Eksperts uzskata, ka auto rezerves daļu biznesā gaidāmas būtiskas pārmaiņas 8

Foto: Publicitātes attēls

Inter Cars Latvija | 26.janvāris 2021 9:09

Auto rezerves daļu tirdzniecība vēl nesen bija ļoti konservatīva nozare, kur dominēja fiziskā pārdošana, taču Covid-19 ietekmē arī šajā jomā aizvien pieaug tiešsaistes pakalpojumu loma.

Tas nozīmē, ka, reaģējot uz patērētāju uzvedības maiņu, autoservisiem un rezerves daļu tirgotājiem varētu nākties pārstrukturēt savus biznesa modeļus, atzīst “Inter Cars Latvija” vadītājs Kaspars Viļumsons.

To apstiprina arī Latvijā vadošā auto un moto rezerves daļu tirgotāja “Inter Cars Latvija” tiešsaistes veikala IC24.lv 2020.gada rezultāti – otrajā pusgadā internetā pārdots piecas reizes vairāk auto un moto preču nekā pirmajā. Turklāt uzņēmums prognozē, ka 2021.gadā tā tiešsaistes tirdzniecības apjomi palielināsies vismaz par 20%.

“Mēs pašlaik varam vērot, ka transportlīdzekļa īpašnieks pats kļūst par rezerves daļu tiešo pircēju. Daļēji to veicina Covid-19 dēļ noteiktie fiziskā kontakta ierobežojumi, bet daļēji arī tas, ka cilvēki kļūst izglītotāki un vēlas vairāk kontrolēt ar spēkratiem saistītās izmaksas,” tā Viļumsons.

Uzņēmējs norāda, ka tiešsaistes iepirkšanās priekšrocība ir vienkārša un ērta cenu salīdzināšana. Ja līdz šim auto īpašnieki salīdzināja remontu izmaksas autorizētos servisa centros un neatkarīgās remontdarbnīcās, tad tagad viņi aizvien biežāk detaļas iegādāsies paši un ar tām rokās dosies pie mehāniķiem, prognozē “Inter Cars Latvija” vadītājs.

Taču tieši tāpat kā pērkot internetā jebkuru citu lietu, iegādājoties rezerves daļas ir vērts rūpīgi noskaidrot piegādes nosacījumus, piemēram, vai noskatītā detaļa ir pieejama uzreiz, vai arī pašam tirgotājam tā ir jāpasūta. Abos gadījumos var atšķirties ne tikai piegādes laiks, bet arī pasūtījuma kopējā cena. Viļumsons pauž, ka reizēm var būt situācijas, ka vienkāršāk un izdevīgāk, lai autoserviss veic visu pakalpojumu, tai skaitā detaļu iegādi un pasūtīšanu.

Iepirkšanās paradumu maiņa Latvijā atbilst arī globālajām tendencēm. Proti, statistikas dati aizvien pārliecinošāk rāda, ka e-komercija jau tuvākajā laikā apsteigs fizisko mazumtirdzniecību. Piemēram, saskaņā ar pētījumu kompānijas “Kantar TNS” Covid-19 barometra datiem, pasaulē teju katra trešā mājsaimniecība (32% un 40% mājsaimniecību ar bērniem) pandēmijas laikā palielināja tēriņus tiešsaistes pirkumiem.

Savukārt starptautiskās pētījumu un konsultāciju kompānijas “Global Market Insight” aplēses liecina, ka auto un moto rezerves daļu tirgū tiešsaistes pārdošana laikā līdz 2026.gadam ik gadu pieaugs aptuveni par 15%.

“Jebkuras būtiskas pārmaiņas cilvēku uzvedībā sākotnēji var šķist kā risks vai negatīva ietekme, taču pat šajā situācijā mēs kā auto un moto rezerves daļu izplatītājs redzam, ka autoservisiem tas rada iespēju attīstīt augstākas pievienotās vērtības pakalpojumus un pat uzlabot savas darbības efektivitāti,” uzskata Viļumsons.

Pozitīvi ir tas, ka auto servisa nozare arī Latvijā jau ir sākusi doties digitalizācijas virzienā, ko klienti uztver kā papildu ieguvumu. Piemēram, aizvien biežāk auto īpašniekiem ir iespēja elektroniski pierakstīties noteiktu pakalpojumu saņemšanai – tas ietaupa autobraucēju laiku un palīdz servisiem plānot savus resursus.

Viļumsons uzskata, ka digitālie risinājumi, kas ļauj uzturēt “auto slimības vēsturi”, proaktīvi komunicēt ar transportlīdzekļa īpašnieku un nodrošināt personalizētus servisa piedāvājumus, ikvienam autoservisam palīdzēs piemēroties tiešsaistes tirdzniecības radītajām izmaiņām.

Turklāt tuvākie gadi auto remonta nozarei solās būt pozitīvi. Vairākas ASV un Eiropā veiktas aptaujas liecina, ka arī pēc vīrusa ierobežojošo pasākumu atcelšanas cilvēki plāno retāk izmantot sabiedrisko transportu, biežāk braucot ar velosipēdu vai privāto auto. Tā kā daļai cilvēku ir samazinājušies ienākumi, ne visi ir pārliecināti par savu finanšu stabilitāti, tad var prognozēt, ka lielāka uzmanība tiks veltīta esošo spēkratu remontam.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
sexperc 26.janvāris 2021 11:02
15 10 Atbildēt

pamuļķis esi tu pats un tava sieva ir kuņa un tavi bērni ir nejēgas un tad jūs sakāpjat savā kūpošajā šrotā un velkaties pa kreiso joslu uz 70, rīdami virtuļus un ik pēc 45km apstādamies lai izmīztu to, kas paliek pēc koka-kolas.

viencexperc 26.janvāris 2021 9:21
10 14 Atbildēt

" cilvēki plāno retāk izmantot sabiedrisko transportu, biežāk braucot ar velosipēdu vai privāto auto "

Zaļajiem pamuļķiem tas patiks.

Freijers 26.janvāris 2021 14:01
9 2 Atbildēt

Ta nu brīnums, ir čakars, bet detaļas pērku jau sen un ne viens vien desmits EUR ietaupīts, jo tā ir daļa no servisu varkas, tieši tāpat, kā veco detaļu neatdošana klientam...

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Infiniti nāk klajā a QX60 jauno paaudzi (+ FOTO)

Infiniti prezentējis krosovera QX60 jaunās paaudzes modeli, kas pirmoreiz iegūst automātisko pārnesumkārbu, jaunu pilnpiedziņas sistēmu un pilnveidotu pusautomātiskās braukšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Svētku laikā būs izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta, klientu apkalpošanas centru un autostāvvietu darbībā

No šodienas līdz 25.jūnijā paredzētas izmaiņas Rīgas sabiedriskā transporta, autostāvvietu un klientu apkalpošanas centru darbībā, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane. Lasīt vairāk

 

EST: Soda punktiem par ceļu satiksmes pārkāpumiem nav jābūt publiski pieejamiem 1

Normatīvie akti, kas paredz brīvu informācijas par ceļu satiksmes negadījumu pārkāpumiem pieejamību ikvienam interesantam, ir pretrunā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu (VDAR), atzinusi Eiropas Savienības tiesa (EST). Lasīt vairāk

 

Ir uzlabojumi mazajos būvdarbos Slokas ielā! Cik un kādus MK noteikumu Nr421 pārkāpumus vari atrast? 2.daļa (+ VIDEO) 2

Jūrmalā, Slokas ielā, remontdarbu zonā būvnieki veikuši būtiskus uzlabojumus - lielā šķemba ir par 50% noņemta. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti