Zviedrijas autobūves kompānija "Volvo Cars Corp.", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", šā gada pirmajos sešos mēnešos strādāja ar 778 miljonu kronu (62,7 miljonu latu) tīrajiem zaudējumiem.
Zviedrijas autobūves kompānija "Volvo Cars Corp.", kas pieder Ķīnas autoražotājam "Zhejiang Geely Holding Group", šā gada pirmajos sešos mēnešos strādāja ar 778 miljonu kronu (62,7 miljonu latu) tīrajiem zaudējumiem, kas ir gandrīz trīs reizes lielāki nekā attiecīgajā laika periodā pērn, teikts trešdien publiskotajā uzņēmuma paziņojumā.
Kompānijas automašīnu pārdošanas apjoms šajā periodā sarucis par 6% - līdz 209 000 vienību.
"Volvo Cars" norāda, ka pārdošanas apjoms ievērojami palielinājies Ķīnā, kā arī tas pieaudzis Zviedrijā, taču Eiropā un ASV automašīnu tirdzniecības apjoms sarucis attiecīgi par 1,78% un 0,4%.
Uzņēmuma vadītājs Hokans Sāmuelsons sacīja, ka autoražotājs pielāgojas tirgus apstākļiem, īstenojot izmaksu samazināšanu un turpinot reorganizācijas un investīciju programmu.
"Volvo Cars" uzskata, ka kompānijai joprojām ir iespējas sasniegt mērķi šo gadu noslēgt ar sabalansētu bilanci.
Kā ziņots, ASV koncerns "Ford Motor Co." Zviedrijas autoražotāju 2010.gadā pārdeva Ķīnas autobūves uzņēmumam "Geely".
Taču kopš tā laika "Volvo Cars" piedzīvojis tirgus daļas un ienākumu kritumu.
Savulaik, 90-tajos gados, pašam ļoti patika 740 volvis, taču tolaik nespēju tādu auto pavilkt - lētākie piķoja sākot no 45000 $. Tā rī visus tos gadus ,līdz pat 2006, nobraukāju ar dažādiem bembjiem. Uzskatu,ka pēdējie veiksmīgie volviķi bija pirmās paaudzes s-80 un s-60, kaut arī tiem resurss bija mazāks nekā vecajiem 940 modeļiem. Pat ministriju un Saeimas autobāžu vadība atteicās no jaunajiem s-80. Tā nav laba zīme. Diemžēl, par volvo džipiem arī atsauksmes nav tās labākās - to izslavētā izturība smagi pieviļ. Pašreizējais s-80 arī absoluti nav veiksmīgs auto, jaunais s-60 arī nav īpaši izdevies. Tāpēc, nav arī pircēju ne ES,ne Amerikā. Arī Ķīnā ne. Brīnumu nav.