1.augustā beidz darboties esošā Bonus - malus sistēma: kas jāņem vērā autoīpašniekiem? - iAuto

1.augustā beidz darboties esošā Bonus - malus sistēma: kas jāņem vērā autoīpašniekiem? 25

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 2.augusts 2024 10:08

No ceturtdienas, 1. augusta beigs darboties esošā Bonus - malus (turpmāk - BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) apkopojis 10 svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā autoīpašniekiem.

 

1. Kāpēc tiek reorganizēta BM sistēma?

Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā.

2. Vai BM reorganizācija ietekmēs OCTA polises cenu?

BM sistēmas reorganizācija nevar būt par pamatu OCTA cenu pieaugumam. OCTA cenu turpmāk, tāpat kā līdz šim, ietekmē daudzi faktori - līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītāji, dažādi papildus riska faktori (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.), ekonomikas rādītāji Latvijā un pasaulē (piemēram, inflācija medicīnas un remonta nozarēs u.c.).

3. BM sistēma paredzēja, ka vienam īpašniekam piederošie dažādas kategorijas transportlīdzekļi tika iedalīti katrs savā BM klasē. Vai šī pieeja varētu mainīties?

Personas apdrošināšanas vēsturē tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits par visiem transportlīdzekļiem, kam persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs, taču transportlīdzekļi vairs netiks iedalīti klasēs.

4. Par kādu periodu apskatāma personas apdrošināšanas vēsture un kādēļ tieši kopš šī brīža?

Ikvienas personas apdrošināšanas vēsture būs apskatāma no 01.05.2004., kad Latvijā stājās spēkā ES Direktīva, un tika pieņemts jauns OCTA likums.

5. Kas notiek ar apdrošināšanas vēsturi, kas personai uzkrāta pirms 01.05.2004.

Ja personai apdrošināšanas vēsture sāka veidoties pirms 01.05.2004., tā tomēr netiks uzrādīta, jo šie vēsturiskie dati nav savietojami ar apdrošināšanas vēstures uzskaiti, kas sākās ar 01.05.2004.

6. Kas notiks ar manu līdzšinējo BM klasi? Vai mana līdz šim “nopelnītā” labā (7. – 17.) BM klase vairs netiks ņemta vērā?

Visi dati par personas līdzšinējo apdrošināšanas vēsturi saglabāsies un būs pieejami apdrošinātājiem. Jo labāka ir personas līdzšinējā uzkrātā apdrošināšanas vēsture, jo labāk to novērtē apdrošinātājs, izvērtējot klienta risku.

7. Cik bieži atjaunosies apdrošināšanas vēstures dati?

Turpmāk autoīpašniekiem nebūs vairs jāgaida ikgadējais 15. septembris – apdrošināšanas vēstures dati aktualizēsies katru dienu.

8. Kā noskaidrot, cik labs vadītājs es esmu, cik bieži CSNg izraisa vidējais vadītājs?

LTAB datubāzē kopumā reģistrēti vairāk nekā 574 tūkstoši autoīpašnieku – fizisku personu. Vairums no viņiem (47,2%) kopš 2004. gada 1. maija nav izraisījuši nevienu negadījumu. Jo vairāk Jūsu apdrošināšanas vēsturē ir apdrošināšanas dienu un mazāk apdrošināšanas gadījumu, jo labāka ir Jūsu apdrošināšanas vēsture.

9. Kur var iepazīties ar personas apdrošināšanas vēsturi, un vai tas ir maksas pakalpojums?

Ar personas apdrošināšanas vēsturi bez maksas var iepazīties LTAB mājaslapā (www.ltab.lv) un LTAB OCTA lietotnē.

10. Ko darīt, ja manā apdrošināšanas vēsturē ir ieviesusies kļūda? Kā to var koriģēt?

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 2.augusts 2024 13:02
13 0 Atbildēt

Pieredze rāda,ka pēc visām reformām nāk cenu paaugstināsana

robchix 2.augusts 2024 16:06
10 0 Atbildēt

Sanāk, ka visus šos gadus mums Abāšins ir melojis, ka mūsu BM sistēma ir baiigi krutā. Tagad izrādās ka tā ir grūti saprotama, pilna ar komplicētiem algoritmiem un formulu aprēķiniem, kā vienā vietā bija minēts, ka to pārzinot kādi 10 cilvēki Latvijā, nesavienojama un nepielīdzināma ar citu Eiropas valstu OCTA sistēmām. Kaut kā dīvaini tas nešķiet? 

Ka tikai tagad pēkšņi izrādās ka tā ir nekavējoties jāmaina.

Nu 2.augusts 2024 18:17
9 0 Atbildēt

tajā bonus malus komplicēta nebija. 

Pat otrādi.  Varēja ļoti labi salīdzināt, saprast kāpēc ar vienu vai otru klasi cena ir augstāka vai zemāka, respektīvi joblabāka klase, jo jābūt labākai octa cenai.  Viss skaidrs un nekāda apčakarēšana.  Tagad visdrīzāk apdrošinātājs varēs celt cenu pamatojoties uz viņam vien zināmām ziņām utt. Vienīgā cerība uz konkurenci utt.

 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

ASV elektromobiļu ražotājs Canoo paziņo par bankrotu

Daudzsološais jaunuzņēmums Canoo, kas solīja izveidot darbavietas vairākiem tūkstošiem cilvēku elektrisko transportlīdzekļu ražošanas jomā, ir paziņojis par bankrotu. Lasīt vairāk

 

No 225 000 eiro - pēdējais īstais Alpina tiks izlaists 99 vienībās (+ FOTO) 1

Vācijas autoražotājs Alpina, kas šogad pilnībā pāries BMW kontrolē, izlaidis ierobežota skaita modeli B8 GT, kas jau nodēvēts par pēdējo patstāvīgi izstrādāto un izgatavoto Alpina. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Alternatīvais pikaps. Braucam ar KGM Grand Musso (+ VIDEO)

KGM Musso Grand pikapa tests atklāj korejiešu visurgājēja stiprās puses. Pikapu deficīts un cenu pieaugums liek skatīties ārpus tradicionālās zīmolu izvēles. Lasīt vairāk

 

Divu nedēļu laikā aiztur jau otru stipri iereibušu satiksmes autobusa vadītāju 8

Saldū ceturtdien par braukšanu teju divu promiļu reibumā aizturēts satiksmes autobusa vadītājs, un šis jau ir otrs gadījums aptuveni divu nedēļu laikā, kad kāds pasažieru pārvadātājs bijis dzērumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti