Opel Adam tagad arī LPG versijā (+ foto) 5

 

Foto: GM Media

Opel | 23.augusts 2013 8:45

Mazajam, stilīgajam un katra pircēja vajadzībām individuāli pielāgojamajam auto paplašinātas iespējas arī motoru izvēles jomā. Jaunais ADAM 1.4 LPG ecoFLEX ir veidots darbībai ar LPG (Liquefied Petroleum Gas) jeb SNG (sašķidrinātā naftas gāze), taču tas spēj darboties arī ar benzīnu – vadītājs digitālajā displejā redz distanci, ko iespējams nobraukt ar atlikušo degvielu.

Darbojoties ar LPG, 64 kW/87 ZS ADAM patērē tikai 6.9 litrus uz 100 km (112 g/km CO2 emisijas). Salīdzinājumā ar līdzīgas jaudas benzīna dzinēju, degvielas izmaksas ir par 50% zemākas!

 Turklāt ADAM 1.4 LPG ecoFLEX ir pirmais Opel rūpnīcas LPG modelis, kas noripos no konveijera Eizenahā. Tā cena būs sākot no 13 880 eiro (ieteicamā mazumtirdzniecības cena Latvijā ieskaitot PVN).

 Ar ADAM 1.4 LPG ecoFLEX Opel piedāvās jau 10 LPG modeļus: Corsa (trīs un piecdurvju), Astra (piecdurvju un Sports Tourer), Meriva un Zafira Tourer, kā arī jaunais Insignia (četru un piecu durvju sedans, Sports Tourer) jau ir pieejami divu degvielu LPG versijās.

 Garāka nobraucamā distance ar divu degvielu piedziņas koncepciju

 1.4 litru ecoFlex motors tika pielāgots darbībai ar sašķidrināto gāzi. LPG versijas vajadzībām inženieri pastiprināja vārstus un vārstu ligzdas, un attiecīgi pieskaņoja arī motora darbību. Visi LPG darbībai specifiskie komponenti, ieskaitot LPG tvertni, tika izstrādāti speciāli ADAM modelim un tika integrēti īpaši dziļi automašīnā. Šo pasākumu mērķis bija nodrošināt maksimāli garu nobraucamo attālumu ar LPG, neatsakoties no plašās versiju izvēles. Pateicoties vietu taupošajai LPG tvertnes uzstādīšanai zem automobiļa grīdas aizmugurē, tika saglabāts arī pilna izmēra bagāžnieks. Papildu LPG tvertnē ietilpst līdz 35 litriem. Tikai ar šo daudzumu vien Opel ADAM spēj nobraukt aptuveni 500 km kombinētajā ciklā. Divu degvielu režīmā ar aktivētu benzīna tvertni iespējams nobraukt līdz pat 1200 km.

 Inovatīvais distances indikators atrodas instrumentu panelī tieši vadītāja redzeslokā. Tā displejā redzama distance, ko iespējams nobraukt ar benzīnu, LPG un kopējais nobraucamais attālums. Tādējādi vadītājs vienmēr zinās, cik tālu varēs aizbraukt ar katru no degvielām. Izvēle starp LPG un benzīna darbību notiek nemanāmi – vai nu automātiski, vai nospiežot slēdzi instrumentu panelī. Kontroles lampiņa parāda, ka darbojas LPG režīms; kolīdz ieslēdzas benzīna dzinējs, lampiņa nodziest. Sašķidrinātās gāzes uzpildes atvere atrodas blakus benzīna tvertnes atverei, turklāt Opel ir iekļāvuši aprīkojumā arī adapteri, ar kura palīdzību degvielu iespējams uzpildīt visā Eiropā.

 Opel LPG modelis pirmoreiz no Eizenahas rūpnīcas

 Pirmoreiz kāds LPG modelis tiek pilnībā ražots Opel rūpnīcā Eizenahā. Gāzes sistēmai, kas uzstādīta pašā rūpnīcā, piemīt vairākas svarīgas priekšrocības salīdzinājumā ar citviet instalētām iekārtām. Rūpnīcās izstrādājot šādas sistēmas, īpaši liela vērība tiek pievērsta drošībai. Piemēram, Opel izmanto īpašus triecienu testus gāzes tvertnei un citiem komponentiem, kas atrodas zonās, aprīkotās ar prettriecienu sistēmām un kas arīdzan ir optimāli integrēti automašīnas drošības struktūrā. Degvielas tvertnei ir īpašs aizsargapvalks, kas aptver tās korpusu uz ADAM grīdas. Tādējādi pircēji saņems savu LPG automobili ar modernām tehnoloģijām un Opel tipisko augsto kvalitāti tieši no rūpnīcas – ieskaitot uzticamību, ražotāja garantiju un maksimālu drošību.

 Sašķidrinātā naftas gāze ir pievilcīga alternatīva gan videi, gan maciņam

 Daudzi pircēji Vācijā un Eiropā augstu vērtē LPG piedziņu kā pievilcīgu alternatīvu – nav nekāds brīnums, ņemot vērā, ka šīs degvielas izmaksas ir aptuveni uz pusi zemākas nekā 98. markas benzīnam. Valdība līdz pat 2018.gadam par LPG piešķīrusi nodokļu atlaides. Taču ieguvēji ir ne tikai pircēju maciņi, bet arī apkārtējā vide. LPG modeļi var lepoties ar par 15% mazākiem oglekļa dioksīda un par līdz pat 80% mazākiem slāpekļa oksīda kaitīgajiem izmešiem salīdzinājumā ar automašīnām ar parasto piedziņu. Vācijā šis degvielas veids ir pieejams vairāk nekā 6500 uzpildes stacijās, tas nozīmē, gandrīz katrā otrajā. Eiropā 12 miljoni LPG automobiļu uzpildās vairāk nekā 35 000 degvielas uzpildes stacijās, kas aprīkotas ar LPG.

 LPG papildina neskaitāmās ADAM variantu iespējas

 Iespēja uzpildīt LPG ierastā benzīna vietā padara ADAM vēl individuālāku. Šis pilsētas auto piedāvā vairāk nekā 61 000 aprīkojuma iespējas virsbūvei un gandrīz 82 000 tā salona interjeram – lielākas personalizēšanas iespējas kā jebkuram citam auto savā klasē – no daudzām krāsu kombinācijām un riteņu variantiem ar unikālām riteņu skavām līdz griestu apdarei ar LED zvaigznēm. Salonā ADAM piedāvā augsto tehnoloģiju inovācijas kā IntelliLink sistēma, kas savietojama ar iPhone un Android viedtālruņiem. Tas padara Opel ADAM par vislabāk tīklā saslēgto mazauto pasaulē un piedāvā arī visaptverošo Siri Eyes-Free atbalsta funkciju lietotājiem ar atbilstošu iPhone.

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 23.augusts 2013 13:50
0 0 Atbildēt

Un neviena vārda par to kādas paaudzes LPG iekārta tā ir. Ar reduktoru? Tiešās iesmidzināšanas?

Audit 23.augusts 2013 15:04
0 0 Atbildēt

Milzīgs degvielas patēriņs. Ja jau Forda 2.0 Eco Boost tērē 6 l/100 km benzīna. Vai ats pats Subaru dīzeļdzinējs 5 l/100 km, tad kam šitātu.

Opelis atkal nošāvis garām.

ujārds 24.augusts 2013 22:49
0 0 Atbildēt

Audit Izguli dzērumu

Akmentiņš 28.augusts 2013 10:02
0 0 Atbildēt

Bezjēdzīgi. Jau tā tā kurpju kaste gandrīz neko netērē, tagad jau tā mazo bagāžnieku/bardačoku aizņems vēl gāzes balons kas jāvadā līdz visu laiku.

Hehehe, pārdošanas sludinājums varētu skanēt labi - Adam, priekšējie logu pacēlāji, divi bardačoki ...

Es iedomājos ko citu: laikam jau vecais Adams nebija pārāk lielā cieņā starp darbiniekiem, ja opeļu saimē vismazāko, nīkulīgāko auto nosauca viņa vārdā. Salīdzinājumam teiksim ar Ferrari Enzo ;)

Ruu@uto 29.augusts 2013 7:53
0 0 Atbildēt

Akmentiņš

Bezjēdzīgi. Jau tā tā kurpju kaste gandrīz neko netērē, tagad jau tā mazo bagāžnieku/bardačoku aizņems vēl gāzes balons kas jāvadā līdz visu laiku.

------------------------------

Bezjēdzīgs ir tavs komentārs, droši, ka mazizglītotības dēļ. Eksistē tāda lieta, kā nodokļi (kā pie mums transporta nodoklis), tie visādiem gāzes auto (LPG / CNG) ir zemāki +

ar "gāziniekiem" daudzviet drīkst iebraukt lielpilsētu "ierobežotajās zonās" , kur benzīnnieki un dīzeļi vai nu nedrīkst iebraukt, vai tikai par naudu! Atšķirībā no tevis Rietumos skaita naudiņu! :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti