Visi komentāri - Ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās, bet OCTA atlīdzību apmērs aug

Ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinās, bet OCTA atlīdzību apmērs aug 13

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 2.februāris 2025 19:18

2024.gadā apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk - LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 73,15 miljonus EUR apmērā, kas ir par gandrīz 8% vairāk nekā gadu iepriekš.

Jāatzīmē, ka izmaksāto OCTA atlīdzību apmērs turpina pieaugt jau ceturto gadu pēc kārtas (kopš 2021.gada), šajā laika posmā palielinoties par vairāk nekā 25%.

2024.gadā kopējais apdrošinātājiem pieteikto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits samazinājies par nepilniem 4% (pērn – 34571; 2023.gadā – 35857). No tiem 68,6 % tika fiksēti ar saskaņotā paziņojuma protokolu (aizpērn – 68,7 %), bet 31,4 % gadījumu negadījumu fiksējusi ceļu policija. Jāatzīmē, ka turpina pieaugt arī reģistrēto transportlīdzekļu skaits, kas 2024.gadā sasniedza 1,23 miljonu (gadu iepriekš – 1,21 miljonus). No visiem pērn reģistrētajiem OCTA apdrošināšanas gadījumiem, 92,9 % notikuši Latvijā, bet 7,1 % - ārvalstīs (attiecīgi 93,2 % un 6,8 % aizpērn).

Pērn apdrošināšanas sabiedrības un LTAB pieņēmuši lēmumus par atlīdzību izmaksu 73,15 miljonu EUR apmērā. 2024.gadā pieaugusi arī vidējā apdrošināšanas atlīdzība, kas bija 1693 EUR. “Vidējās atlīdzības pieaugums vienmērīgi turpinās jau vairākus gadus. Arī pērn tā palielinājās par nepilniem 7%. Tāpat kā iepriekš, šis pieaugums lielā mērā saistāms ar cenu kāpumu jomās, kas cieši saistītas ar CSNg seku novēršanu – auto remonta, būvniecības un medicīnas pakalpojumiem,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.  

Visvairāk apdrošinātāji pērn atlīdzinājuši nodarītos zaudējumus transportlīdzeklim – 75,9 % (2023.gadā – 77,4 %), cietušajām personām – 10,6 % (2023.gadā – 9,2 %) un valsts, pašvaldību iestādēm par CSNg cietušo ārstēšanu, uzturēšanu ārstniecības iestādēs, kā arī izmaksātajiem pabalstiem - 5,7 % (2023.gadā – 5,8 %).

 

 
Visi komentāri
 
Vernons 2.februāris 2025 19:44
0 9 Atbildēt

Apdrošināšana pati iešāva Sev kājā! Kā? Piedalās noziedzīgas politikas atbalstīšanā ceļu satiksmē! CSN neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi! Neatbilst loģikai! Kā jāsamazina Ātrums? Kā jālieto brīdinājuma signāli? Kādam stāvoklim joslā jābūt veicot manevru?

Esi kādam priekšā, esi tik laipns garantē drošību! CSN ir spēkā pie noteiktiem ātruma limitiem!

0pis 2.februāris 2025 22:59
9 0 Atbildēt

Vernon, tā ir laba tēma. Ir cilvēki, kas uzskata ka Zeme ir plakana. Ir cilvēki, kas tic, ka Zemi pārvalda ķirzakcilvēki. Un tu varētu izcelties ar saukli "CSN neatbilst Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi!".

janka 3.februāris 2025 8:37
5 0 Atbildēt

forumā taču jau ir gara tēma ar vernonu un vīnes konvenciju, pašķirsti lapas atpakaļ

650 2.februāris 2025 21:24
4 0 Atbildēt

Izkasēts esot vairāk par satiksmes negadījumiem? Tātad,visdrīzāk,ka pašu to satiksmes negadījumu ir bijis vairāk! Kurš diez (mums,Lohiem) par to (negadījumu skaita pieaugumu) te "atbild"? Ar tā saucamo "pļānošanu", "metodēm" un/vai "prevemciju" te viss ira Okej?

Ja (tomēr) negadījumu bijis mazāk, bet izmaksu vienakga vairāk- tātad, negadījumi bijuši Smagāki.Kurš (mums,Lohiem) "atbild" par tā dēvēto "smago negadījumu skaita samazināšanu"? Ko?

Varbūt kāds "trešais" (neatKārīgais) mistikas variants, kad (lohi) vienkārši ir pasākuši to Octu "vairāk (biežāk) iegādāties" ?

Original Nja 3.februāris 2025 8:58
8 0 Atbildēt

Ņemot vērā, ka automašīnas un, attiecīgi, to detaļās un remonts, ar katru gadu paliek aizvien dārgāki, nav brīnums, ka izmaksātās summas palielinās pat, ja negadījumu skaits samazinās. Izskatās, ka sabiedrībai loģika sāk kļūt aizvein svešāka.

Vernons 3.februāris 2025 13:55
0 6 Atbildēt

CSN būtu ļoti vienkārši un avārijas nenotiktu, ja sāktu ar Drošības garantiju, samazinot ātrumu! Daži no Punktiem samazinot Ātrumu.

Virzienrādītājs! STOP signāls! Stāvoklis joslā! Skats spogulī!

Bet kā ir dzīvē? Nav stāvokļa joslā, nav virzienrādītāja, nav skats spogulī, ir Strauja Ātruma samazināšana un sadursme!

Kā tas tiek pasniegts (traktēts)? "Nav ievērota Distance"! Un tā tas apburtais loks turpinās!

aizejošais 3.februāris 2025 14:18
14 0 Atbildēt

Servisu remonta cenas ir kosmoss! Izbrauc briedim. Labais stūris lupatās. Buferis, lukturi, spārns, motora pārsegs, dažādi loriņi motortelpā. Mašīna brauc, citādi viss ok. 21. gada KIA. Remonta tāme - 16000 eiro. Pirmā gada to auto nopirku par 22 tūkst. Arī tagad +- par tādu naudu var atrast.

aizejošais 3.februāris 2025 14:19
0 0 Atbildēt

Un tā tās izmaksas pieaug

Jūrmalnieks 3.februāris 2025 14:42
1 0 Atbildēt

ap 2005 gadu

Eiropā B5 pasāts JAUNS maksāja 'TIKAI' no 9500€

20 gadus vēlāk

B9 pasāts maksā no 36 000€

😉 Cena faktiski četrkāršojusies, bet kvalitate.....

Jauni Golfi tolaik no 7000€ gāja...

 (Ir iesēdies, jo baigi reklamējās pa TV, ka biju vācijā)

Lai nebūtu ārpus konteksta, tajos gados VIDĒJĀ neto alga Latvijā 230LS/320€ mēnesī (minimālā 90LS/128€) 😉

Principā ja ta paskatās vidējās klases dzīves kvalitate Latvijā, NAV mainījusies vajag tikai neēst 3-4 gadus, krāt un no algas ko saņem varēsi nopirkt sev jaunu auto!

 Mainījušies ir tikai cipariņi. 👌😅

aizejošais 3.februāris 2025 15:51
0 0 Atbildēt

Nevajag drist. 2001. gadā pirku 2000. gada Golfa izmēra francūzi par 10000 eiro. 2006. gadā pašu viņa majestāti Golfu par 17500. Par 10 k nekādu pasātu nevarēja atrast.

:-) 3.februāris 2025 15:55
0 0 Atbildēt

2000. uzņēmumam iepirkām 5 BORAs, katra apaļus 7000 LVL, tas ar PVN!

aizejošais 3.februāris 2025 16:45
0 0 Atbildēt

Nu ja, Bora nav pasāts, Ls 7000 ir 10000 EUR

4r 3.februāris 2025 19:44
2 0 Atbildēt

Kaut kas kārtībā ar tām cenām un inflāciju nav. Nevajag nemaz tālos 2000 gadu sākumus meklēt. Tepat netālu 20. gadā , 3 gadīgs korejietis dīzelis maksāja +- 8000€ . Tagad, faktiski tāds pats 3 gadīgs, mazliet upgrade modelis, maksā +- 15000€ ! Tā neko inflācija? Vai kas ? Un no 2020. lidz 2025jam algas nav augušas 2x pilnīgi noteikti  !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lai visi nonāktu paradīzē – zināms iemesls, kādēļ automašīna Minhenē iebrauca cilvēku pūlī 2

Policija noskaidrojusi afgāņu patvēruma meklētāja nolūkus, kādēļ tas apzināti vadīja automašīnu virsū cilvēkiem. Lasīt vairāk

 

Slikto grants ceļu dēļ atsakās pārvadāt pat skolēnus (+ VIDEO) 5

Limbažu pusē ceļi vietām ir tik slikti, ka sabiedriskais transports nereti atteicies braukt un pārvadāt pat skolēnus. Lasīt vairāk

 

“Dieva aci” ikvienam - visi BYD saņems pašu izstrādāto autopilota sistēmu God’s Eye 10

Ķīnas autobūves līderis, koncerns BYD, paziņojis, ka autonomās braukšanas sistēmu God’s Eye saņems ikviens viņu ražotais modelis, tostarp arī tie, kurus pieņemts uzskatīt par mazcenas modeļiem. Lasīt vairāk

 

Kas mikroķirurgam patīk jaunākajā Honda CR-V hibrīdā? (+ VIDEO) 8

Honda CR-V ir liels, izskatīgs un moderns japāņu krosovers. Tas pieejams tikai ar pašuzlādes vai lādējamo hibrīddzinēju, un atkarībā no tā ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu. Ko par to teiks pazīstams mikroķirurgs ? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti