Jauna informācijas/izklaides sistēma

Opel | 30.jūlijs 2013 11:08

Jaunie Opel Insignia un Insignia Country Tourer modeļi savu pasaules pirmizrādi piedzīvos 65. Frankfurtes auto izstādē (2013. gada 12.-22.septembris) un kopā ar tiem - jaunā dizaina salons un pēdējās paaudzes informācijas un izklaides sistēma.

Kabīnes un informācijas un izklaides sistēmas uzlabošanas laikā, galvenā uzmanība tika pievērsta trim kritērijiem: skaidrai, vienkāršai un intuitīvai pārvaldīšanai, sistēmas piedāvājuma pielāgošanai un, protams, vadītāja un pasažieru komfortam un drošībai, kas vēl vairāk tika palielināta, pateicoties iespējami mazākajai uzmanības novēršanai no ceļa.

"Ar jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu un īpaši moderno skārienjutīgo virsmu mēs piedāvājām nepārspētas izklaides iespējas šajā klasē," norāda Opel izpilddirektors Dr. Karls-Tomass Noimans (Dr. Karl-Thomas Neumann). "Lielais displejs, nelielais skaits pogu un inovatīvie savienojamības risinājumi patiesai individuālajai mobilitātei - tas viss vēl vairāk paspilgtina braukšanas baudījumu jaunajā Insignia modelī."

Skaidrs centra konsoles dizains - vienkāršai pārvaldīšanai

Centra konsole ir ieguvusi pavisam jaunu izskatu un noformējumu. Tā ietver milzum daudz modernāko tehnoloģiju un funkciju. Savukārt kontroles panelis ir krasi vienkāršots. Informācijas un izklaides sistēmas un, piemēram, gaisa kondicioniera režīmu, pārvaldīšana ir ātra un intuitīva.

Jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēma ir daļa no IntelliLink saimes, kura savu debiju gada sākumā piedzīvoja Opel ADAM modelī. Pateicoties ērti lietojamajai IntelliLink tehnoloģijai, automašīnā var tikt integrētas viedtālruņa funkcijas. Insignia modelī vadītājs var izvēlēties starp četrām dažādām pārvaldīšanas iespējām. Jaunā Navi 900 Europa Touch var tikt kontrolēta ar astoņu collu krāsainā skārienjutīgā displeja palīdzību. Caur sākuma izvēlni vadītājs ar pogas, skārienjutīgā ekrāna, balss kontroles vai jaunās skārienjutīgās virsmas palīdzību var piekļūt visām funkcijām un apakšizvēlnēm kā, piemēram, radio stacijas, dziesmu nosaukumi, savienojums ar viedtālruni vai 3D navigācijas karte.

Unikāls ir arī sistēmas pielāgošanas apjoms - tā ļauj saglabāt līdz pat 60 personīgi iecienītajiem īsceļiem. Ja agrāk informācijas un izklaides sistēmas nodrošināja iespēju saglabāt izvēles radio stacijas, tad tagad Insignia automobilī priekšā sēdošie savus favorītus var izvēlēties arī no navigācijas, telefona un izklaides sadaļām. Piemēram, populārākā radio stacija, displejā ir blakus vissvarīgākajiem telefona numuriem, kuri savukārt ir tikai pirksta stiepiena attālumā no saglabātajām adresēm navigācijas sadaļā.

Informācijas un izklaides sistēma ar skārienjutīgo virsmu - pieskāriens rāda ceļu

Skārienjutīgā virsma ir ergonomiski integrēta centra konsolē un nodrošina pilnībā jaunu iespēju, kā ātri un intuitīvi piekļūt un pārvaldīt informācijas un izklaides sistēmu. Tā skārienjutīgā virsma nekavējoties reaģē uz pirksta kustībām un dod vibrējošu atbildes reakciju, ļaujot jaunākās paaudzes informācijas un izklaides sistēmu, bez vadītāja uzmanības novēršanas, izmantot arī bērniem.

Lai pārvietotu kursoru, ir nepieciešams tikai viens pirksts, savukārt, lai atvērtu izvēlēto izvēlni, nepieciešams viegls uzspiediens. Divu pirkstu vilkšanu pa skārienjutīgo virsmu vadītājam ļaus, piemēram, izmainīt audio avotu, bet trīs - ļaus atvērt iecienītāko īsceļu sarakstu. Navigācijas sistēmas karti iespējams tuvināt un tālināt, veicot savilkšanas kustību - kā tas pierasts viedtālrunī. Virsmai ir arī atsevišķi burti, kuri noder, lai, piemēram, meklētu datubāzē esošās dziesmas nosaukumu vai pilsētu navigācijas sistēmā, un var tikt ievadīti ar pirksta galu. Kad jau ir ievadīts pirmais burts, parādās navigācijas sistēmā attiecīgo saglabāto adrešu saraksts. Tas šo skārienjutīgo virsmu, kas reaģē uz dažādām viedtālruņu lietojumā pierastām pirkstu kustībām, padara unikālu un ekskluzīvu - šādā formā pieejamu tikai Opel Insignia modelī.

Taču ar to vien šīs informācijas un izklaides sistēmas inteliģence neapstājas. Navigācijas sistēmā, meklējot ielu pilsētā, kurā automobilis patlaban atrodas, vadītājam ir jāievada tikai ielas nosaukums, bet, ja iela atrodas citā pilsētā, tad šīs pilsētas nosaukums ir jāievada uzreiz pēc ielas nosaukuma. Savukārt valsts ievadīšana ir nepieciešama tikai tad, ja plānots doties ārpus pašreizējās atrašanās vietas robežām. Nosaukumu ievadīšana ir ļoti vienkārša un ātra - bez pieturzīmēm, tikai ar atstarpēm starp vienībām. Ielu karte vairāk nekā 30 Eiropas valstīm var tikt atainota 2D vai 3D grafikā.

Tikpat vienkārša un ērta ir arī informācijas sistēmas un viedtālruņa sinhronizācija. Vadītājam tikai ir jāsavieno savs viedtālrunis ar minēto sistēmu, un tā saturs tiks atspoguļots uz centra konsolē esošā krāsainā skārienjutīgā ekrāna. Pieejami ir ne tikai telefona numuri un dziesmu saraksti, bet arī viedtālruņa atmiņā saglabātās filmas, kuras, Insignia modelim atrodoties uz vietas, iespējams vērot uz astoņu collu displeja.

Papildus informācijas un izklaides sistēmas pārvaldīšanas iespējām ar pogu, skārienjutīgā ekrāna un virsmas palīdzību, Insignia vadītājs šo jaunākās paaudzes sistēmu var pārvaldīt arī ar jaunā dizaina, skaidri izkārtotajiem kontroles rīkiem uz stūres vai ar balss komandu palīdzību. Uzlabotā balss atpazīšanas funkcija var tikt aktivizēta ar vienkāršu, uz stūres novietotas, pogas nospiešanu. Izmantojot balss komandas, var tikt ievadītas adreses navigācijas sistēmā, atskaņotas saglabātās dziesmas un caur viedtālruni veikta sazināšanās ar draugiem. Tas viss, kamēr vadītājam rokas droši tiek saglabātas uz stūres un skatiens uz ceļa. Insignia Sport un Innovation komplektācijās vadošā informācijas un izklaides sistēmā Navi 900 Europa Touch ir iekļauta standartaprīkojumā, bet Selection un Edition versijās var tikt pasūtīta par 1200 eiro (Vācijā ieteicamā mazumtirdzniecības cena, ieskaitot PVN).

Krāsainais displejs instrumentu paneļa centrā

Jaunā dizaina instrumentu panelis ar astoņu collu augstas izšķirtspējas krāsainu displeju arī sniedz savu artavu vadītāja nodrošināšanā ar optimālu informācijas pārskatāmību. Papildus klasiskajiem rādījumiem kā, piemēram, ātrums, apgr./min un degvielas daudzums, vadītāja acu līmenī tiek nodrošināta nepieciešamā navigācijas informācija, viedtālruņa lietojums un audio iespējas.

Līdzīgi informācijas un izklaides sistēmas displejam, kas atrodas centra konsolē, svarīgākās funkcijas atrodas sākuma izvēlnē, bet tālāk var tikt pārvaldītas arī apakšizvēlnes. Pārvaldīšanai tiek izmantotas pogas, kas atrodas stūres labajā pusē. Savukārt tās kreisajā pusē atrodas drošības kontroles funkcijas kā, piemēram, kruīza kontrole vai ātruma ierobežošana. Tādā veidā Insignia vadītāja gaumei un vajadzībām ir piemērota ne tikai daudzfunkcionālā, pielāgojamā informācijas un izklaides sistēma, bet arī instrumentu panelis ar tā centrā novietoto krāsaino displeju.

Par tam visam atbilstošu skaņu rūpējas moderna Bose skaņu sistēma. Tā ietver līdz pat deviņus skaļruņus, divus pastiprinātājus, četrus platjoslas skaļruņus, augstas audio frekvences skaļruņus un digitālo skaņas procesoru, nodrošinot Insignia lietotājiem maksimālu mūzikas baudījumu. Sistēmas cena ir vien 580 eiro (Vācijā ieteicamā mazumtirdzniecības cena, ieskaitot PVN).

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Gandrīz 90 000 eiro – Vācijas stiprāko dīzeļdzinēju jau var pasūtīt (+ FOTO) 6

Pasūtīšanai kļuvis pieejams Volkswagen Touareg V8 TDI - krosovera versija, kas aprīkota 421 Zs astoņcilindru motoru – jaudīgāko dīzeļdzinēju kāds pieejams vācu ražotājiem. Lasīt vairāk

 

Baumanis Silverstounā nesasniedz pasaules čempionāta posma finālu

Latvijas rallijkrosa braucējs Jānis Baumanis no STARD komandas svētdien slavenajā Silverstounas trasē nesasniedza pasaules čempionāta ceturtā posma finālu. Lasīt vairāk

 

EuroNCAP pārbaudījis jaunā Toyota RAV4 drošību (+ VIDEO)

Eiropas neatkarīgā drošības kontroles organizācija EuroNCAP savā jaunākajā testā pārbaudījusi krosovera RAV4 drošību. Lasīt vairāk

 

Pēc degvielas pēdējā mirklī (+ VIDEO) 13

Video autors atzīst, ka vajadzējis bremzēt uzreiz un strauji nevis mēģināt apbraukt - viņš vienkārši neesot gaidījis šādu manevru no Kia vadītāja. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti