Volkswagen rezultāti 1.pusgadā

Foto: Publicitātes foto

Moller Baltic | 7.augusts 2013 12:33

Neskatoties uz grūto ekonomisko situāciju - it īpaši Eiropā - un sīvo konkurenci, 2013. finanšu gada pirmajā pusē Volkswagen koncerns saglabāja savu darbības trajektoriju. Visā pasaulē, tai skaitā Ķīnā, piegāžu apjoms palielinājās par 5,4 procentiem - līdz 4,8 miljoniem automobiļu.

Koncerna pasažieru automobiļu tirgus daļa pieauga līdz 12,7 procentiem (12,4 procenti). "Pēc salīdzinoši vājā gada iesākuma mēs esam panākuši diezgan ievērojamu progresu un grūtajos tirgus apstākļos reģistrējām stabilus rādītājus," trešdien Volfsburgā teica Prof. Dr. Martins Vinterkorns (Prof. Dr. Martin Winterkorn), Volkswagen Aktiengesellschaft vadītāju valdes priekšsēdētājs. Volkswagen koncerns arī apstiprināja prognozes visam 2013. gadam.

Pārdošanas ienākumi pirmajos sešos mēnešos bija lielāki kā iepriekšējā gadā - 98,7 miljardi EUR (95,4 miljardi EUR). Ražošanas peļņa sasniedza 5,8 miljardus EUR (6,5 miljardi EUR). Konsolidētajos ražošanas peļņas rādītājos nav iekļauta 2,4 miljardu EUR (1,8 miljardi EUR) ražošanas peļņas daļa no Ķīnas kopuzņēmumiem. Šie rādītāji tiek iekļauti, izmantojot pašu kapitāla metodi, tādēļ tiek atspoguļoti finanšu rezultātos. Peļņa pirms nodokļu nomaksas bija 6,6 miljardi EUR (10,1 miljards EUR). Iepriekšējā gada rādītājus pozitīvi ietekmēja Porsche novērtējums (2,6 miljardi EUR). Peļņa pēc nodokļu nomaksas bija 4,8 miljardi EUR (8,8 miljardi EUR).

Neskatoties uz nedrošo ekonomisko vidi, finanšu direktors Hanss Dīters Pečs (Hans Dieter Pötsch) bija piesardzīgi pārliecināts: "Globālā ekonomiskā situācija nozīmē, ka jo svarīgāk ir, lai mēs neatslābtu mūsu centienos padarīt Volkswagen koncernu, pat vēl spēcīgāku un elastīgāku. Vienlaikus mēs turpināsim stiprināt mūsu stabilo finansiālo pozīciju ilgtermiņā, lai turpinātu mūsu globālo izaugsmi un nodrošinātu, ka sistemātiski tiek īstenota mūsu stratēģija".

Autobūves daļā augsti neto likviditātes rādītāji

Neto likviditātes rādītājs Autobūves daļā jūnija beigās bija par 0,7 miljardiem EUR lielāks kā 2012. gada beigās - 11,3 miljardi EUR. Ieguldījumi īpašumos, ražotnēs un aprīkojumā Autobūves daļā palielinājās līdz 3,9 miljardiem EUR (3,4 miljoni EUR). Volkswagen koncerns turpināja ieturēt savu investīciju disciplīnu, saglabājot attiecību starp ieguldījumiem īpašumā, ražotnēs un aprīkojumā (capex) un pārdošanas peļņu Autobūves daļā 4,5 procentu līmenī (4,0 procenti). Investīcijas tika novirzītas galvenokārt uz ražošanas aprīkojumu un 2013. un 2014. gadā tirdzniecībā laižamajiem modeļiem, kā arī modeļu klāsta ekonomiskuma nodrošināšanai.

Zīmoli un darbības jomas

Pirmajā pusgadā Volkswagen koncerna visā pasaulē pārdoto vienību skaits palielinājās par 4,9 procentiem - līdz 4,9 miljoniem automobiļu.

Zīmols Volkswagen Passenger Cars pirmajos sešos mēnešos pārdeva aptuveni 2,4 miljonus automobiļu, kas ir par 1,7 procentiem mazāk kā 2012. gada pirmajā pusgadā (2,4 miljoni).

Audi zīmola pārdošanas apjoms palielinājās par 2,1 procentu - līdz 692 000 automobiļu (678 000); Ķīnas kopuzņēmums FAW-Volkswagen pārdeva vēl 197 000 automobiļu.

ŠKODA pārdošanas apjoms samazinājās par 11,1 procentu - līdz 362 000 automobiļu (408 000).

SEAT visā pasaulē pārdeva 244 000 automobiļu (218 000), kas ir par 12,1 procentu vairāk kā iepriekšējā gadā. Samazinājās pieprasījums pēc jaunā Leon un jaunā Toledo.

Bentley klientiem piegādāja 4200 automobiļus (4800), savukārt sporta automobiļu ražotājs Porsche pārdeva 78 000 automobiļu.

Zīmols Volkswagen Commercial Vehicles veica 220 000 automobiļu piegādi (228 000), Scania palielināja pārdošanas apjomu līdz 38 000 kravas automobiļu un autobusu (32 000), bet MAN pārdeva 65 000 kravas automobiļu un autobusu (68 000).

Vinterkorns: "Daudzveidība un starptautiskā darbība kļūst arvien auglīgākas."

"Volkswagen koncerna divpadsmit spēcīgie zīmoli aptver gandrīz visu mobilitātes tīklu. Mūsu transportlīdzekļi tiek ražoti 100 ražotnēs visā pasaulē un tiek pārdoti vairāk kā 150 valstīs. Šī daudzveidība un mūsu starptautiskā darbība kļūst arvien auglīgākas," teica Vinterkorns. Viņš ir pārliecināts, ka Volkswagen koncernam sarežģītajā tirgus vidē veiksies labāk kā citiem uzņēmumiem. "Tāpat kā līdz šim, Volkswagen koncerns pieturas pie saviem šī finanšu gada mērķiem." teica Vinterkorns. Tiek prognozēts, ka piegāžu apjoms klientiem palielināsies. Tomēr koncerns nespēj būt pilnībā imūns pret sīvo konkurenci un tās ietekmi uz uzņēmējdarbību. Modulārā būvniecības sistēma, kas pastāvīgi tiek paplašināta, pozitīvi ietekmēs koncerna izmaksu struktūru. Tiek prognozēts, ka Volkswagen koncerna 2013. gada pārdošanas ienākumi pārsniegs iepriekšējā gada rādītājus. Ņemot vērā joprojām pastāvošo neskaidrību ekonomiskajā vidē, koncerna mērķis attiecībā uz ražošanas peļņu ir 2013. gadā sasniegt iepriekšējā gada līmeni.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pamatīga avārija "vilcieniņš" uz A7 šosejas starp Katlakalnu un Baložiem (+ VIDEO) 12

Šodien, 25.septembrī, uz Bauskas šosejas pie Katlakalna notika avārija ar četru automašīnu dalību pirms plkst.12:00. Lasīt vairāk

 

Vakar divu Audi sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas

Vakar divu automašīnu sadursmē uz Vidzemes šosejas cietušas trīs personas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Vidzemes reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Zane Vaskāne. Lasīt vairāk

 

Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 37

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits. Lasīt vairāk

 

Aizvadīta akcija “ROADPOL Drošības dienas”! 1

No 16. septembra nedēļas garumā Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā, norisinājās Eiropas ceļu policijas tīkla “ROADPOL” organizētā akcija “ROADPOL Drošības dienas”. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti