OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 197 540 autovadītājiem

Foto: Ekrānbilde

Nozare.lv | 21.septembris 2020 15:08

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 197 540 autoīpašnieku, kamēr riska klase pieaugusi 348 226 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Vienlaikus "bonus-malus" klase nav mainījusies 550 662 autoīpašniekiem.

Augstākā - 17."bonus-malus" klase - šobrīd ir 147 118 autoīpašniekiem, kas ir par 7282 vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kopumā labākajās "bonus-malus" klasēs, kas ir no septītās līdz 17. klasei, šobrīd ir 950 746 autoīpašnieki.

Tajā pašā laikā zemākajā - pirmajā "bonus-malus" klasē - ir 138 autoīpašnieki, kas ir par 80 mazāk nekā pērn, bet kopumā sliktākajās klasēs - no pirmās līdz piektajai klasei - šobrīd ir 21 073 transportlīdzekļu īpašnieki. 

Vienlaikus sākumklase jeb sestā klase šobrīd piemērota 170 131 autoīpašniekam.

"Bbonus-malus" klase ir viens no galvenajiem, bet ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei.

"Bonus-malus" klase tiek pārrēķināta reizi gadā - 15.septembrī, un, ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, "bonus-malus" klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī. Aprēķinot "bonus-malus" klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai "bonus-malus" klase nesamazinātos, katrā no periodiem (no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam) apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti ceļu satiksmes negadījumi.

"Bonus-malus" klase tiek piemērota transportlīdzekļa īpašniekam vai atsevišķos gadījumos - turētājam. Ja īpašumā ir vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi, visiem spēkratiem tiek piemērota viena un tā pati "bonus-malus" klase.

Autoīpašnieki tiem piemēroto "bonus-malus" klasi var pārbaudīt LTAB mājaslapā www.ltab.lv.

Pagājušajā gadā "bonus-malus" klase samazinājās 211 055 autoīpašniekiem, kamēr riska klase pieauga 340 023 autovadītājiem, savukārt 2018.gadā riska klase samazinājās 195 306 autoīpašniekiem, kamēr riska klase pieauga 351 576 autovadītājiem.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Komercauto, kas brauc ar CNG jeb saspiesto dabasgāzi. Plusi un mīnusi (+VIDEO) 1

Braukšana ar dabasgāzi skaitās mazāk kaitīga videi, jo samazinās ne vien CO2 un slāpekļa savienojumu izmeši, bet arī sīkās daļiņas, kas atbildīgas par gaisa piesārņojumu pilsētās. Lasīt vairāk

 

Kravas auto šoferis mirst pie stūres; fūre turpina braukt (+ VIDEO) 3

Krievijas pilsētā Sanktpēterburgā kravas auto ar mirušu šoferi pie stūres nobrauc vairāk nekā divus kilometrus. Lasīt vairāk

 

Vai uzstādīta nesaprotama ceļa zīme? 40

Aculiecinieks iesūtījis attēlu ar šādu ceļa zīmi, kas uzstādīta Ķekavas pagasta Plakanciemā. Viņš vēlas uzzināt ko par to domā iAuto.lv lasītāji. Lasīt vairāk

 

Autovadītāja uztriecas riteņbraucējam (+ VIDEO) 21

Velosipēdists šķērso krustojumu un tiek notriekts ar kādas jaunas sievietes vadītu automašīnu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti