Visi komentāri - Elektroauto pirks maz, dīzeļi lētāki nekļūs - kādas izmaiņas auto pircēji var sagaidīt 2025.gadā?

Elektroauto pirks maz, dīzeļi lētāki nekļūs - kādas izmaiņas auto pircēji var sagaidīt 2025.gadā? 20

 

Foto: iAuto.lv

Velocita | 22.janvāris 2025 12:31

Automašīnu tirgus ir visai jūtīgs pret globālās ekonomikas sarežģījumiem, mainīgo politikas vidi, kā arī aizvien stingrākām emisiju regulām. Ir gadi, kad ir novērojama augsta pircēju aktivitāte.

Taču ir arī brīži, kad pircēji ievērojami maina savus paradumus. Par laimi, zināmas tendences ļauj jau šobrīd ieskatīties nākotnē. Kādas izmaiņas 2025.gadā sagaida auto tirgu? Un kas būtu jāzina tiem, kas šobrīd meklē jaunu spēkratu?

Trūkst mazlietotu auto

Pusvadītāju čipu krīze visā pasaulē varētu šķist kā sens notikums, taču tā sekas auto tirgū joprojām ir jūtamas. 2021. un 2022.gadā piegādes ķēžu pārtraukumu dēļ visā pasaulē tika ražots daudz mazāk jaunu automašīnu.

"Izmaiņas jaunu auto tirgū tiešā mērā ietekmē lietotu spēkratu segmentu. Šobrīd izteikti trūkst transportlīdzekļu, kas ražoti 2021. un 2022.gadā, tādēļ mazlietotu auto segmentā drīzumā nebūs lielas izvēles iespējas," saka Mats Buzelis (Matas Buzelis), auto nozares datu uzņēmuma "carVertical" eksperts.

Šādu apstākļu dēļ mazlietoti auto, kas ceļu satiksmē pabijuši 3-4 gadus, kļūs dārgāki. Tāpat negodīgi pārdevēji var censties gūt lielāku labumu, viltojot spēkratu nobraukumu, slēpjot bojājumus vai defektus, tādējādi otrreizējā tirgū mākslīgi paaugstinot mazlietotu automašīnu cenu vēl vairāk. Tādēļ pircējiem būtu objektīvi jānovērtē ne tikai automašīnas vizuālais, bet arī tehniskais stāvoklis, jāpārbauda spēkrata vēsture, kā arī jāpārliecinās, ka pārdevēja teiktais atbilst patiesībai.

Zemākas kredītlikmes palielinās auto pārdošanas rādītājus

Kā jaunu, tā arī lietotu auto tirgus cieš no inflācijas un augstām kredītlikmēm. Daudzi šoferi ir izvēlējušies lētākas automašīnas vai arī atlikuši pirkumu uz vēlāku laiku.

Taču, kredītlikmēm 2024.gadā stabilizējoties, auto tirdzniecības rādītāji nākamgad varētu pieaugt. Kad kredīta likme samazinās, palielinās pirktspēja, kas var mainīt pircēju paradumus. Autobraucēji, kas pēdējo gadu laikā ir izvēlējušies ietaupīt, 2025.gadā varētu veikt lielāku pirkumu.

Elektroauto tirgus augs lēnām

Nepienācīgi attīstīta publiskā uzlādes infrastruktūra un augstās izmaksas pazemina elektroauto tirgus pieaugumu. Lai arī daļa šoferu varētu vēlēties iegādāties elektroauto, augstās izmaksas, salīdzinot ar dīzeļa un benzīna spēkratiem, bieži attur no šāda lēmuma. Vairumā valstu, kur nav gana daudz uzlādes staciju, elektroauto pamatā izvēlas tie pircēji, kas savu spēkratu var uzlādēt mājās.

"Pieprasījumu pēc lietotiem elektroauto ievērojami ietekmēs Eiropā aizvien pieaugošā lēto Ķīnas elektrizēto spēkratu popularitāte. Ir grūti paredzēt, vai autobraucēji izlemtu sēsties pie šādu transportlīdzekļu stūres, ņemot vērā nedrošību par to uzticamību ceļu satiksmē, kā arī pēcpārdošanas servisu. Iespējams, daudzi pircēji paliks pie pārbaudītām vērtībām, izvēloties labi zināmas markas," skaidro M. Buzelis.

Austrumeiropā dīzeļdzinēja auto nekļūs lētāki

Rietumeiropā ceļu satiksmē ilgstoši dominēja dīzeļauto, taču to uzvaras gājiens pamazām tuvojas norietam. Pircēji aizvien vairāk izvēlas benzīna un hibrīda automašīnas, kā arī dīzeļdzinēju spēkratiem tiek piemērotas striktākas emisiju regulas. Rietumeiropā samazinoties jaunu dīzeļa motoru spēkratu ražošanai, tiks ietekmēts Austrumeiropas lietoto dīzeļauto piedāvājums.

Ņemot vērā ierobežoto spēkratu skaitu, Austrumeiropā pieprasījums pēc mazlietotiem dīzeļauto varētu palikt visai augsts. Tādēļ šo automašīnu tirgus vērtība, iespējams, samazināsies krietni lēnāk. Tas arī nozīmē, ka pircēji varētu saskarties ar augstākām cenām, nekā gaidīts.

Eiropas auto ražotājiem gads būs izaicinošs

Eiropas Savienība ar 2025.gadu atļauto automašīnu CO2 emisiju līmeni ir samazinājusi no 116 gramiem par kilometru līdz 94 gramiem. Ja ražotāji neievēros regulu, tad par katru pārdoto transportlīdzekli saņems ievērojamu naudassodu.

"Eiropas Savienībai padarot emisiju regulējumu aizvien striktāku, lielie autoražotāji cīnās par izdzīvošanu. Pircēji nelabprāt pārsēžas elektroauto. Tāpat ievērojumu risku rada Ķīnas auto zīmolu aizvien pieaugošā popularitāte," saka M. Buzelis.

Zemi elektroauto pārdošanas rādītāji un pircēju aizspriedumi visam auto tirgum rada izaicinājumus. Austrija, Bulgārija, Polija, Rumānija, Slovākija, Čehija un Itālija jau ir paudušas bažas par striktākiem emisiju kontroles nosacījumiem. Tāpat šīs valstis ir lūgušas Eiropas Savienību uz laiku atlikt regulējumu, norādot uz to, ka sodi kaitētu kā ražotājiem, tā arī šo valstu ekonomikai.

"Eiropas autoražotājiem nākas piedāvāt transportlīdzekļus, kuru pieprasījums ir zems. Tāpat jauni auto kļūst aizvien dārgāki, kas samazina pārdošanas apjomus un pārdevēju spēju noturēt savu darbaspēku. Nākamgad nozarei ir jāvelta pūliņi, lai izvairītos no šķietami neizbēgamas krīzes. Eiropai ir nekavējoties jārīkojas, mainot striktās regulas. Citādi noskatīsimies, kā Ķīna gūst pārsvaru visas Eiropas auto tirgū," iesaka lietoto auto tirgus eksperts.

 

 
Visi komentāri
 
Krotow 22.janvāris 2025 17:12
12 2 Atbildēt

Vienkāršo mirstīgo atbrīvošana no personīgā auto iet ar paātrinājumu.

Kanibaals 23.janvāris 2025 15:14
0 3 Atbildēt

Ak nē jāmirst nost. Kā gan bez auto var dzīvot, pakaļa pielipusi.

Kalvis99 22.janvāris 2025 18:17
0 1 Atbildēt

Kā nez ir tagad ar ražotāju gatavību 2025.?

evboosters.com/ev-charging-n...5-co2-targets/

imzz 22.janvāris 2025 19:13
10 0 Atbildēt

Zemi elektroauto pārdošanas rādītāji un pircēju aizspriedumi;

Tādu terminu vispār tirgus ekonomikā nedrīkst lietot, ja pircējam pret kaut ko ir "aizspriedumi", tad to vienkārši nevajag ražot tādā skaitā, ko nevar pārdot.

4r 22.janvāris 2025 19:36
6 0 Atbildēt

Kā var neražot tos,  ja ierēdņi ir saražojusi tādus noteikumus,  ka nav citu variantu.

650 23.janvāris 2025 1:41
1 0 Atbildēt

Jo vairāk (dumajiemlohiem,Būs) naudas, jo mazāk dumu aizspriedumu. Vai otrādi.

felix65 23.janvāris 2025 7:26
3 2 Atbildēt

Jo vairāk naudas, jo mazāk melnus dūmu mākoņus izvemjošu šrotu, kurus visus jāņem nost no trases.

Kanibaals 23.janvāris 2025 15:16
1 0 Atbildēt

Pircējs nezin ko tam vajag. 

"Ja es būtu jautājis, ko cilvēki vēlas, viņi būtu teikuši - ātrākus zirgus"⁣

Inovators Henrijs Fords ( Ford Motor īpašnieks) ⁣

Kad man bija Nokia 3310, es nezināju, ka es vēlos viedtelefonu. Stīvs Jobs gan zināja ko man vajag.

Andrea 23.janvāris 2025 6:33
1 2 Atbildēt

Es varētu savu darba elektroauto lādēt mājas, bet joprojām nav atrisināts jautājums, kā man kompānija kompensēs izlietoto elektroenerģiju. VID rausta plecus. Kādam ir idejas?

topinamburs 23.janvāris 2025 9:46
1 0 Atbildēt

pa menesi cik var elektribu nodedzinat? 50 eiro?

topinamburs 23.janvāris 2025 10:02
4 0 Atbildēt

Eiropas dižražotāji sadomājās, ka varēs nevis EV piedāvāt lēti, bet pārdot ICE dārgi. Business as usual - laikā, kad notiek kaut kādas izmaiņas, tirgus mainās, patērētājs apjukumā samaksā vairāk - to pašu mēs redzam lielveikalos! Bet iejaucās tesla, iejaucās Ķīna, iejaucās kovids un karš...

Visiem, kas grib pirkt jaunu, mazpiedirstu, vai vecu auto, novēlu uzcept maziņu sarakstiņu, ar iegādes izmaksām + lietošanas izmaksām uz laiku, kādu plānojat auto lietot. Un salīdzināt tās summas, ICE vs EV. Un neieciklēties uz stereotipiem, kā - "man vajag tikai un vienīgi Volvo" utml.

imzz 23.janvāris 2025 13:51
3 3 Atbildēt

Kā iespējamai piefrontes valstij attiecībā uz auto mums pirmkārt vajadzētu apsvērt auto noderīgumu kara gadījumā. Neticu, ka publiskie uzlādes stabi un telefona aplikācijas ārkārtas situācijā vispār darbosies. Briseles dievgosniņas attiecībā uz ārpolitiku pamazām sāk mosties, bet iesāktie idiotismi "klimata krusta karā" pēc inerces turpinās.

topinamburs 24.janvāris 2025 18:28
0 0 Atbildēt

un benzīntanki strādās nez elektrības?

Ukrainā redzam - ir gan benzīns, gan elektrība. Tiesa, gan viens, gan otrs ar pārtaukumiem.

.. 23.janvāris 2025 14:28
7 2 Atbildēt

Kas ta vispār par slimu apsēstību ar dīzeļiem? Lieluma benzīns būs ekonomiskāks viduvejam cilvēkam kas pārvietojas gan pilsētā gan ārpus tās. Nav neviena iemesla 2.0-3.0 dizeli mocīt 10 minūšu braucienam līdz darbam. Ka ari prognoze man nešķiet reālistiska. Patreiz benzīna eksemplāri ir dārgāki un retāki. Jo cilvēki saprot ka pat tas 2.0 dīzelis pilsētā tērē 8-10 litrus. Ar cenas neeksistējošo starpību un kopumā lietošanas ērtumu benzīns kļūst daudz vairāk pieprasīts. Dizeli ir uz katra stūra. Visi nojāti. Vairāk tieši saskatu ka būs piesātinājums ar nevajadzīgiem dīzeļiem, trūks labi benzīns un EV turpinās stagnēt. Nav ne infrastruktūra ne kultūra lai pārietu uz tādiem. Hibrīdi ir pārāk dārgi. Un šis ir kopēja EU aina.

masteryx 23.janvāris 2025 19:00
0 1 Atbildēt

2 golfs - viss vienkārši .

Nu 23.janvāris 2025 22:36
2 2 Atbildēt

Priekš kam uzreiz par piemēru jāliek vecu 2 vai 3 litru dīzeli ? Kāpēc ne 1.6 jaunu dīzeli  kuram atšķirībā no benzīna,  patēriņš pat pilsētā ir max 5 litri.   Kas labs no benzīnieka pilsētā? Tagadējā siltā Ziemā, benzīna auto, kurus tagad ta iesaka, tieši īsiem attālumiem, patēriņš ir tuvu 10 litri.  Nu ārprātīgi izdevīgi un ekoloģiski

felix65 24.janvāris 2025 10:40
0 1 Atbildēt

Kādi 10 litri! Ar litrīgo turbomotoru kuram vēl abkatka, ziemā uz šipenēm 5,8 l vidējais patēriņš.

Nu 24.janvāris 2025 13:11
1 0 Atbildēt

Pamēģini izbraukt caur Rīgai,  sākot braukšanu ar aukstu motoru. Cik tad būs  ?

W12 24.janvāris 2025 19:44
1 0 Atbildēt

Nu un ko tu darīsi ar savu litrīgo turbomotoru uz šosejas, kad Tev vajadzēs kādu apdzīt?

Ekharts 24.janvāris 2025 10:37
1 0 Atbildēt

Problēma jau nav tikai auto nozarē-īstais iemesls ir nerealistiskais Eiropas Zaļais kurss,ko joprojām atbalsta Eiropas politiskā elite.Jācer,ka pēc ASV piemēra,šīs idejas kļūs realistiskākas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi 35

Baltijas valstu atslēgšanās no Krievijas elektrotīkla noritējusi veiksmīgi, aģentūru LETA informēja "Augstsprieguma tīkla" (AST) komunikācijas vadītāja Līva Jēgere. Lasīt vairāk

 

Bedrainu ceļu sekas – norakstīta automašīna un desmitiem bojātu disku 12

Lai gan īstā bedru sezona uz autoceļiem vēl nav sākusies, apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) jau konstatēts gadījums, kad bedres dēļ automašīnu nācies norakstīt, jo bojājumi bijuši tik pamatīgi, ka to remontēt nav bijis ekonomiski pamatoti. Klientam izmaksāta 23 800 eiro liela atlīdzība, bet kopumā pēdējo trīs gadu laikā bedraini ceļi izmaksājuši ap pusmiljonu eiro gadā. Lasīt vairāk

 

57 000 -75 000 eiro: Stellantis apakšzīmola flagmanis DS Nr`8 pieejams pasūtīšanai (+ FOTO) 6

Stellantis atvēris pasūtījumu grāmatu jaunajam elektrisko modeļu flagmanim DS Nr`8. Cenas sākas no atzīmes 57 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Elektrotīklu sinhronizācijas laikā sagaida operatīvu reakciju uz visiem riskiem

Sinhronizācijas ar Eiropas elektrotīkliem gaitā jābūt gataviem operatīvi reaģēt uz visiem iespējamiem riskiem, ceturtdien, tiekoties ar ar klimata un enerģētikas ministru Kasparu Melni (ZZS), uzsvēris Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti