Japānas autobūves kompānija uzskata, ka elektromobiļi ar lieliem akumulatoriem kaitīgāki videi nekā dīzeļdzinēji, tādēļ krosoveram MX-30 tiek uzstādīts visai pieticīgas ietilpības akumulators aptuveni 200 km.
Mazda Eiropas pētījumu centra direktors Kristians Šulce paziņojis, ka, neraugoties uz to, ka elektromobiļi nerada kaitīgās izplūdes gāzes, dažkārt tie mūsu planētai nodara lielāku ļaunumu nekā dīzeļdzinēji.
Kamēr autoražotāji sacenšās savā starpā, piedāvājot arvien lielākas ietilpības akumulatorus, kas nodrošina rekordlielu nobraukumu bez atkārtotas uzlādes, Mazda laiž klajā elektrisko krosoveru MX-30 ar ļoti pieticīgu 35,5 kilovatstundu akumulatoru tikai 200 kilometru tāldarbībai.
Šāda izvēle nav saistīta ar to, ka Mazda nebūtu pietiekami resursu vai kapacitātes šādu tehnoloģiju radīšanai, bet ar to, ka japāņu autobūves uzņēmums cenšas atbildīgi risināt vides jautājumus.
Sarunā ar izdevuma Automotive News žurnālistiem Šulce paskaidrojis, ka pat ar nelielu akumulatoru komplektēts MX-30 elektriskais krosovers visā dzīves ciklā izdalīs tikpat daudz oglekļa dioksīda kā Mazda3 dīzeļa hečbeks. Baterijas nomaiņa, kas jau var notikt jau pēc 160 000 km nobraukuma situāciju neatrisinās - drīzāk jau otrādi: neskatoties uz to, ka ekspluatācijas laikā izmeši netika radīti, bez tiem neiztikt ražošanas un utilizācijas stadijās.
Piedevām, jo lielākas ietilpības akumulators, jo vairāk emisiju ar to saistās. Piemēram, visbiežāk sastopamie 95 kilovatstundu akumulatori, kas uzstādīti, piemēram, Tesla Model S un Model X, rada vēl vairāk CO₂ izmešu. Turklāt tie patērē vairāk enerģijas, un, attiecīgi nomainot akumulatoru, kopējās emisijas palielināsies vēl vairāk.
Elektriskais krosovers Mazda MX-30 debitēja oktobra beigās Tokijas autoizstādē. Pēc gabarītiem automašīna ir salīdzināma ar CX-3. Par dzinējspēku tiek izmantots 143 Zs elektromotors, kas enerģiju saņem no 35,5 kilovatstundu akumulatora. Krosovera tāldarbība ir 200 km, kas krietni pārsniedz 48 km, kas pēc aplēsēm ir vidējais attālums, ko ikdienā veic Eiropā dzīvojošs pircējs.
Šo faktu daudzi ekofīli mīl palaist garām - cik dārgi resursu ziņā izmaksā elektroauto!
Pats ekoloģiskākais auto ir labi apkots un uzturēts jau ražots auto! Gribi taupīt dabu un resursus (un nepirkt nevajadzīgu sūdu)? Brauc ar lietotu auto un uzturi dzinēju labā darba kārtībā.
Ja nebūtu ziemeļu sāls, kas auto nebeidz ātrāk kamēr vēl pats dzinējs strādā lieliski, tad labprāt vizinātos ar veciem 20+ gadu veciem auto. Kondicionieris ir, kruīzs ir, elektro šprice ir, komforts arī labs - kopš 90tajiem auto nav palikuši stipri labāki - vairāk štrunti lai nepievērstu uzmanību ceļam gan ir salikti.
(Aktīvās drošības sistēmas protams ir feina lieta, tas ir uzlabojies, jā)
"Ja nebūtu ziemeļu sāls, kas auto nebeidz ātrāk kamēr vēl pats dzinējs strādā lieliski, tad labprāt vizinātos ar veciem 20+ gadu veciem auto" - lūdzu - C4 A6 ir priekš tevis.
Esmu redzējis labi, ja pāris C4 (gan simtos, gan sešiniekus), kas ir nenojāti (ārēji izskatīgi un vēl ar labu dzinēju) - tas, ka viņi uz priekšu kustās nav rādītājs, jo kolhoznieki jau savu darbu ir padarījuši un 2.5tdi "mūžīgais" rindinieks ir ssa tirgoņu folklora, tie motori tomēr arī izbeidzas (kaut, tiesas lēnāk nekā 2.5tdi V6), kaut gods, kas gods eļļu nerij (bija man tāds reiz), pasaule tomēr iet uz priekšu...vai pareizā virzienā, cits jautājums un vecs auto arī jātur kādā kārtība, lai nekļūst par tolmeta klientu.
Uz sēšanos pie visa gatava visi ir speciālisti - tāpēc arī ir tā problēma ar mašīnu nopišanu līdz kliņķim - abet kur ir problēma sameklēt daudzmaz sakarīgu eksemplāru un to savest kārtībā? Attiecībā par motoru - cik esmu novērojis, 2.5 parasti izbeidzas izlienot laukā klanim jo notrūka skrūves
Ar zirgu būs ēka loģiskāk un lētāk.
Eu!!!! Pārejam atpakaļ uz zirgiem! Būs zaļa jo zaļa dzīve - gluži kā cara laikos!!!
Laukus ar aparam ar zirgiem, ar izkaptīm sapļaujam sienu, ar koka grābekļiem sakašam....
Ar zirgu visas ielas un ceļi būs noklāti ar zirgu gremošanas galaproduktiem un nolaistīti ar vircu. Pirms 100+ gadiem apdzīvotajās vietās tā bija reāla un smirdīga problēma. Pie kam zirgu nevar vienkārši atstāt ielas malā uz 2 nedēļām - viņu jābaro un jākopj. Kas ļoti sekmēja pāreju uz autotransportu.
Nu nopirki 20+ gadīgu. Nobrauksi 20 gadus atdosi nākamajam, kas brauks ar 40+ gadīgu. Tad tas vēl 20 gadus nobrauks? Kādam ir jauns jānopērk, lai Tu varētu ar vecu braukt. Pie tam cilvēku skaits aug un braukt gribētāji arī. Visiem nepietiks jauni būs jāražo. Un pa to laiku, ko ekspluatēsi detaļas tāpat vajadzēs un auto jau 10x pa jaunu uztaisīts.
Tā nav gluži taisnība ka braukt gribētāju paliek vairāk - nezinu kā tur īsti ar braukt gribēšanu, bet auto tiek notirgots arvien mazāk - tas rada auto ražotājiem problēmas.
Tu kaut ko pārprati - viņš vēlas braukt ar divdesmitgadīgu, jo tās mašīnas vēl nav ar visādām pseido eko regulām sapistas. Ar uzskatāmu piemēru tu pats brauc - divdesmitgadīgā eskortā tādi parasti darba tilpumi bija 1.6, 1.8, bet par tādiem tu vari tikai sapņot un nākas braukt ar 1.0 turbo. Bez pseido eko regulām tavs fuckuss būtu aprīkots ar kādu 2.0 atmosfēru.
Abet par "auto jau 10x par jaunu uztaisīts" - normālām mašīnām 20 gadu laikā labi ja 10% no detaļām nomaina [šo to gan nomaina vairākkārt]; 40 gadu griezumā droši vien būs jūtami vairāk, bet tāpat puse diez vai sanāks. Tas, protams, pie noteikuma ka par mašīnu rūpējas, nevis viens nolaiž līdz kliņķim un nākamais maina pusi mašīnas.
Vispār jau tur ir rakstīt, ka ekoloģisks ir 20 gadīgs uzturēts, nevis, ka viss ir sapists ar ekoloģiskajām regulām, bet tas tā. Nezinu varbūt sapņo pats par to, bet tas neuztrauc mani. Kādreiz tāpat domāju. Tagad... Mmm.. Vienalga 1.0, 1.5 2.0 Turbo vai atmosfēra. Būtski ir auto veiktspēja, kā tas vadās, aprīkojums un kā man personīgi liek justies pie stūres un vienalga kāds tilpums. Bet es negaidu, ka Tu jelkad to sapratīsi Ne Tu esi braucis ar to 1.0 ne Tev kāds priekštstats par to.
Kas Tev ir normāla mašīna? Nē pag... Neatbildi... Golfs 2? 20 gadīgs nebūs mūzīgi 20 gadīgs. Pēc 20 gadiem pāries uz to brīdi 20 gadīgām mašīna un pilnā rīklē kliegs cik mūsdienās labus auto ražoja. Cik daudz ikdienā braukā ar 40+ gadīgiem no visiem tiem entajiem miljoniem auto, kas ir pasaulē?
Un tie Tavi "fuckusi" un citi līdzīgie izteicieni ir smieklīgi nožēlojami mēģinājumi justies asprātīgam
Neesmu braucis, bet priekšstats ir - vajadzētu tik kādreiz izbraukt ar ko tamlīdzīgu lai saprastu vai ir tik traki kā es domāju, vai vēl trakāk Sameklēju netā griezes momenta grafiku tam tavam pusmotoriņam; izskatās diezgan bēdīgi - ja tevi tiešām interesētu veiktspēja, tu noteikti gribētu lai būtu vismaz četri katli, jo tad vismaz tiktu izmantotas šādas tādas mūsdienīgas tehnoloģijas, kamēr ar trijiem aina ir diezgan bēdīga, turbo motors kam gliemezis sāk pūst pie 1,5k bet pilnu pūtienu sasniedz pie 3k, un turpat jau tas pūtiens sāk kristies...
Tavs murgojums par divdesmitgadīgām mašīnām uzskatāmi parāda ka tev nav sajēgas par mašīnu uzbūvi. Paturi prātā - es mēdzu piepelnīties kā autoelektriķis VAG grupas mašīnām - lielākoties tām ir 15-25 gadi, bet, nepārsteidzošā kārtā, tās paliek jaunākas - jo jaunākas, jo man vairāk nepatīk - nu labi, es jau neesmu īpašnieks, kas tad man ja 25 gadus vecam TDI lai ieliktu kruīzu, tikai jāpievieno pieci vadi un jāsamaina slēdzis, kamēr 15 gadus vecam TDI šim pašam nolūkam jāsamaina vēl čupiņa ar figņām - vai citas situācijas un citi interesanti tehniskie risinājumi...
Un tevi ļoti uztrauc, ka kāds brauc ar uzturbīnotu mazmotoru? Brauc ar savu 20gadīgo golfu un komplektam piepērc kādu 1970-to gadu moskviču.
Tad iesaku izmēģināt kas ir kaitīgāk - paturi degunu pie izpūtēja 10 minūtes, un vel pamēģini tās auto izplūdes gāzes ielast istabā pie savas ģimenes.
Starpība ka elektroauto netīrību rada āfrikā un citur kur iegūst izejvielas un taisa baterijas, bet dīzeļa un benzīna izplūdes gāzes tiek mūsu ģimenēm uz ielas, vai kolēģiem stāvot sastrēgumā.
Pie tam pie 150 000 km nobraukuma pat lielākās baterijas sanāk mazāk izmeši kā dīzelis, bet reti ar kuru auto dzīves mūžā nenobrauc tik daudz.
Tu esi piemirsis divas lietas - pirmā - viss atkarīgs no kaitīgo vielu koncentrācijas. Otrā - dažādu veidu motoriem dažādu veidu kaitīgās vielas izdalās dažādos daudzumos. Normāli strādājoša benzīnnieka dūmi vaļējās telpās nevienam īsti neko izdarīt nevar; vienīgā viela kas tur ir kaitīga, ir sērs, un tas pats nav daudz - gāzei pat tā nav, ne par velti darbam slēgtās telpās paredzēti sagāzēti autokāri, jo tāds pa lielam izdala tikai CO2 un CO.
Atsauce uz ģimeni parāda ka esi histēriķis - vairāk vai mazāk tīras izplūdes gāzes šodien ģimenei kaitēs, kamēr dažus desmitus gadu atpakaļ, kad tika lietots etilētais benzīns, primitīvi karbuļi un primitīvi dīzeļi, īpaši nevienam nekaitēja...
Laikā kad etilētais bendzīns bija aktuāls, par ekoloģiju uztraucās tikai galīgie frīki. Pārējie kūpināja, ķēzījās un bārstīja apkārt DDT. Tie, kuriem veselīga švakāka, ātri nomira, taču nevienu tas īpaši neuztrauca. Kad sāka saslimt un mirt pārāk daudz, tad gan sāka uztraukties Tāpēc šodien vairs nebraucam ar etilēto bendzīnu un pēc iespējas negāžam zampu tuvākajos ūdeņos.