1.augustā beidz darboties esošā Bonus - malus sistēma: kas jāņem vērā autoīpašniekiem? 25

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 2.augusts 2024 10:08

No ceturtdienas, 1. augusta beigs darboties esošā Bonus - malus (turpmāk - BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) apkopojis 10 svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā autoīpašniekiem.

 

1. Kāpēc tiek reorganizēta BM sistēma?

Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā.

2. Vai BM reorganizācija ietekmēs OCTA polises cenu?

BM sistēmas reorganizācija nevar būt par pamatu OCTA cenu pieaugumam. OCTA cenu turpmāk, tāpat kā līdz šim, ietekmē daudzi faktori - līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītāji, dažādi papildus riska faktori (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.), ekonomikas rādītāji Latvijā un pasaulē (piemēram, inflācija medicīnas un remonta nozarēs u.c.).

3. BM sistēma paredzēja, ka vienam īpašniekam piederošie dažādas kategorijas transportlīdzekļi tika iedalīti katrs savā BM klasē. Vai šī pieeja varētu mainīties?

Personas apdrošināšanas vēsturē tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits par visiem transportlīdzekļiem, kam persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs, taču transportlīdzekļi vairs netiks iedalīti klasēs.

4. Par kādu periodu apskatāma personas apdrošināšanas vēsture un kādēļ tieši kopš šī brīža?

Ikvienas personas apdrošināšanas vēsture būs apskatāma no 01.05.2004., kad Latvijā stājās spēkā ES Direktīva, un tika pieņemts jauns OCTA likums.

5. Kas notiek ar apdrošināšanas vēsturi, kas personai uzkrāta pirms 01.05.2004.

Ja personai apdrošināšanas vēsture sāka veidoties pirms 01.05.2004., tā tomēr netiks uzrādīta, jo šie vēsturiskie dati nav savietojami ar apdrošināšanas vēstures uzskaiti, kas sākās ar 01.05.2004.

6. Kas notiks ar manu līdzšinējo BM klasi? Vai mana līdz šim “nopelnītā” labā (7. – 17.) BM klase vairs netiks ņemta vērā?

Visi dati par personas līdzšinējo apdrošināšanas vēsturi saglabāsies un būs pieejami apdrošinātājiem. Jo labāka ir personas līdzšinējā uzkrātā apdrošināšanas vēsture, jo labāk to novērtē apdrošinātājs, izvērtējot klienta risku.

7. Cik bieži atjaunosies apdrošināšanas vēstures dati?

Turpmāk autoīpašniekiem nebūs vairs jāgaida ikgadējais 15. septembris – apdrošināšanas vēstures dati aktualizēsies katru dienu.

8. Kā noskaidrot, cik labs vadītājs es esmu, cik bieži CSNg izraisa vidējais vadītājs?

LTAB datubāzē kopumā reģistrēti vairāk nekā 574 tūkstoši autoīpašnieku – fizisku personu. Vairums no viņiem (47,2%) kopš 2004. gada 1. maija nav izraisījuši nevienu negadījumu. Jo vairāk Jūsu apdrošināšanas vēsturē ir apdrošināšanas dienu un mazāk apdrošināšanas gadījumu, jo labāka ir Jūsu apdrošināšanas vēsture.

9. Kur var iepazīties ar personas apdrošināšanas vēsturi, un vai tas ir maksas pakalpojums?

Ar personas apdrošināšanas vēsturi bez maksas var iepazīties LTAB mājaslapā (www.ltab.lv) un LTAB OCTA lietotnē.

10. Ko darīt, ja manā apdrošināšanas vēsturē ir ieviesusies kļūda? Kā to var koriģēt?

 
25 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 2.augusts 2024 13:02
13 0 Atbildēt

Pieredze rāda,ka pēc visām reformām nāk cenu paaugstināsana

robchix 2.augusts 2024 16:06
10 0 Atbildēt

Sanāk, ka visus šos gadus mums Abāšins ir melojis, ka mūsu BM sistēma ir baiigi krutā. Tagad izrādās ka tā ir grūti saprotama, pilna ar komplicētiem algoritmiem un formulu aprēķiniem, kā vienā vietā bija minēts, ka to pārzinot kādi 10 cilvēki Latvijā, nesavienojama un nepielīdzināma ar citu Eiropas valstu OCTA sistēmām. Kaut kā dīvaini tas nešķiet? 

Ka tikai tagad pēkšņi izrādās ka tā ir nekavējoties jāmaina.

Nu 2.augusts 2024 18:17
9 0 Atbildēt

tajā bonus malus komplicēta nebija. 

Pat otrādi.  Varēja ļoti labi salīdzināt, saprast kāpēc ar vienu vai otru klasi cena ir augstāka vai zemāka, respektīvi joblabāka klase, jo jābūt labākai octa cenai.  Viss skaidrs un nekāda apčakarēšana.  Tagad visdrīzāk apdrošinātājs varēs celt cenu pamatojoties uz viņam vien zināmām ziņām utt. Vienīgā cerība uz konkurenci utt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Rēzeknes novadā nokritis Krievijas drons (+ VIDEO) 2

Rēzeknes novadā nokritis Krievijas drons. Pašlaik zināms, ka tas ir militārās nozīmes drons un Latvijas gaisa telpā ielidojis no Baltkrievijas. Arī Rumānijā šodien noticis līdzīga veida incidents. Lasīt vairāk

 

Rīgā ceļa zīmēm ticēt nevar, ceļu būvnieki Vianova nedarbi uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 5.9.2024 (+ VIDEO) 13

Ceļa remontētāji atkal grēko ar ceļa zīmju un vadstatņu izvietošanu, iAuto atkal spiests pieminēt projektētāju, būvnieku un kontrolētāju atbildību. Taču ir arī labā ziņa - vieta, kur vecais asfalts satiekas ar jauno, šoreiz nofrēzēta godam, tādēļ neveido atsitienu, kas būvniekiem izdodas ne vienmēr. Lasīt vairāk

 

“Rail Baltica”: Šlesers saka, ka jāapstādina (+ VIDEO) 5

"Rail Baltica" projektu šī brīža apstākļos būtu jāaptur, tā vietā ieguldot līdzekļus, piemēram, ātrgaitas tramvaja izbūvē, kas savienotu Rīgas pilsētu ar lidostu, raidījumā "Šodienas jautājums" piedāvāja opozīcijas politiķis, LPV Saeimas frakcijas priekšsēdētājs Ainārs Šlesers. Lasīt vairāk

 

Dramatisks kritums: pieprasījums pēc elektroauto Vācijā nokrities par gandrīz 70% 43

Eiropas lielākais automobiļu tirgus jau kuro mēnesi uzrāda neslēptu nepatiku pret bateriju automobiļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti