Pirmizrāde Volkswagen e-load Up! (+ foto)

Foto: Volkswagen

Moller Baltic | 11.septembris 2013 9:10

Šā gada Starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē zīmols Volkswagen Commercial Vehicles prezentē pilnveidotu ideju par tēmu „komerciālie pilsētas automobiļi” – ar elektrību darbināmu pilsētas kravas minivenu „e-load up!”. Tam ir četras durvis, četri riteņi un, neskatoties uz mazajiem izmēriem, ļoti daudz vietas. Kravas pārvaldības sistēma ļauj izkārtot interjeru dažādos veidos.

Cik tad lielam, galu galā, ir jābūt minivenam? Atbilde, protams, ir – pareizajā izmērā katra konkrētā darba paveikšanai. Pārāk liels nav efektīvs, tāpat kā pārāk mazs. Ja nepieciešams ātrs piegādes automobilis, kas ir piemērots gan servisa tehniķiem, gan kurjeriem, gan picas piegādātājiem un sociālo pakalpojumu sniedzējiem, 3,54 metri ir pietiekami. Risinājums ir load up! – mazs, ekonomisks, daudzpusīgs automobilis ar sēdekli autovadītājam, nolokāmu pasažiera sēdekļa atzveltni un vairāk kā 1 m3 ietilpību aizmugurē.

Koncepcija. load up! ideja ir tāda, ka ļoti mazs minivens, kas pārvadā atbilstoši mazu kravu, spēj darboties daudz efektīvāk kā lielāks automobilis, ja lielāku kravu transportēšanas nepieciešamības gadījumā pārvadātājs var paļauties uz citiem autoparka automobiļiem. Galvenā ideja ir kolektīvā domāšana. Priekšrocības ir acīmredzamas – mazi, izveicīgi automobiļi ir lieliski piemēroti lielām, sastrēgumu pilnām pilsētām. Efektivitātes nolūkā parastie piegādes automobiļi netiek izsūtīti no loģistikas centriem, kamēr tie nav pilnībā pilni. Tas nozīmē, ka pirmajiem desmit sūtījumiem ir jāgaida nākamie 100, līdz tos var piegādāt. Ar e-load up! ir citādi. Turklāt tā elektriskais dzinējs ļauj pārvietoties arī bezizmešu zonās. e-load up! ir mazs, uzturēšanā lēts, daudzpusīgs un videi draudzīgs automobilis. Tas ir viegls komerciālais automobilis šī jēdziena vislabākajā izpratnē. Tas ir balstīts uz Volkswagen e-up! pasažieru automobiļa versiju, ko noteiktos tirgos jau ir iespējams pasūtīt. Ja pieprasījums būs pietiekoši liels, drīzumā varētu būt pieejama arī modeļa komerciālā automobiļa versija, piemēram, e-load up!.

Priekšvēsture.Zīmols Volkswagen Commercial Vehicles pirms sešiem mēnešiem Ženēvas autoizstādē prezentēja elektriskās piedziņas konceptautomobili Volkswagen e-Co-Motion. Hannoverē strādājošie vieglo kravas automobiļu speciālisti ir pārliecināti, ka tieši komercklientiem, ņemot vērā to apkalpošanas infrastruktūru, ir labs pamats efektīvai elektrisko automobiļu izmantošanai. Tomēr 4,55 m garais e-Co-Motion modelis atrodas citā kategorijā kā e-load up!, savukārt ar elektrību darbināms tā klases automobilis lieliski aizpildītu robu starp pilsētas piegādes automobili load up! un lieliem kravas automobiļiem.

Foto: Volkswagen



Fakti un skaitļi. Salīdzinājumā ar pasažieru modeli load up! kravas nodalījuma ietilpība ir palielinājusies no 951 litra līdz vairāk kā 1400 litriem. Šis pilsētas kravas minivens sver 1164 kg un var pārvadāt 306 kg smagu kravu, kas noteikti ir pietiekami picu vai pasta sūtījumu pārvadāšanai!

To darbina gandrīz pilnībā kluss elektriskais dzinējs, kura maksimālā jauda ir 60 kW / 82 ZS. Tā pastāvīgā jauda ir 40 kW / 55 ZS. Tā maksimālais griezes moments jau no pirmajiem dzinēja apgriezieniem ir 210 Nm. Tādējādi ātrumu no 0 līdz 100 km/h tas sasniedz 12,4 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 130 km/h. Litija jonu akumulators ir iebūvēts grīdā, un tā uzglabāšanas spēja ir 18,7 kWh. Pateicoties mazajam automobiļa svaram, e-load up! ar vienu uzlādes reizi var nobraukt 160 kilometrus (NEFC ciklā).

Tāpat kā e-up! modelī, arī e-load up! akumulatora uzlādes kontakts ir paslēpts zem ‘degvielas tvertnes vāciņa’. Papildaprīkojumā pieejama kombinētā uzlādes sistēma CCS, ko Volkswagen un citi ražotāji ir standartizējuši. Tā atbalsta gan līdzstrāvas, gan maiņstrāvas uzlādi, lai automobili varētu uzlādēt lielākajā daļā lādēšanas staciju neatkarīgi no piedāvātā elektrības avota vai uzlādes ātruma. Tādējādi e-load up! akumulatoru var uzlādēt par 80% tikai pusstundas laikā. Taču attiecībā uz Volkswagen klāsta mazākā minivena piedziņas daļas koncepciju ir sperts solis tālāk. Ja klients vēlas cita veida piedziņas sistēmu, arī tā nav problēma – Volkswagen load up! ir iespējams pasūtīt arī ar jebkuru citu pasažieru automobiļu standarta piedziņas daļas veidu, sākot no ekonomiskajiem benzīna dzinējiem līdz dabasgāzes dzinējiem. Pateicoties tā zemajam degvielas patēriņam, zemajam CO2 izmešu daudzumam un trokšņa līmenim, kā arī zemajam radīto piesārņojošo vielu veidu daudzumam un līmenim, Vācijas autoklubs (VCD) ir atzinis šo automobili, tāpat kā eco up!, par gada videi draudzīgāko automobili. Tas padara braukšanu vēl patīkamāku!

Foto: Volkswagen


Fakti īsumā
• Nosaukums: e-load up!
• Raksturojums: elektrisks, ļoti mazs pilsētas kravas minivens
• Pasaules pirmizrāde: 2013. gada septembris, Frankfurtes autoizstāde IAA
• Garums/platums/augstums, mm: 3540/1645/1477
• Dzinēji / veiktspēja: elektriskais dzinējs, maks. jauda 60 kW / 82 ZS, maksimālais griezes moments: 210 Nm, 0 līdz 100 km/h: 12,4 sekundēs, maksimālais ātrums: 130 km/h
• Akumulators: litija jonu akumulators, 18,7 kWh, nobraucamais attālums: 160 km (NEFC cikls)

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW sarauj gabalos (+ VIDEO) 6

Ukrainas pilsētā Odesā BMW vadītājs zaudē kontroli pār savu spēkratu, mašīna saslīd un ietriecas stabā. Bojā iet divi cilvēki. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Peugeot 3008 pieslēdzas elektrībai un nebaidās no bezceļa (+VIDEO) 3

Peugeot izdomājis viltīgu gājienu - viena Peugeot 3008 PHEV jeb lādējamā hibrīda vietā piedāvāt divus. Lasīt vairāk

 

Kā pareizi šeit braukt? Ostas celtnieks pārkāpj virkni MK noteikumus Nr:421 bīvdarbu laikā Dāvja ielā 12.06.2021 (+ VIDEO) 16

Veicot remontus Jūrmalā, Dāvja ielā, būvnieki no "Ostas celtnieks" pārkāpj virkni MK Nr:421 noteikumu, tostarp nepareizi novietojot vadstatnes, piemirstot par dzeltenoranžajam signālgaismām u.tt. Lasīt vairāk

 

Elektroauto – nākotne, kam gatavoties jāsāk šodien 43

Nupat publiskajā telpā izskanējusi ziņa, ka Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) Emisijas kvotu izsolīšanas instrumenta ietvaros plāno sniegt atbalstu 4500 eiro apmērā jaunu elektroauto iegādei, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti