes var kavēties pat vairākas dienas.

Starptautiskie pasažieru pārvadājumi, kas aptuveni divus mēnešus tika slēgti, šobrīd pamazām sāk atjaunoties. Šobrīd ir atjaunoti 23 starptautiskie maršruti, piemēram, virzienā uz Viļņu, Tallinu, Prāgu, Berlīni, Varšavu un Štutgarti. Reisi šajos maršrutos tiek izpildīti aptuveni 30% apmērā. 14 maršruti joprojām nav atjaunoti – autobusi aizvien nekursē uz Ķīli, Vīni, Parīzi u.c. lielajām pilsētām.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti