1.augustā beidz darboties esošā Bonus - malus sistēma: kas jāņem vērā autoīpašniekiem? 25

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 2.augusts 2024 10:08

No ceturtdienas, 1. augusta beigs darboties esošā Bonus - malus (turpmāk - BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) apkopojis 10 svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā autoīpašniekiem.

 

1. Kāpēc tiek reorganizēta BM sistēma?

Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā.

2. Vai BM reorganizācija ietekmēs OCTA polises cenu?

BM sistēmas reorganizācija nevar būt par pamatu OCTA cenu pieaugumam. OCTA cenu turpmāk, tāpat kā līdz šim, ietekmē daudzi faktori - līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītāji, dažādi papildus riska faktori (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.), ekonomikas rādītāji Latvijā un pasaulē (piemēram, inflācija medicīnas un remonta nozarēs u.c.).

3. BM sistēma paredzēja, ka vienam īpašniekam piederošie dažādas kategorijas transportlīdzekļi tika iedalīti katrs savā BM klasē. Vai šī pieeja varētu mainīties?

Personas apdrošināšanas vēsturē tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits par visiem transportlīdzekļiem, kam persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs, taču transportlīdzekļi vairs netiks iedalīti klasēs.

4. Par kādu periodu apskatāma personas apdrošināšanas vēsture un kādēļ tieši kopš šī brīža?

Ikvienas personas apdrošināšanas vēsture būs apskatāma no 01.05.2004., kad Latvijā stājās spēkā ES Direktīva, un tika pieņemts jauns OCTA likums.

5. Kas notiek ar apdrošināšanas vēsturi, kas personai uzkrāta pirms 01.05.2004.

Ja personai apdrošināšanas vēsture sāka veidoties pirms 01.05.2004., tā tomēr netiks uzrādīta, jo šie vēsturiskie dati nav savietojami ar apdrošināšanas vēstures uzskaiti, kas sākās ar 01.05.2004.

6. Kas notiks ar manu līdzšinējo BM klasi? Vai mana līdz šim “nopelnītā” labā (7. – 17.) BM klase vairs netiks ņemta vērā?

Visi dati par personas līdzšinējo apdrošināšanas vēsturi saglabāsies un būs pieejami apdrošinātājiem. Jo labāka ir personas līdzšinējā uzkrātā apdrošināšanas vēsture, jo labāk to novērtē apdrošinātājs, izvērtējot klienta risku.

7. Cik bieži atjaunosies apdrošināšanas vēstures dati?

Turpmāk autoīpašniekiem nebūs vairs jāgaida ikgadējais 15. septembris – apdrošināšanas vēstures dati aktualizēsies katru dienu.

8. Kā noskaidrot, cik labs vadītājs es esmu, cik bieži CSNg izraisa vidējais vadītājs?

LTAB datubāzē kopumā reģistrēti vairāk nekā 574 tūkstoši autoīpašnieku – fizisku personu. Vairums no viņiem (47,2%) kopš 2004. gada 1. maija nav izraisījuši nevienu negadījumu. Jo vairāk Jūsu apdrošināšanas vēsturē ir apdrošināšanas dienu un mazāk apdrošināšanas gadījumu, jo labāka ir Jūsu apdrošināšanas vēsture.

9. Kur var iepazīties ar personas apdrošināšanas vēsturi, un vai tas ir maksas pakalpojums?

Ar personas apdrošināšanas vēsturi bez maksas var iepazīties LTAB mājaslapā (www.ltab.lv) un LTAB OCTA lietotnē.

10. Ko darīt, ja manā apdrošināšanas vēsturē ir ieviesusies kļūda? Kā to var koriģēt?

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 2.augusts 2024 10:14
0 0 Atbildēt

11. vai csn pārkāpumi tiks ņemti vērā?

Agris 2.augusts 2024 15:43
0 0 Atbildēt

Nevis tiks, bet jau kopš 2007.gada tiek ņemti vērā.

ZZZZ 2.augusts 2024 17:03
0 0 Atbildēt

Agris es pareizi sapratu atbildi-  satiksmes noteikumu pārkāpumi tiek ņemti vērā no 2007g !?? Nebija jautājums par negadījumiem.

Agris 2.augusts 2024 19:52
0 0 Atbildēt

Jā protams pārkāpumi

m.likumi.lv/doc.php?id=167186

251. Un 6. punkts

GTD2 2.augusts 2024 13:02
13 0 Atbildēt

Pieredze rāda,ka pēc visām reformām nāk cenu paaugstināsana

GB12 3.augusts 2024 10:12
0 0 Atbildēt

Kad ieviesa aizejošo bonus malus sistēmu, daudziem OCTA kļuva lētāka. Štruntīga tev tā pieredze. Nu, vai arī dusošais vaimanologs tevī ierunājās...

Mja 4.augusts 2024 22:11
0 0 Atbildēt

Jebkura reforma ir, lai paaugstinātu cenu un iesaistītie gūtu lielāku peļņu, šis nav mums, šis ir viņiem!!!!

650 2.augusts 2024 14:06
0 0 Atbildēt

Kas notiek šādā gad.: jurid personas tr līdzeklim reģistrētais turētājs ir viena konkrēta fiz persona (sia amatpersona), taču kāds cits ar šo (tās pirmās personas turējumā esošo) tr līdzekli braucošais tā paša sia darbinieks tagad izraisa suudus.Kā tas atsaucas uz "turētāja" biogrāfiju?

Agris 2.augusts 2024 15:42
0 0 Atbildēt

Tas CSNg atsauksies uz reģistrētā turētāja - sia amatpersonas "biogrāfiju"

Agris 2.augusts 2024 15:42
0 0 Atbildēt

Un CSNg būs arī īpašnieka - uzņēmuma "biogrāfijā"

650 2.augusts 2024 22:03
0 0 Atbildēt

Ja tas tiešām tā ir- tas taču pa lielam ir labs uzmetiens!

Uzņēmumam piedrošā auto nodarījumi atsaucas paša uzņēmuma biogrāfijā- nu tas būtu pašsaprotami.

Bet, ja kādu sev zināmu iemeslu dēļ esi sava uzņēmuma mašinai pats sevi iecēlis par Turētāju- kāda herna pēc tev būtu "materiāli jāatbild" par nodarījumu, ko ir izdarījis tavs darbinieks,kuram tu to hlamu iedevi pabraukt?

Tātad, darbavietas nemitīgi mainošs kaut kāds CSN un PVN necienošais pusbandīts nemitīgu suudu izraisītājs var savā karjerā pabojāt daudzu "turētāju" un "īpašnieku" biogrāfijas neierobežotā skaitā mainīto darbavietu, taču pats/Savu biogrāfiju atstāt neskartu?

robchix 2.augusts 2024 16:06
10 0 Atbildēt

Sanāk, ka visus šos gadus mums Abāšins ir melojis, ka mūsu BM sistēma ir baiigi krutā. Tagad izrādās ka tā ir grūti saprotama, pilna ar komplicētiem algoritmiem un formulu aprēķiniem, kā vienā vietā bija minēts, ka to pārzinot kādi 10 cilvēki Latvijā, nesavienojama un nepielīdzināma ar citu Eiropas valstu OCTA sistēmām. Kaut kā dīvaini tas nešķiet? 

Ka tikai tagad pēkšņi izrādās ka tā ir nekavējoties jāmaina.

Nu 2.augusts 2024 18:17
9 0 Atbildēt

tajā bonus malus komplicēta nebija. 

Pat otrādi.  Varēja ļoti labi salīdzināt, saprast kāpēc ar vienu vai otru klasi cena ir augstāka vai zemāka, respektīvi joblabāka klase, jo jābūt labākai octa cenai.  Viss skaidrs un nekāda apčakarēšana.  Tagad visdrīzāk apdrošinātājs varēs celt cenu pamatojoties uz viņam vien zināmām ziņām utt. Vienīgā cerība uz konkurenci utt.

robchix 2.augusts 2024 18:41
2 0 Atbildēt

Vispār vienkārši jau bija tikai gadījumā, ja esi privātpersona, tev pieder viens auto, apdrošininies nepārtraukti. Kas galīgi negarantēja ka augot BM klasei, samazinās maksājums. Aizbildinotes ar inflāciju utml.

Tikko piederēja vairāki transportlīzekļi, vai uzņēmums ar autoparku, tā tr tieši sākās gemorojs.

Jācer, ka tagad varbūt sāksies konkrēta personas atbildības uzskaite, lai gan to no teksta saprast īsti nevar, jo tu vari katrā darbavietā sataisīt avārijas ar uzņēmuma auto, bet līdz šim tādā gadījumā biji privāti balts un pūkains, un doties uz ciktu kantori strādāt. Bet uzņēmumam pieaug vai nepieug (formulas, algoritmi un koeficenti) BM klase.

Nu 2.augusts 2024 19:33
4 0 Atbildēt

nekas tur labāks nebūs. Šobrīd  Ltab nav pieejama uzņēmuma vēsture vispār.  

Tā kā katrs darīs kā grib un vienīgais, kas LV joprojām strādā,  ir BLATS.  Visi pārējie tiek apjāti,  un piekam visur. Bankās,  lïzingos utj

Agris 2.augusts 2024 19:56
0 0 Atbildēt

LTAB un apdrošinātājiem ir pieejama gan uzņēmuma apdrošināšanas vēsture, gan vadītāju negadījumu un pārkāpumu vēsture, pat ja tie brauc ar svešu auto un izraisa CSNg.

James Bong 2.augusts 2024 19:53
3 0 Atbildēt

Jūs kā gribat bet es viņam neticu.

650 2.augusts 2024 22:22
1 0 Atbildēt

Izskatās pēc samērā nopietna uzmetiena.

Paskatījos savu vēsturi- dažos gados tajā suuda sarakstā figurē 400+ uzkrātās "apdrošināšanas dienas"! Kas šis par atklātā textā fufeli un kāpēc tam nav konkrēta skaidrojuma?

Pagājušajā desmitgadē ar mana uzņēmuma auto mans darbinieks izraisīja Csng.Tā gadījās,viņš bija formāli vainīgs,bet tas otrs iesaistītais bija vienkārši Lohs.Gadījuma brīdī es vispār neatrados LV. Bet (man zināmu iemeslu dēļ) tam auto kā Turētājs biju es.Un manā personīgajā privātpersonas(??) apdrošināšanas vēsturē tagad karājas šis te konkrētais 1gab "apdrošināšanas gadījums"(!). Kas tas tāds par suudu tagad ir?

robchix 3.augusts 2024 1:48
4 0 Atbildēt

Man dažos gados, kamēr bija buss, ir pa 700 ar astīti dienas. Pats saki, ka tev ir biijis uzņēmums, laikam jau tajā bez tava auto bija vēl kāds. Tā kā nav ko brīnīties, tāpat kā dienas krājas, arī negadījumu vēsture savācas. lai arī neesi pat LV bijis. Jo tavs auto skaitās.

Uzmetiens protams konkrēts, jo ir akli salikts viss vienā čupā.Jo redz nemērā krutā LV BM klašu sistēma, kura pēkšņi izrādījās sarežģīta, neizprotama ar formulām un koeficentiem, nespēja atdalīt vainīgo, no turētāja vai īpašnieka. Un nekur nav tagad pateikts, vai kas mainās ar jauno sistēmu.

GB12 3.augusts 2024 10:18
0 1 Atbildēt

Skaidrojums vienkāršs - uz tava vārda ir bijuši vairāki auto. 1 auto - gadā 365 dienas, 2 - 730, 10 - 3650. Kas tur tik sarežģīts un nesaprotams?

650 3.augusts 2024 19:14
0 0 Atbildēt

Mazsaprotams ir konkrēti tas, kāpēc par "turētāja" titulu tagad pienākas cita vadītāja nopelnītie grēki.Kur loģika.Kā arī tas, ka "es" tajā LtaB talmutā neredzu, kādiem tad konkrēti auto esmu bijis īslaicīgs "turētājs".Nu varbūt vienīgi īsu periodu, kamēr ticis kāds uzņēmuma auto mainīts,bet nu arī jocīgi.Tāpēc es vienkārši te sadzīves sarunvietā uzjautāju "tev".Jo nav jau tā, ka milzu skāde, lai akurāt "6diens dienā pl.1nā" tagad sāktu terorizēt kādu nopietnāku "avotu". Nedomāju arī, ka sia gadījumā būtu tā ikdienišķi normāli sevi likt kā turētāju burtiski katram ar savu uzņēmumu saistītam auto.

Iespējams, ja kāds kādu savu motīvu dēļ kādreiz tā ir darījis, varbūt zinot šodienas skaidrojumu, tomēr būtu rīkojies citādi.

Turklāt nav arī izskaidrots- ja kādam tagad velkas tā aste par kādu citu vadītāju sastrādāto tajā viņa "turētāja" periodā, vai viņa personīgās izmaksas pēc jaunās sistēmas tagad ietekmēs tas "suudu nospiedums", kad/ja viņš gribēs apdrošināt kādu tiešām savu personīgo auto.

Kāpēc pie tās tabulas nav šādu skaidrojumu- nu drošvien tāpēc, ka lohiem tas (kārtējoreiz) nav jāzin un no otras puses šodien gandrīz katram ir kāds "savs" apdr brokeris, nu tad gan jau būs ok.

Rexx 4.augusts 2024 19:39
1 0 Atbildēt

OCTA sistēmas aprēķinu sarežģītība pamatota ar vēlmi vairāk nopelnīt. Vai sistēma ir godīga? Nē. Jo mēdz būt tā, ka tev jāatbild par svešiem grēkiem. Un, ja tu, būdams uzņēmuma īpašnieks,  lieto uzņēmuma auto, un personīgā nemaz nav, tad iegādājoties personīgo,  polises cena ir kā iesācējam, bet pilnīgs zaļknābis ar omes auto maksā n reizes mazāk.

Px 4.augusts 2024 21:19
0 0 Atbildēt

Un kā tad tā jaunā sistēma zinās, ka tieši es ntos gados vadu to uzņēmuma auto un krāju labos vai sliktos "punktus"  ? Nav tādas opcijas  !

Rexx 5.augusts 2024 7:10
0 0 Atbildēt

Nezinās. Tam nav nozīmes.  Svarīgi, lai apr.kompānijas gūtu peļņu. Ja lielākai daļai OCTA polises cena samazinās,  BM klašu dēļ, bet apdr.komp. peļņa nav tāda, kā gribētos, tad jāmaina spēles noteikumi. 

Īsāk- te sāk darboties vairuma (kopējās apdr.dienas) un lojalitātes ( neesi tērējis apdrošināšanas kompānijas naudu) princips.

Ja esi bijis gana labs, vari cerēt uz atlaidi.

Tas, ka tev ir 30+ gadu bezavāriju stāžs, nedos tev iespēju nopirkt lētu polisi. Tas, ka tu ar dienesta auto gada laikā izraisi 5 avārijas, neliks tava personīgā auto polisei kļūt dārgākai.

kurats 6.augusts 2024 8:00
1 0 Atbildēt

Jaunā sistēma būs kārtējā abjebalov_a naudas ziņā!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Traģiska avārija Vidzemes pusē - bojā iet četri pusaudži 16

Gulbenes novadā aizvadītajā naktī avārijā gājuši bojā četri pusaudži, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijas Vidzemes reģiona pārvaldē. Lasīt vairāk

 

Valsts kontrole secina, ka Zemkopības ministrija : elektromobiļu uzlādes staciju tīkla izveidē 3,1 miljons iztērēts nelietderīgi (+ VIDEO) 12

Zemkopības ministrija (ZM), veicot 3,1 miljona eiro ieguldījumu sava elektroautomobiļu uzlādes staciju tīkla izveidē, nav rīkojusies jēgpilni un atbilstoši saviem attīstības plāniem, secināts Valsts kontroles (VK) revīzijā. Lasīt vairāk

 

Ķīnas premium Wey 05 pirmizrāde no 59 990 EUR; Latvijā jauns "Subaru" un "Great Wall Motors" salons Kārļa Ulmaņa gatvē (+ VIDEO) 5

iAutolv apmeklē autosalonu, kas līdztekus Subaru un GWM Ora sāk piedāvāt arī GWM Wey - Ķīnas zīmola luksuss nodalījuma produkciju. Lasīt vairāk

 

160 000 eiro: Audi piesaka elektrisko RS e-tron GT performance – Gran Turismo sedanu ar 925 Zs jaudu (+ FOTO) 2

Audi e-tron saimes virsotnē nostājas RS e-tron GT performance – vēl jaudīgāks, dinamiskāks un modernākas konstrukcijas modelis, kas Vācijas tirgū maksās nedaudz vairāk par 160 000 eiro. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti