Visi komentāri - Eksperti: Latvijā nepieciešamas drošas pašbraucošo auto testa vietas

Eksperti: Latvijā nepieciešamas drošas pašbraucošo auto testa vietas 12

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 18.jūnijs 2025 14:19

Latvijā ir nepieciešamas drošas vietas pašbraucošo auto testēšanai, trešdien diskusijā "Autonomie auto Latvijā: tālās nākotnes varbūtība vai rītdienas realitāte" norādīja eksperti.

Elektronikas un datorzinātņu institūta (EDI) direktora vietnieks attīstības jautājumos Kaspars Ozols sacīja, ka Latvijai ir jāsāk ar testa gultnēm - vietām, kur testēt pašbraucošos auto salīdzinoši drošā veidā.

Kā piemēru Ozols minēja kādu norobežotu apgabalu Teikā, kurā tiktu norādīts, ka notiek pašbraucošo auto testēšana, tādējādi ļaujot pētniekiem un uzņēmumiem reālā vidē testēt autonomos transportlīdzekļus.

Ozola ieskatā šāds risinājums būtu jāsakārto regulējumā, un ja testa vidē rezultāti mēnešu vai gadu laikā būs droši, tad varēs virzīties tālāk uz plašāku regulējumu, kas ļautu pašbraucošajiem auto parādīties satiksmē.

VAS "Latvijas pasts" Starptautiskās e-komercijas attīstības un loģistikas nodaļas vadītājs Eligijs Jentkus sacīja, ka šāda veida risinājumi ir arī aviācijas nozarē.

Savukārt SIA "Latvijas mobilais telefons" (LMT) Biznesa izaugsmes dienesta direktors Aigars Runčis norādīja, ka šāda testa vide sākotnēji būtu nepieciešama, tomēr, ja vēlas attīstīt plašāku autonomo transportlīdzekļu pielietojumu, būtu vajadzīga arī plašāka testēšana.

Vienlaikus diskusijas dalībnieki norādīja, ka juridiski būtu jāsakārto arī jautājums par to, kas ir atbildīgs gadījumos, ja notiek kāds negadījums, kurā iesaistīts autonomais transportlīdzeklis.

VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) Pētniecības un attīstības daļas vadītājs Jānis Barbars diskusijā sacīja, lai autonomie transportlīdzekļi varētu iekļauties satiksmē, ceļu satiksmes noteikumi būtu jāiedzīvina digitālajā vidē un kartē.

Arī Runčis sacīja, lai autonomā braukšana izdotos, ir nepieciešama fiziskā un digitālā infrastruktūra.

Jau pašreiz infrastruktūra top un tiek attīstīta, tomēr iespējams nekad nevarēs teikt, ka infrastruktūra ir pabeigta, jo tā visu laiku būs jāattīsta, uzsvēra Runčis.

Ozols akcentēja, ka nākotnē, ideālā gadījumā būs daudz pašbraucošo auto, kas aprīkoti ar dažādiem sensoriem, kas sūta datus uz centrālo serveri, tādējādi nododot informāciju citiem pašbraucošajiem auto par to, kāda ir reālā situācija uz ceļa.

Jau ziņots, ka Latvijā autonomo auto darbība testēta slēgtā un atvērtā satiksmē piepilsētas vidē, tostarp Biķernieku trasē un Ādažu novadā, trešdien autonomās jeb pašbraucošās automašīnas demonstrācijā sacīja Barbars.

Pētījumu, testējot autonomo auto infrastruktūras risinājumus Latvijas apstākļos, Latvijā veicis LVC, EDI un LMT.

Kopumā projektā piedalās 27 partneri no 12 Eiropas valstīm. Infrastruktūras testēšana norisinās trijās valstīs - Spānijā divās testa vietās pašbraucošie auto testēti slēgtā un atvērtā satiksmē pilsētas vidē, Francijā trīs testa vietās notikuši testi slēgtā un atvērtā satiksmē uz šosejas, kā arī testi veikti divās vietās Latvijā.

 
Visi komentāri
 
0pis 18.jūnijs 2025 15:47
0 1 Atbildēt

Man jau likās, ka šie pa kluso testē robotauto uz šosejām, kā gan citādi lai izskaidro šiten tās avārijas uz līdzenas vietas, ko viens normāls cilvēks nekad nepieļautu.

Kanibaals 19.jūnijs 2025 11:40
0 0 Atbildēt

Normāli cilvēki ir ikdienā pālī.

www.la.lv/saeimas-priek...kohola-reibuma

0pis 19.jūnijs 2025 12:59
1 0 Atbildēt

Saeimas deputāti nav normāli cilvēki, tie ir parazīti kas darba tirgū nevar konkurēt, tātad atliek piesūkties Silei.

650 18.jūnijs 2025 18:03
0 1 Atbildēt

Prottams! Tā kā LVijā (jā) ir (Daudz) gana Drošas vietas ne-pašbraucošajiem auto, vajadzētu pārskatīt tā dēvēto Dorošo Vietu Tirgu.Varbūt izsludīnāt kādu Drošu iepirkumu vai nodibināt kādu Jaunu Drošo Vietu Kontroles Dienestu (DVKD, lūdzu nejaukt ar nkvd).

Kanibaals 19.jūnijs 2025 11:40
1 0 Atbildēt

Ministriju...ministriju vajag. "Viedās braukšanas ministrija" vo.

650 19.jūnijs 2025 16:22
2 0 Atbildēt

Prottams! Ministrus,viceministrus,to vietniekus,apkakalpojošo personanonālu,bezdmaksas puzdienas, kaskoveselības polisi, kompensāciju par Stāvvietu, pus/mūža pensiju, etc.utt.

anonimikis 19.jūnijs 2025 1:13
0 0 Atbildēt

Jūrmalā lai testē

hue 19.jūnijs 2025 11:31
1 0 Atbildēt

Došos ceļus vajadzētu arī parastajiem autovadītājiem

650 19.jūnijs 2025 19:43
0 0 Atbildēt

Rexx 20.jūnijs 2025 19:42
0 0 Atbildēt

Nedomāju,  ka auto bez vadītāja būtu pieļaujams ceļu satiksmē. Tas spēj kļūt par bīstamu ieroci, tiklīdz ir pietiekami daudz tādu.

Mhm 20.jūnijs 2025 20:51
0 0 Atbildēt

Rīga - Liepāja šoseja tieši tas ko vajag pašbraucošajām mašīNām

nobudžetanekā 21.jūnijs 2025 16:36
0 0 Atbildēt

Nu tad lai savāc ziedojumus,pierunā investēt riska investorus,utt gan jau kādriez atpelnīs.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti