EuroPark no septembra aicina uz bezmaksas auto novietošanas apmācībām ParkoSkolā

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

EuroPark | 3.septembris 2020 6:59

Lai palīdzētu autovadītājiem uzlabot auto novietošanas prasmes, autostāvvietu operators EuroPark, Drošas braukšanas skola (DBS) un apdrošināšanas sabiedrība ERGO septembrī atsāk ParkoSkolas aktivitātes, un aicina pieteikties uz bezmaksas apmācībām.

Rudens sezonā ParkoSkolas nodarbības atsāksies 5. septembrī un līdz 2020. gada beigām notiks divas reizes mēnesī katru otro sestdienu kādā no EuroPark stāvvietām Rīgā. Kopš izveidošanas 2016. gadā savas prasmes novietot auto jeb noparkoties skolā uzlabojuši jau vairāk nekā 1 300 cilvēku.

"Esam ļoti gandarīti par autobraucēju lielo atsaucību un iespēju ar ParkoSkolas palīdzību uzlabot cilvēku prasmes un kopējo drošību mūsu autostāvvietās. Ļoti ceram un turpinām akcentēt autovadītāju savstarpējo attiecību kultūras, cieņas un domāšanas nozīmi, novietojot automašīnas nereti ļoti noslogotās autostāvvietās, kur katrai autostāvvietas vietai ir liela nozīme. Parkošanās prasmes nav apgūstamas vienā dienā, tāpēc aicinām nodarbības apmeklēt arī atkārtoti, lai nostiprinātu iegūtās zināšanas un vairotu pārliecību un māku viegli un droši novieto auto jebkurā situācijā,” saka Mārtiņš Meisītis, SIA EuroPark Latvia valdes loceklis.

Lai uzzinātu precīzus nodarbību datumus un norises vietu, kā arī pieteiktos, informācija atrodama EuroPark, ParkoSkola un DBS Facebook lapās, kā arī www.parkoskola.lv. Dalībai ParkoSkolā var pieteikties ikviens interesents, neatkarīgi no braukšanas stāža. Nodarbībai jāpiesakās iepriekš, jo 30 minūšu garā apmācība notiek individuāli DBS instruktora vadībā.

Instruktoru vērojumi nodarbību laikā liecina, ka daudziem ParkoSkolas dalībniekiem grūtības sagādā auto novietošanu perpendikulārā autostāvvietā, un šajā procesā nereti tiek pieļauta virkne rupju kļūdu, kas bieži noved pie paša un blakus stāvošā auto apskādēšanas.

Kā stāsta DBS instruktors Jānis Neimanis, visbiežāk kļūdīties liek steiga, kuras dēļ piemirstas daži no pamatnosacījumiem, lai auto novietotu droši. Netiek atbilstoši noregulēti spoguļi, pievērsts pietiekami daudz uzmanības abās pusēs stāvošajiem auto un tiek veiktas nepārdomātas kustības ar stūri. Tāpat novērots, ka, izkāpjot no auto un atverot durvis, netiek atbilstoši novērtēts intervāls līdz blakus stāvošajai automašīnai.

Ievērojami uzlabot cilvēku "parkošanās" iemaņas īsā laikā ir ļoti sarežģīti un pat neiespējami, atzīst DBS instruktors Ainārs Streičs. “Vislēnākais progress ir vadītājiem, kuriem pašiem šķiet, ka ar viņu auto novietošanas iemaņām viss ir kārtībā, taču tiek pieļautas kļūdas. Bieži novēroju situācijas, ka vadītāji pagriež galvu uz labo pusi un nevēro spoguļus, kas nozīmē, ka otra puse ir aklā zona un tā netiek kontrolēta. Pareizi būtu 90% auto novietošanas procesu kontrolēt ar sānu spoguļiem un pagriezt galvu vien tik, lai pārliecinātos par drošību aizmugurē,” saka A. Streičs.

DBS instruktors Guntis Vucins savukārt uzsver, ka nereti novērojis bailes no "parkošanās", kas rezultējas ar stresu, neuzmanību un uzmanības pievēršanu tikai vienai lietai, piemēram, tikai vienā pusē stāvošajam auto. “Ļoti bieži vadītājiem trūkst gabarītu izjūtas, ja tiek vadīts liels auto. Tāpat bīstamas situācijas rada vadītāji, kuri, pārvietojoties pa autostāvvietu, pārkāpj ātruma ierobežojumus," stāsta G. Vucins.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti