Ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās, bet OCTA atlīdzību apmērs aug - iAuto

Ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās, bet OCTA atlīdzību apmērs aug 13

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 2.februāris 2025 19:18

2024.gadā apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk - LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 73,15 miljonus EUR apmērā, kas ir par gandrīz 8% vairāk nekā gadu iepriekš.

Jāatzīmē, ka izmaksāto OCTA atlīdzību apmērs turpina pieaugt jau ceturto gadu pēc kārtas (kopš 2021.gada), šajā laika posmā palielinoties par vairāk nekā 25%.

2024.gadā kopējais apdrošinātājiem pieteikto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits samazinājies par nepilniem 4% (pērn – 34571; 2023.gadā – 35857). No tiem 68,6 % tika fiksēti ar saskaņotā paziņojuma protokolu (aizpērn – 68,7 %), bet 31,4 % gadījumu negadījumu fiksējusi ceļu policija. Jāatzīmē, ka turpina pieaugt arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, kas 2024.gadā sasniedza 1,23 miljonu (gadu iepriekš – 1,21 miljonus). No visiem pērn reģistrētajiem OCTA apdrošināšanas gadījumiem, 92,9 % notikuši Latvijā, bet 7,1 % - ārvalstīs (attiecīgi 93,2 % un 6,8 % aizpērn).

Pērn apdrošināšanas sabiedrības un LTAB pieņēmuši lēmumus par atlīdzību izmaksu 73,15 miljonu EUR apmērā. 2024.gadā pieaugusi arī vidējā apdrošināšanas atlīdzība, kas bija 1693 EUR. “Vidējās atlīdzības pieaugums vienmērīgi turpinās jau vairākus gadus. Arī pērn tā palielinājās par nepilniem 7%. Tāpat kā iepriekš, šis pieaugums lielā mērā saistāms ar cenu kāpumu jomās, kas cieši saistītas ar CSNg seku novēršanu – auto remonta, būvniecības un medicīnas pakalpojumiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.  

Visvairāk apdrošinātāji pērn atlīdzinājuši nodarītos zaudējumus transportlīdzeklim – 75,9 % (2023.gadā – 77,4 %), cietušajām personām – 10,6 % (2023.gadā – 9,2 %) un valsts, pašvaldību iestādēm par CSNg cietušo ārstēšanu, uzturēšanu ārstniecības iestādēs, kā arī izmaksātajiem pabalstiem - 5,7 % (2023.gadā – 5,8 %).

 

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
aizejošais 3.februāris 2025 14:18
14 0 Atbildēt

Servisu remonta cenas ir kosmoss! Izbrauc briedim. Labais stūris lupatās. Buferis, lukturi, spārns, motora pārsegs, dažādi loriņi motortelpā. Mašīna brauc, citādi viss ok. 21. gada KIA. Remonta tāme - 16000 eiro. Pirmā gada to auto nopirku par 22 tūkst. Arī tagad +- par tādu naudu var atrast.

0pis 2.februāris 2025 22:59
9 0 Atbildēt

Vernon, tā ir laba tēma. Ir cilvēki, kas uzskata ka Zeme ir plakana. Ir cilvēki, kas tic, ka Zemi pārvalda ķirzakcilvēki. Un tu varētu izcelties ar saukli "CSN neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi!".

Original Nja 3.februāris 2025 8:58
8 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka automašīnas un, attiecīgi, to detaļās un remonts, ar katru gadu paliek aizvien dārgāki, nav brīnums, ka izmaksātās summas palielinās pat, ja negadījumu skaits samazinās. Izskatās, ka sabiedrībai loģika sāk kļūt aizvein svešāka.

 
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 000 eiro -Morgan laiž klajā jauno modeli Supersport (+ FOTO)

Britu retro izskata sportisko automobiļu ražotājs Morgan iepazīstinājis ar jauno modeli Supersport, kas stāsies Plus Six vietā. Lasīt vairāk

 

Ziemeļjūrā joprojām deg avārijā iekļuvušie kuģi (+ VIDEO) 1

Ziemeļjūrā joprojām deg naftas tankkuģis un kravas kuģis, kas pirmdien sadūrās Austrumjorkšīras piekrastē. Lasīt vairāk

 

Vai vajadzētu neizdevušos Saulkrastu plato ceļu pārveidot par 3 joslu ceļu ar mainīgām plūsmām? (+ VIDEO) 31

iAuto.lv spriež par to, vai arī Latvijā vajadzētu izbūvēt ceļus ar trim joslām, kas pamīšus mainās, radot vienā vai otrā pusē netraucētas apsteigšanas iespējas - ja reiz pilnvērtīgam četru joslu ceļam naudas nepietiek. Lasīt vairāk

 

Tas nav viedtālrunis – Volkswagen paziņo par fizisko pogu atgriešanos 15

Turpmāk katrā jaunajā Volkswagen vismaz piecas svarīgākās funkcijas varēs pārvaldīt, izmantojot fiziskās pogas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti