Ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās, bet OCTA atlīdzību apmērs aug - iAuto

Ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās, bet OCTA atlīdzību apmērs aug 13

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 2.februāris 2025 19:18

2024.gadā apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk - LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 73,15 miljonus EUR apmērā, kas ir par gandrīz 8% vairāk nekā gadu iepriekš.

Jāatzīmē, ka izmaksāto OCTA atlīdzību apmērs turpina pieaugt jau ceturto gadu pēc kārtas (kopš 2021.gada), šajā laika posmā palielinoties par vairāk nekā 25%.

2024.gadā kopējais apdrošinātājiem pieteikto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits samazinājies par nepilniem 4% (pērn – 34571; 2023.gadā – 35857). No tiem 68,6 % tika fiksēti ar saskaņotā paziņojuma protokolu (aizpērn – 68,7 %), bet 31,4 % gadījumu negadījumu fiksējusi ceļu policija. Jāatzīmē, ka turpina pieaugt arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, kas 2024.gadā sasniedza 1,23 miljonu (gadu iepriekš – 1,21 miljonus). No visiem pērn reģistrētajiem OCTA apdrošināšanas gadījumiem, 92,9 % notikuši Latvijā, bet 7,1 % - ārvalstīs (attiecīgi 93,2 % un 6,8 % aizpērn).

Pērn apdrošināšanas sabiedrības un LTAB pieņēmuši lēmumus par atlīdzību izmaksu 73,15 miljonu EUR apmērā. 2024.gadā pieaugusi arī vidējā apdrošināšanas atlīdzība, kas bija 1693 EUR. “Vidējās atlīdzības pieaugums vienmērīgi turpinās jau vairākus gadus. Arī pērn tā palielinājās par nepilniem 7%. Tāpat kā iepriekš, šis pieaugums lielā mērā saistāms ar cenu kāpumu jomās, kas cieši saistītas ar CSNg seku novēršanu – auto remonta, būvniecības un medicīnas pakalpojumiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.  

Visvairāk apdrošinātāji pērn atlīdzinājuši nodarītos zaudējumus transportlīdzeklim – 75,9 % (2023.gadā – 77,4 %), cietušajām personām – 10,6 % (2023.gadā – 9,2 %) un valsts, pašvaldību iestādēm par CSNg cietušo ārstēšanu, uzturēšanu ārstniecības iestādēs, kā arī izmaksātajiem pabalstiem - 5,7 % (2023.gadā – 5,8 %).

 

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
aizejošais 3.februāris 2025 14:18
14 0 Atbildēt

Servisu remonta cenas ir kosmoss! Izbrauc briedim. Labais stūris lupatās. Buferis, lukturi, spārns, motora pārsegs, dažādi loriņi motortelpā. Mašīna brauc, citādi viss ok. 21. gada KIA. Remonta tāme - 16000 eiro. Pirmā gada to auto nopirku par 22 tūkst. Arī tagad +- par tādu naudu var atrast.

0pis 2.februāris 2025 22:59
9 0 Atbildēt

Vernon, tā ir laba tēma. Ir cilvēki, kas uzskata ka Zeme ir plakana. Ir cilvēki, kas tic, ka Zemi pārvalda ķirzakcilvēki. Un tu varētu izcelties ar saukli "CSN neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi!".

Original Nja 3.februāris 2025 8:58
8 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka automašīnas un, attiecīgi, to detaļās un remonts, ar katru gadu paliek aizvien dārgāki, nav brīnums, ka izmaksātās summas palielinās pat, ja negadījumu skaits samazinās. Izskatās, ka sabiedrībai loģika sāk kļūt aizvein svešāka.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti