Vai finansējums elektroauto un “parastajiem” ir vienlīdz pieejams ? - iAuto

Vai finansējums elektroauto un “parastajiem” ir vienlīdz pieejams ? 7

 
TV Autoziņas speciāli iAuto | 9.novembris 2020 6:28

Jaunas automašīnas iegādei nepieciešams finansējums - tā mūsdienās jau ir aksioma. Tāpēc jo vairāk saprotamas potenciālo pircēju bažas par līzinga iespēju sarukšanu Covid krīzes ietekmē, sevišķi jau attiecībā uz elektromobiļiem. Pavisam nesen līzinga kompānijas tos finansēja nelabprāt vai uz ne visai izdevīgiem nosacījumiem.

Volkswagen un Audi e-mobilitātes eksperts Matīss Zemītis apgalvo, ka situācija nu ir mainījusies. “Bieži vien cilvēkiem ir aizspriedumi, un viņi nav informēti, ka finansējums jeb auto līzings attiecas uz pilnīgi visiem automobiļiem, sākot ar iekšdedzes dzinējiem, gāzes dzinējiem un beidzot ar elektromobiļiem. Nosacījumi neatšķiras, toties atšķiras juridisko un privātpersonu īpatsvars līzinga portfelī ”, uzver Matīss Zemītis, Volkswagen un Audi e-mobilitātes eksperts. 

Jaunu un lietotu automašīnu tirdzniecību Latvijā patlaban uztur privātie pircēji

SIA “UniCredit Leasing” auto līzinga nodaļas vadītājs Didzis Daugavietis norāda, ka, salīdzinot 2019. gada septembra datus pret 2020. gada septembra datiem, redzams, ka  gadu iepriekš privātpersonu īpatsvars līzinga tirgū bija 57%, bet  2020. gada septembrī tie ir jau 70%. Vienkāršāk sakot, jaunu un arī lietotu automašīnu tirdzniecību Latvijā patlaban uztur privātie pircēji. Pirktāko modeļu topā gan joprojām valda krosoveri, taču vērtību sistēma ir mainījusies. Pēc UniCredit Leasing novērojumiem,  patērētājs arvien biežāk izvēlas ekonomiskākus, drošākus un iespēju robežās jaunākus auto, vienlaicīgi rūpīgi izsverot un pārdomājot jaunas automašīnas iegādes nepieciešamību. Volkswagen un Audi līzings pieejams fiziskām un juridiskām personām. Tas ir liels atbalsts klientam, lai ātrāk izlemtu par labu zaļas un videi draudzīgas automašīnas iegādei. Elektromobiļu bateriju ietilpības straujais progress izvirzījis jaunas prasības mājas uzlādei - no parasta sadzīves tīkla jaunākos e-mobiļus vairs īsā laikā neuzlādēsi, bet līdzstrāvas iekārtas maksā dārgi. Finansētājiem tam  ir risinājums -  ikmēneša nomas maksā iespējams iekļaut ne tikai ziemas riepas, bet arī mājas uzlādes iekārtu, tautā sauktu par wallbox. Šāds bonuss un iekšdedzes motoru automašīnām līdzvērtīga finansējuma pieejamība elektromobiļiem varētu iestumt, līdz šim gausi ripojošo, bezizmešu pasažieru auto sastāvu. 

Uz pusi pieaudzis elektromobiļu skaits Latvijas tirgū 

Ja uz 2020.gada 1.janvāri tās bija 658 automašīnas, tad uz oktobra sākumu tie jau bija 1346 elektromobiļi. Ja jaunu auto tirgus salīdzinot ar analoģisku pagājušā gada laikaposmu sarucis par 26%, tad elektromobiļu gluži pretēji -  pieaudzis par 47%. Un tie nav tikai jauni elektromobiļi. Pēc UniCredit Leasing datiem, klients izvēlas sākot ar piecgadīgu, lietotu elektromobili, kā mazais Volkswagen e-up!, līdz pat Audi e-tron. Un interese ir vienlīdz liela par visiem segmentiem un izvēle par labu tiem arvien pieaug. Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.

 

 

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
HE 9.novembris 2020 15:45
5 1 Atbildēt

Interesanti kam varēs pārdot elektroauto pēc piecu gadu līzinga beigām? Kurš pirks 5.gadus vecu viedtālruni (e auto)?

Tolmets?

N 9.novembris 2020 13:00
4 3 Atbildēt

Vienā brīdī elektroauto pieaugums apstasies, jo visi kas vareja atlauties būs nopirkuši.

Krotow 9.novembris 2020 14:45
1 1 Atbildēt

Tad jau atkal būs jāpērk jauni. Jo pirmā e-auto paaudze ap to laiku būs beigta un sapuvusi. Un jaunā paaudze, baterijām kļūstot labākām (ātrāka uzlāde, lieāka ietilpība u.tml.), būs kļuvusi ērtāka lietošanā.

Pats te saskatu kaut ko citu. Izskatās ka auto līzings nākotnē pārvērtīsies par ilgtermiņa auto nomu. Kur var būt papildus pakalpojumi regulāra riepu komplektu nomaiņas, mājas lādētāj piešķiršanas utt. izskatā. Ja cena būs samērīga vairākumam vietējo braucēju, šāds finansēšanas modelis pat var aiziet. Tiesa braucēju grupai, kas mūžam brauc ar auto cenā zem 6000€ un zem 2000€, tas gan nederēs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti