2024.gadā apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk - LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 73,15 miljonus EUR apmērā, kas ir par gandrīz 8% vairāk nekā gadu iepriekš.
Jāatzīmē, ka izmaksāto OCTA atlīdzību apmērs turpina pieaugt jau ceturto gadu pēc kārtas (kopš 2021.gada), šajā laika posmā palielinoties par vairāk nekā 25%.
2024.gadā kopējais apdrošinātājiem pieteikto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits samazinājies par nepilniem 4% (pērn – 34571; 2023.gadā – 35857). No tiem 68,6 % tika fiksēti ar saskaņotā paziņojuma protokolu (aizpērn – 68,7 %), bet 31,4 % gadījumu negadījumu fiksējusi ceļu policija. Jāatzīmē, ka turpina pieaugt arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, kas 2024.gadā sasniedza 1,23 miljonu (gadu iepriekš – 1,21 miljonus). No visiem pērn reģistrētajiem OCTA apdrošināšanas gadījumiem, 92,9 % notikuši Latvijā, bet 7,1 % - ārvalstīs (attiecīgi 93,2 % un 6,8 % aizpērn).
Pērn apdrošināšanas sabiedrības un LTAB pieņēmuši lēmumus par atlīdzību izmaksu 73,15 miljonu EUR apmērā. 2024.gadā pieaugusi arī vidējā apdrošināšanas atlīdzība, kas bija 1693 EUR. “Vidējās atlīdzības pieaugums vienmērīgi turpinās jau vairākus gadus. Arī pērn tā palielinājās par nepilniem 7%. Tāpat kā iepriekš, šis pieaugums lielā mērā saistāms ar cenu kāpumu jomās, kas cieši saistītas ar CSNg seku novēršanu – auto remonta, būvniecības un medicīnas pakalpojumiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Visvairāk apdrošinātāji pērn atlīdzinājuši nodarītos zaudējumus transportlīdzeklim – 75,9 % (2023.gadā – 77,4 %), cietušajām personām – 10,6 % (2023.gadā – 9,2 %) un valsts, pašvaldību iestādēm par CSNg cietušo ārstēšanu, uzturēšanu ārstniecības iestādēs, kā arī izmaksātajiem pabalstiem - 5,7 % (2023.gadā – 5,8 %).
Apdrošināšana pati iešāva Sev kājā! Kā? Piedalās noziedzīgas politikas atbalstīšanā ceļu satiksmē! CSN neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi! Neatbilst loģikai! Kā jāsamazina Ātrums? Kā jālieto brīdinājuma signāli? Kādam stāvoklim joslā jābūt veicot manevru?
Esi kādam priekšā, esi tik laipns garantē drošību! CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem!
Vernon, tā ir laba tēma. Ir cilvēki, kas uzskata ka Zeme ir plakana. Ir cilvēki, kas tic, ka Zemi pārvalda ķirzakcilvēki. Un tu varētu izcelties ar saukli "CSN neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi!".
forumā taču jau ir gara tēma ar vernonu un vīnes konvenciju, pašķirsti lapas atpakaļ