Audi Space Frame 20 gadi – tas viss sākās Frankfurtes Starptautiskajā autoizstādē

 
Audi Latvia | 5.septembris 2013 11:28

Audi uzņem pilnus apgriezienus Frankfurtes Starptautiskajā autoizstādē (IAA) – tieši pirms 20 gadiem Frankfurtē augstās klases ražotājs mirdzošā, sudrabotā izstādes automobilī prezentēja Audi Space Frame (ASF), un tā inovatīvā alumīnija virsbūves koncepcija revolucionizēja maza svara automobiļu konstrukciju.

Nākamnedēļ, kad tiks atklāta Frankfurtes Starptautiskā autoizstāde, uzmanība atkal tiks pievērsta automobilim, kas balstīts uz ASF konstrukcijas principu: jauno Audi A8.

Pirms 20 gadiem galvenais inženieru iedvesmas avots bija daba. Piemēram, lai bišu stropā izveidotu medus kāri, tiek izmantots tikai tik daudz materiāla, lai sasniegtu optimālo rezultātu. Audi maza svara automobiļu būvniecības eksperti izmantoja šo principu, lai radītu ASF –virsbūvi, kurā izmantotas presētas detaļas un spiedliešana. Paneļi – jumta segums, grīdas un sānu paneļi – ir integrēti virsbūvē ar berzvirsmas savienojumu, lai tie kalpotu arī kā daļējs atbalsts. Atsevišķās sastāvdaļas ir veidotas visdažādākajās formās un šķērsgriezumos, atkarībā no to uzdevuma.

  • Virsbūves koncepcija, kas revolucionizēja maza svara automobiļu konstrukciju
  • Uzbūvēts vairāk nekā 750 000 automašīnu, izmantojot ASF virsbūves principu
  • Jaunais Audi A8 – savas klases viegluma etalons

Tikai gadu pēc 1993. gada Frankfurtes Starptautiskās autoizstādes uzņēmums uzsāka pasaulē pirmā alumīnija vienlaidu virsbūves automobiļa Audi A8 sērijveida ražošanu. Tā paneļus galvenokārt veidoja 336 atsevišķās sastāvdaļas, kā arī presētas un lietas detaļas. Aptuveni 75% montāžas bija roku darbs.

Foto: Publicitātes foto

Pēdējo divu desmitgažu laikā ASF princips ir labi nostiprinājies. Tam sekoja arī citi Audi modeļi Audi A2 (2000), Audi TT (2006), Audi R8 (2008), kā arī nākotnes paaudzes Audi A8 (2002 un 2010) veidolā. Kopš 1994. gada, izmantojot ASF konstrukcijas principu, uzņēmums kopumā uzbūvējis vairāk nekā 750 000 automobiļu – vai nu pilnībā no alumīnija, vai arī izmantojot hibrīda materiālu konstrukcijas ar alumīnija pielietojumu.

Nākamo otrdien Frankfurtes Starptautiskajā autoizstādē jaunais Audi A8 piedzīvos savu debiju. Pateicoties ASF dizainam un alumīnija un augstas izturības tērauda sakausējumiem, tā virsbūve sver vien 231 kilogramu. Tāda pat virsbūve no tērauda būtu par 40% smagāka. Piemēram, Audi A8 3,0 l TFSI quattro riteņu bāzes pašmasa ir tikai 1830 kilogrami. Tātad tas ir vieglākais pilnpiedziņas automobilis šajā segmentā.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti