Jaunais Opel Insignia tērēs vismazāk

 

Foto: Opel

Opel | 14.augusts 2013 9:26

Jaunais Opel Insignia modelis savu pasaules pirmizrādi piedzīvos 65. Frankfurtes starptautiskajā auto izstādē (2013. gada 12.-22. septembris). Opel flagmanis pārsteigs ar modernām tehnoloģijām zem motora pārsega, pievilcīgu dizainu un jaunās paaudzes informācijas un izklaides aprīkojumu.

Plašo motoru klāstu papildina jaudīgi, īpaši ekonomiski tiešās iesmidzināšanas dzinēji, tādi kā divi jaunie turbo benzīna agregāti un jaunais turbo dīzeļdzinējs ar tikai 99 g/km CO2. Četru un piecu durvju modeļi ar sešpakāpju manuālo transmisiju un Start/Stop abās jaudas versijās (88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS) patērē tikai 3.7 litrus degvielas uz 100 km kombinētajā ciklā (saskaņā ar ES direktīvu Nr. 715/2007), bet Sports Tourer sasniedz 3.9 l/100 km. Tā rezultātā Opel Insignia 2.0 CDTI ir uzskatāms par savā klasē visekonomiskāko automobili ar dīzeļdzinēju, kas to ierindo Vācijas A+ ekonomiskuma klasē. Tāpat lielāku braukšanas dinamiku un komfortu nodrošina vesels klāsts piekares uzlabojumu. Vienlaikus inženieri ir arī padarījuši jaunā Insignia virsbūvi vēl aerodinamiskāku. Ar gaisa pretestības koeficientu, kas zemāks par 0.25 Insignia ir aerodinamiskākais hečbeks pasaulē.

 

“Jaunais Opel Insignia sniedz pircējiem tieši to, ko viņi sagaida no prestiža vidējās klases auto. Modernajos augsta griezes momenta dzinējos apvienota jauda ar īpaši zemu degvielas patēriņu. Kopā ar Premium līmeņa šasiju tie nodrošina tādu braukšanas izjūtu, kas sniedzas no samtaini maigas līdz sportiski raupjai,” saka GME viceprezidents inženieru jomā un Adam Opel AG valdes loceklis Maikls Eiblsons (Michael F. Ableson).

 

Lieliski: 99 gramu turbo dīzeļdzinēji ar diviem jaudas līmeņiem

 

Jaunā Insignia plašais motoru klāsts sniedz bezkompromisu jaudu un komfortu. Piedāvājumā ietilpst trīs degvielas veidu dzinēji – benzīna, dīzeļdegvielas un SNG (sašķidrinātā naftas gāze) ar plašu jaudas amplitūdu no  81 kW/110 ZS līdz 184 kW/250 ZS.

 

Insignia 2.0 CDTI modelis ir ekoloģiskuma un degvielas taupīšanas čempions. Jaunais 2.0 litru turbo dīzeļdzinējs ar 88 kW/120 ZS vai 103 kW/140 ZS rada vien 99 g/km CO2 emisiju (Sports Tourer: 104 g/km CO2), saskaņā ar ES direktīvu Nr. 715/2007, tādējādi ierindojot to A+ energoefektivitātes klasē. Četru un piecu durvju modeļi ar sešpakāpju manuālo transmisiju un Start/Stop sasniedz labākos rezultātus klasē, patērējot tikai 3.7 degvielas litrus uz 100 km kombinētajā ciklā (Sports Tourer: 3.9 l/100 km). Lielākie ieguvēji ir apkārtējā vide un īpašnieku maki. Salīdzinājumā ar priekšteci, jaunais 103 kW/140 ZS izstrādā par desmit zirgspēkiem vairāk, vienlaicīgi patērējot par 14% mazāk degvielas un izdalot par 13% mazāk CO2. Pat jaudīgākajā 120 kW/163 ZS versijā 2.0 litru turbo dīzeļdzinējs patērē tikai 4.3 litrus degvielas uz 100 km, bet kaitīgie izmeši ir tikai 114 g/km CO2 (Sports Tourer: 4.5/100 km un 119 g/km CO2), tādējādi ierindojot arī šo versiju A+ energoefektivitātes klasē.

 

2.0 CDTI motori lepojas arīdzan ar savu griezes momentu. 88 kW/120 ZS versijai tas ir līdz pat 320 Nm, bet 103 kW/140 ZS modeļa maksimālais griezes moments ir 370 Nm. 120 kW/163 ZS versija, kas pieejama gan ar priekšējo, gan pilnpiedziņu, sasniedz 380 Nm. Tādi maksimālā griezes momenta rezultāti rasti pateicoties automātiskajai overboost funkcijai, kas ieslēdzas pilnīgas noslogotības brīdī.  

 

Visjaudīgākais Insignia dīzeļdzinējs ir 143 kW/195 ZS 2.0 BiTurbo CDTI. Šis lieljaudas dīzeļdzinējs izstrādā iespaidīgu 400 Nm griezes momentu. To raksturo īpaši atsaucīgā darbība, kā arī priekšzīmīgais vilkšanas spēks plašā apgriezienu amplitūdā, pateicoties sekvenciālajiem divpakāpju turbokompresoriem. Ieplūdes kompresija, ko veic divas turbo ierīces, nodrošina ātru droseles reakciju un nemanāmu jaudas padevi. Dubulto dzesētāju sistēma ar diviem starpdzesētājiem nodrošina abu turbokompresoru saspiestā gaisa optimālu atdzesēšanu. BiTurbo sedans ar sešpakāpju transmisiju ātrumu no 0 līdz 100 km/h sasniedz tikai 8.7 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 230 km/h (Sports Tourer: 8.9 sekundes un 225 km/h), patērējot tikai 4.7 litrus degvielas uz 100 km. Tā CO2 emisijas - 125 g/km – ļauj tam atbilst augstās A ekonomiskuma klases prasībām (Sports Tourer: 4.9 l/100 km un 129 g/km CO2). Papildus priekšpiedziņai un manuālai transmisijai, Insignia BiTurbo ir arīdzan pieejams ar adaptīvo pilnpiedziņu un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

 

Jaudīgs, kluss un ekonomisks: jaunās paaudzes SIDI turbo benzīna dzinējs

 

No benzīna dzinēju puses lielākais jaunums ir divu tiešās iesmidzināšanas agregātu ieviešana motoru klāstā: 2.0 litru dzirksteļaizdedzes tiešās iesmidzināšanas SIDI turbo (Spark IgnitionDirect Injection) ar 184 kW/250 ZS un 400 Nm maksimālo griezes momentu, un jaunās paaudzes 1.6 SIDI turbo ar 125 kW/170 ZS un 260 Nm (līdz pat 280 Nm ar overboost), kas pieejami jau no 1 650 apgr./min.

 

Šo agregātu raksturīgās iezīmes ir izcila jaudas padeve, priekšzīmīgi klusa gaita un augsta degvielas ekonomija. Četru un piecu durvju modeļos 1.6 SIDI turbo prasa tikai 5.9 litrus degvielas uz 100 km, bet  CO2 emisijas ir tikai 139 g/km (saskaņā ar ES direktīvu Nr. 715/2007), kamēr Sports Tourer patērē 6.2 l/100 km, bet CO2 ir 146 g/km. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem modeļiem, kurus darbināja 1.6 turbo dzinējs, uzlabojums ir par gandrīz 16%. Šim motoram ir atļauts izmantot gan 95., gan 98.markas benzīnu.

 

Lai nodrošinātu zemu degvielas patēriņu, lielisku sniegumu un klusu gaitu izcilam braukšanas komfortam, galvenais inženieru uzdevums, radot jauno 1.6 SIDI motoru, bija zems vispārējais trokšņu un vibrāciju līmenis. Ieplūdes un izplūdes sistēmu uzlabojumi tika veikti, atdalot vārsta vāku no cilindra galvas ar speciālu īpaši izturīgu slēdžu un blīvju palīdzību. Tādējādi inženieri spēja ievērojami samazināt trokšņu līmeni, ko rada tiešās iesmidzināšanas sadegšanas pulsa efekts. Šīs skaņu inženierijas rezultātā jaunā Insignia braucēji varēs izbaudīt klusu un mierīgu tukšgaitu un zemu trokšņu līmeni liela ātruma, augstu apgriezienu un smagas kravas gadījumā.Tāpat pie uzlabojumiem jāpiemin arī balansētājvārpstas, kas integrētas tuneļos pie cilindru bloka. 1.6 litru turbo tiešās iesmidzināšanas motors ir vienīgais benzīna agregāts šajā tilpuma klasē, kas aprīkots ar divām šādām balansētājvārpstām.

 

Gan 1.6, gan 2.0 SIDI turbo iespējams pasūtīt ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un Start/Stop, kā arī ar jauno zemas berzes sešpakāpju automātisko transmisiju. Papildus viscaur pieejamai priekšpiedziņai, 2.0 litru SIDI turbo arīdzan ir pieejams ar pilnpiedziņu.

 

Vismazākais benzīna dzinējs uzreiz pēc jaunā modeļa ieviešanas tirgū būs taupīgais un videi ļoti draudzīgais (Euro 6) 1.4 turbo motors kombinācijā ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu un Start/Stop. Tā jauda ir 103 kW/140 ZS un 200 Nm griezes moments (220 Nm ar overboost), turklāt tam nepieciešami tikai 5.2 litri degvielas uz 100 km, savukārt kaitīgie izmeši ir tikai 123 g/km CO(Sports Tourer 5.6 l/100 km un 131 g/km CO2 saskaņā ar ES direktīvu Nr. 715/2007).

 

Alternatīva un arīdzan ārkārtīgi ekonomiska motora izvēle ir 103 kW/140 ZS Insignia 1.4 LPG (Liquefied Petroleum Gas) jeb SNG (sašķidrinātā naftas gāze) ar maksimālo griezes momentu 200 Nm. Tāpat kā benzīna versija, arī šis motors atbilst stingrajiem nākotnes Euro 6 emisiju standartiem. Ar savu degvielas patēriņu vien 7.6 l/100 km (Sports Tourer: 7.9 l/100 km) kombinētajā ciklā un zemām CO2 emisijām - tikai 124 g/km (Sports Tourer: 129 g/km CO2) Insignia LPG ir nepārspēts A energoefektivitātes klasē. Turklāt tas var lepoties ne tikai ar zemu kaitīgo izmešu rādītāju un mazām degvielas izmaksām, bet arī ar garu nobraucamo distanci: divu degvielu - LPG/benzīna režīmā iespējams nobraukt līdz pat 1700 km bez nepieciešamības iegriezties degvielas uzpildes stacijā.

 

Plūdlīnijas: Insignia piemīt nepārspējama aerodinamika

 

Ārkārtīgi zemo degvielas patēriņu ir izdevies sasniegt arī pateicoties jaunā Insignia aerodinamiski uzlabotajam virsbūves dizainam, kurā izmantoti vairāki pasākumi, kas samazina gaisa pretestības koeficientu. To skaitā jāpiemin jauni, pagarināti grīdas aizsargpaneļi, platāki priekšēji spoileri, aizmugurējo lukturu korpusi, kas veidoti speciāli, lai veicinātu applūstošā gaisa sadalīšanos, kā arī integrēts aizmugurējā vāka spoileris.

 

Insignia 2.0 CDTI modeļiem ar Start/Stop un 88 kW/120 ZS vai 103 kW/140 ZS ir vēl kāds papildu moderns aerodinamisks elements: aktīvās priekšējās ieplūdes gaisa lameles. Gaiss, kas parasti plūst cauri priekšējai restei un tiek izmantots motora dzesēšanai, parasti par aptuveni astoņiem procentiem paaugstina gaisa pretestības koeficientu. Lai šo efektu samazinātu, lameles restes apakšējā daļā automātiski aizveras, lai novērstu gaisa iekļūšanu un turbulenču rašanos. Turklāt šis pasākums arī veicina motora ātrāku uzsilšanu tā saucamā aukstā starta laikā, kas savukārt labvēlīgi ietekmē degvielas patēriņa un  COemisiju rādītājus. Brīdī, kad motoram ir nepieciešams gaiss dzesēšanai, aizvērtnis atveras automātiski. Ņemot vērā visus uzlabojumus, Opel inženieriem ir izdevies padarīt jauno Insignia par īstu mērauklu aerodinamikas ziņā. Ar īpaši zemiem Cd faktora rādītājiem: mazāk par 0.25 Insignia hečbeka un 0.28 Sports Tourer versijai, šie abi modeļi uzskatāmi par visaerodinamiskākajiem sērijveida automobiļiem savās virsbūves versijās pasaulē.

 

Vadītāja izvēle: ērts vai sportisks šasijas režīms

 

Lai gan jaunais Insignia pārsvarā koncentrējas uz degvielas ietaupīšanu, tas tomēr nepieļauj arī nekādus kompromisus komforta ziņā. Pat vairāk: Opel flagmanis paceļ mašīnas šasijas jautājumu pavisam jaunā līmenī. Lai gan Insignia jau ir saņēmis daudzas uzslavas par savu braukšanas komfortu, vadāmību un saķeri ar ceļu, tomēr jaunie uzlabojumi paceļ latiņu vēl augstāk. Opel inženieri ir veikuši vairākus piekares pilnveidojumus, to skaitā uzlabojuši amortizatoru, stabilizatoru un stūres darbību, kā rezultātā trokšņu un vibrācijas līmenis ir kļuvis ievērojami zemāks, un pasažieri var izbaudīt vēl lielāku komfortu. Insignia ir jauni amortizatori un atsperes, bet asu konstrukcijā tika iebūvētas pilnīgi jaunas sviras un turētāju korpusi, tādējādi vēl vairāk uzlabojot braukšanas komfortu. Turklāt tikuši mainīti priekšējo un aizmugurējo stabilizatoru diametri. 

 

Opel izcilā FlexRide Premium līmeņa šasijas sistēma ar tās īstā laika adaptīvo braukšanas stila atpazīšanas sistēmu, protams, arī tiek izmantota jaunajā Insignia. Šī inovatīvā šasija saslēdz tīklā visas braukšanas dinamikas sistēmas, bez tam tajā ietilpst elektroniskais amortizatoru regulētājs un stūres pastiprinātājs, kura darbība pieskaņojas izvēlētajam ātrumam. Vadītājs var izvēlēties kādu no trim braukšanas režīmiem: Standard komfortablai braukšanai, Tour vēl maigākai un ērtākai gaitai un Sport tiešākam un enerģiskākam braucienam.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti