Iebraukšanas maksas ieviešana Rīgas centrā ir prasts populisms, komentējot politiķa Aināra Šlesera (LPV) paziņojumu, šodien preses konferencē teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV).
Šlesers iepriekš sociālajos tīklos paziņoja, ka Rīgas centrā jāievieš iebraukšanas maksa trīs eiro tiem autovadītājiem, kuri nav deklarēti galvaspilsētā. Savukārt sabiedriskais transports visiem pazažieriem varētu būt par velti.
Ķirsis norādīja, ka, ieviešot šādu kārtību, daudzas klusas apkaimes Rīgā, kas ir blakus centram, pārvērstos par stihiskiem stāvparkiem. Autovadītāji brauktu līdz maksas zonai, pamestu tur savus braucamos un uz centru dotos ar bezmaksas sabiedrisko transportu.
No bezmaksas sabiedriskā transporta ciestu uzņēmums SIA "Rīgas satiksme" un kopumā visi rīdzinieki. Sabiedriskais transports kļūtu pilnāks un nepievilcīgāks. Rīdzinieki, kuri to varētu, pārsēstos uz privāto auto, nomainot līdz tam citus autovadītājus, kas iebrauca centrā, prognozēja mērs.
Tāpat pašvaldības uzņēmums zaudētu valsts dotāciju, kas pašlaik ir vairāk nekā desmit miljoni eiro, teica Ķirsis.
Viņš uzsvēra, ka rezultātā vienu auto plūsmu nomainītu cita, iestātos citas negatīvas sekas un ieguvumu nebūtu. Tādēļ viņš šādu ierosinājumu nodēvēja par populismu.
Pašlaik pašvaldība vairāk koncentrējas un stāvparku izveidi Pierīgā un mobilitātes punktu attīstību, kā arī vienotās biļetes ieviešanu, par ko vakar lēma valdība.
Nu man šķiet, ka, ja Ķirsi pārvēlēs, viņš pats labprāt iesistu papildus kapeiku no autovadītājiem. Stāvparku esamība pie dzelzceļa stacijām, veikaliem, iebraukšanas Rīgā ir vitāli svarīga, ja vēlās kaut daļu autovadītāju pārvilināt uz sabiedrisko - visā Rīgā, kā vēzis, papildus RS slauktuvēm ir ieviesušies stāvvietu "apsaimniekotāji", kas normālu (piemēram uz darba dienu) auto novietošanu padara problemātisku - tas īsti nav jārisina Rīgas t/c, bet gan ir jābūt kompleksam risinājumam.
Tālāk par pašām iebraukšanas maksām, ja to izmantotu, lai beidzot izveidotu Z šķērsojumu + paplašinātu Juglas ielu un piekļuvi D tiltam un/vai Rīgas apvedceļu padarītu par šī vārda cienīgu, tad es varbūt arī nebūtu pret - jo ar šo visu ir/bija jāsāk, ja mēs patiešām vēlamies atbrīvot centru un padarīt ērtu tā apbraukšanu nevis sekot aktīvistu murgiem ar maksimālu auto apgrūtināšanu !