Mazda: elektromobiļi ar lieliem akumulatoriem kaitīgāki videi nekā dīzeļdzinēji 52

 

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 1.janvāris 2020 14:02

Japānas autobūves kompānija uzskata, ka elektromobiļi ar lieliem akumulatoriem kaitīgāki videi nekā dīzeļdzinēji, tādēļ krosoveram MX-30 tiek uzstādīts visai pieticīgas ietilpības akumulators aptuveni 200 km.

Mazda Eiropas pētījumu centra direktors Kristians Šulce paziņojis, ka, neraugoties uz to, ka elektromobiļi nerada kaitīgās izplūdes gāzes, dažkārt tie mūsu planētai nodara lielāku ļaunumu nekā dīzeļdzinēji.

Kamēr autoražotāji sacenšās savā starpā, piedāvājot arvien lielākas ietilpības akumulatorus, kas nodrošina rekordlielu nobraukumu bez atkārtotas uzlādes, Mazda laiž klajā elektrisko krosoveru MX-30 ar ļoti pieticīgu 35,5 kilovatstundu akumulatoru tikai 200 kilometru tāldarbībai.

Šāda izvēle nav saistīta ar to, ka Mazda nebūtu pietiekami resursu vai kapacitātes šādu tehnoloģiju radīšanai, bet ar to, ka japāņu autobūves uzņēmums cenšas atbildīgi risināt vides jautājumus.

Sarunā ar izdevuma Automotive News žurnālistiem Šulce paskaidrojis, ka pat ar nelielu akumulatoru komplektēts MX-30 elektriskais krosovers visā dzīves ciklā izdalīs tikpat daudz oglekļa dioksīda kā Mazda3 dīzeļa hečbeks. Baterijas nomaiņa, kas jau var notikt jau pēc 160 000 km nobraukuma situāciju neatrisinās - drīzāk jau otrādi: neskatoties uz to, ka ekspluatācijas laikā izmeši netika radīti, bez tiem neiztikt ražošanas un utilizācijas stadijās.

Piedevām, jo lielākas ietilpības akumulators, jo vairāk emisiju ar to saistās. Piemēram, visbiežāk sastopamie 95 kilovatstundu akumulatori, kas uzstādīti, piemēram, Tesla Model S un Model X, rada vēl vairāk CO₂ izmešu. Turklāt tie patērē vairāk enerģijas, un, attiecīgi nomainot akumulatoru, kopējās emisijas palielināsies vēl vairāk.

Elektriskais krosovers Mazda MX-30 debitēja oktobra beigās Tokijas autoizstādē. Pēc gabarītiem automašīna ir salīdzināma ar CX-3. Par dzinējspēku tiek izmantots 143 Zs elektromotors, kas enerģiju saņem no 35,5 kilovatstundu akumulatora. Krosovera tāldarbība ir 200 km, kas krietni pārsniedz 48 km, kas pēc aplēsēm ir vidējais attālums, ko ikdienā veic Eiropā dzīvojošs pircējs.

 
Visi komentāri
 
Labvēlis 1.janvāris 2020 15:27
95 12 Atbildēt

Šo faktu daudzi ekofīli mīl palaist garām - cik dārgi resursu ziņā izmaksā elektroauto!

Pats ekoloģiskākais auto ir labi apkots un uzturēts jau ražots auto! Gribi taupīt dabu un resursus (un nepirkt nevajadzīgu sūdu)? Brauc ar lietotu auto un uzturi dzinēju labā darba kārtībā.

Ja nebūtu ziemeļu sāls, kas auto nebeidz ātrāk kamēr vēl pats dzinējs strādā lieliski, tad labprāt vizinātos ar veciem 20+ gadu veciem auto. Kondicionieris ir, kruīzs ir, elektro šprice ir, komforts arī labs - kopš 90tajiem auto nav palikuši stipri labāki - vairāk štrunti lai nepievērstu uzmanību ceļam gan ir salikti.

(Aktīvās drošības sistēmas protams ir feina lieta, tas ir uzlabojies, jā)

msh 1.janvāris 2020 15:34
4 3 Atbildēt

"Ja nebūtu ziemeļu sāls, kas auto nebeidz ātrāk kamēr vēl pats dzinējs strādā lieliski, tad labprāt vizinātos ar veciem 20+ gadu veciem auto" - lūdzu - C4 A6 ir priekš tevis.

Freijers 2.janvāris 2020 10:21
0 0 Atbildēt

Esmu redzējis labi, ja pāris C4 (gan simtos, gan sešiniekus), kas ir nenojāti (ārēji izskatīgi un vēl ar labu dzinēju) - tas, ka viņi uz priekšu kustās nav rādītājs, jo kolhoznieki jau savu darbu ir padarījuši un 2.5tdi "mūžīgais" rindinieks ir ssa tirgoņu folklora, tie motori tomēr arī izbeidzas (kaut, tiesas lēnāk nekā 2.5tdi V6), kaut gods, kas gods eļļu nerij (bija man tāds reiz), pasaule tomēr iet uz priekšu...vai pareizā virzienā, cits jautājums un vecs auto arī jātur kādā kārtība, lai nekļūst par tolmeta klientu.

msh 2.janvāris 2020 12:38
2 0 Atbildēt

Uz sēšanos pie visa gatava visi ir speciālisti - tāpēc arī ir tā problēma ar mašīnu nopišanu līdz kliņķim - abet kur ir problēma sameklēt daudzmaz sakarīgu eksemplāru un to savest kārtībā? Attiecībā par motoru - cik esmu novērojis, 2.5 parasti izbeidzas izlienot laukā klanim jo notrūka skrūves

Ald 1.janvāris 2020 22:50
2 1 Atbildēt

Ar zirgu būs ēka loģiskāk un lētāk.

Pļurkt 2.janvāris 2020 16:46
1 0 Atbildēt

Eu!!!! Pārejam atpakaļ uz zirgiem! Būs zaļa jo zaļa dzīve - gluži kā cara laikos!!!

Laukus ar aparam ar zirgiem, ar izkaptīm sapļaujam sienu, ar koka grābekļiem sakašam....

Krotow 6.janvāris 2020 0:36
0 0 Atbildēt

Ar zirgu visas ielas un ceļi būs noklāti ar zirgu gremošanas galaproduktiem un nolaistīti ar vircu. Pirms 100+ gadiem apdzīvotajās vietās tā bija reāla un smirdīga problēma. Pie kam zirgu nevar vienkārši atstāt ielas malā uz 2 nedēļām - viņu jābaro un jākopj. Kas ļoti sekmēja pāreju uz autotransportu.

Laaciz 2.janvāris 2020 8:07
4 2 Atbildēt

Nu nopirki 20+ gadīgu. Nobrauksi 20 gadus atdosi nākamajam, kas brauks ar 40+ gadīgu. Tad tas vēl 20 gadus nobrauks? Kādam ir jauns jānopērk, lai Tu varētu ar vecu braukt. Pie tam cilvēku skaits aug un braukt gribētāji arī. Visiem nepietiks jauni būs jāražo. Un pa to laiku, ko ekspluatēsi detaļas tāpat vajadzēs un auto jau 10x pa jaunu uztaisīts.

WALA 2.janvāris 2020 10:07
2 0 Atbildēt

Tā nav gluži taisnība ka braukt gribētāju paliek vairāk - nezinu kā tur īsti ar braukt gribēšanu, bet auto tiek notirgots arvien mazāk - tas rada auto ražotājiem problēmas.

msh 2.janvāris 2020 12:57
2 3 Atbildēt

Tu kaut ko pārprati - viņš vēlas braukt ar divdesmitgadīgu, jo tās mašīnas vēl nav ar visādām pseido eko regulām sapistas. Ar uzskatāmu piemēru tu pats brauc - divdesmitgadīgā eskortā tādi parasti darba tilpumi bija 1.6, 1.8, bet par tādiem tu vari tikai sapņot un nākas braukt ar 1.0 turbo. Bez pseido eko regulām tavs fuckuss būtu aprīkots ar kādu 2.0 atmosfēru.

Abet par "auto jau 10x par jaunu uztaisīts" - normālām mašīnām 20 gadu laikā labi ja 10% no detaļām nomaina [šo to gan nomaina vairākkārt]; 40 gadu griezumā droši vien būs jūtami vairāk, bet tāpat puse diez vai sanāks. Tas, protams, pie noteikuma ka par mašīnu rūpējas, nevis viens nolaiž līdz kliņķim un nākamais maina pusi mašīnas.

Laaciz 3.janvāris 2020 13:38
1 0 Atbildēt

Vispār jau tur ir rakstīt, ka ekoloģisks ir 20 gadīgs uzturēts, nevis, ka viss ir sapists ar ekoloģiskajām regulām, bet tas tā. Nezinu varbūt sapņo pats par to, bet tas neuztrauc mani. Kādreiz tāpat domāju. Tagad... Mmm.. Vienalga 1.0, 1.5 2.0 Turbo vai atmosfēra. Būtski ir auto veiktspēja, kā tas vadās, aprīkojums un kā man personīgi liek justies pie stūres un vienalga kāds tilpums. Bet es negaidu, ka Tu jelkad to sapratīsi Ne Tu esi braucis ar to 1.0 ne Tev kāds priekštstats par to.

Kas Tev ir normāla mašīna? Nē pag... Neatbildi... Golfs 2? 20 gadīgs nebūs mūzīgi 20 gadīgs. Pēc 20 gadiem pāries uz to brīdi 20 gadīgām mašīna un pilnā rīklē kliegs cik mūsdienās labus auto ražoja. Cik daudz ikdienā braukā ar 40+ gadīgiem no visiem tiem entajiem miljoniem auto, kas ir pasaulē?

Un tie Tavi "fuckusi" un citi līdzīgie izteicieni ir smieklīgi nožēlojami mēģinājumi justies asprātīgam

msh 3.janvāris 2020 18:11
1 0 Atbildēt

Neesmu braucis, bet priekšstats ir - vajadzētu tik kādreiz izbraukt ar ko tamlīdzīgu lai saprastu vai ir tik traki kā es domāju, vai vēl trakāk Sameklēju netā griezes momenta grafiku tam tavam pusmotoriņam; izskatās diezgan bēdīgi - ja tevi tiešām interesētu veiktspēja, tu noteikti gribētu lai būtu vismaz četri katli, jo tad vismaz tiktu izmantotas šādas tādas mūsdienīgas tehnoloģijas, kamēr ar trijiem aina ir diezgan bēdīga, turbo motors kam gliemezis sāk pūst pie 1,5k bet pilnu pūtienu sasniedz pie 3k, un turpat jau tas pūtiens sāk kristies...

Tavs murgojums par divdesmitgadīgām mašīnām uzskatāmi parāda ka tev nav sajēgas par mašīnu uzbūvi. Paturi prātā - es mēdzu piepelnīties kā autoelektriķis VAG grupas mašīnām - lielākoties tām ir 15-25 gadi, bet, nepārsteidzošā kārtā, tās paliek jaunākas - jo jaunākas, jo man vairāk nepatīk - nu labi, es jau neesmu īpašnieks, kas tad man ja 25 gadus vecam TDI lai ieliktu kruīzu, tikai jāpievieno pieci vadi un jāsamaina slēdzis, kamēr 15 gadus vecam TDI šim pašam nolūkam jāsamaina vēl čupiņa ar figņām - vai citas situācijas un citi interesanti tehniskie risinājumi...

Krotow 6.janvāris 2020 0:38
0 0 Atbildēt

Un tevi ļoti uztrauc, ka kāds brauc ar uzturbīnotu mazmotoru? Brauc ar savu 20gadīgo golfu un komplektam piepērc kādu 1970-to gadu moskviču.

Juris 3.janvāris 2020 19:56
0 1 Atbildēt

Tad iesaku izmēģināt kas ir kaitīgāk - paturi degunu pie izpūtēja 10 minūtes, un vel pamēģini tās auto izplūdes gāzes ielast istabā pie savas ģimenes.

Starpība ka elektroauto netīrību rada āfrikā un citur kur iegūst izejvielas un taisa baterijas, bet dīzeļa un benzīna izplūdes gāzes tiek mūsu ģimenēm uz ielas, vai kolēģiem stāvot sastrēgumā.

Pie tam pie 150 000 km nobraukuma pat lielākās baterijas sanāk mazāk izmeši kā dīzelis, bet reti ar kuru auto dzīves mūžā nenobrauc tik daudz.

msh 3.janvāris 2020 20:21
1 0 Atbildēt

Tu esi piemirsis divas lietas - pirmā - viss atkarīgs no kaitīgo vielu koncentrācijas. Otrā - dažādu veidu motoriem dažādu veidu kaitīgās vielas izdalās dažādos daudzumos. Normāli strādājoša benzīnnieka dūmi vaļējās telpās nevienam īsti neko izdarīt nevar; vienīgā viela kas tur ir kaitīga, ir sērs, un tas pats nav daudz - gāzei pat tā nav, ne par velti darbam slēgtās telpās paredzēti sagāzēti autokāri, jo tāds pa lielam izdala tikai CO2 un CO.

Atsauce uz ģimeni parāda ka esi histēriķis - vairāk vai mazāk tīras izplūdes gāzes šodien ģimenei kaitēs, kamēr dažus desmitus gadu atpakaļ, kad tika lietots etilētais benzīns, primitīvi karbuļi un primitīvi dīzeļi, īpaši nevienam nekaitēja...

Krotow 6.janvāris 2020 0:43
0 0 Atbildēt

Laikā kad etilētais bendzīns bija aktuāls, par ekoloģiju uztraucās tikai galīgie frīki. Pārējie kūpināja, ķēzījās un bārstīja apkārt DDT. Tie, kuriem veselīga švakāka, ātri nomira, taču nevienu tas īpaši neuztrauca. Kad sāka saslimt un mirt pārāk daudz, tad gan sāka uztraukties Tāpēc šodien vairs nebraucam ar etilēto bendzīnu un pēc iespējas negāžam zampu tuvākajos ūdeņos.

Nissan e-NV200 2016g. 1.janvāris 2020 15:30
27 6 Atbildēt

Latvijā uz doto brīdi šāds risinājums neder! Elektromobīļi ar mazāku bateriju ilgāk lādējas atiecībā pret nobraucamajiem kilometriem(Tas saistīts ar baterijas aizsardzību ).Bet Ministru kabineta apstiprinātie tarifi ātrajai uzlādei ir 9 eiro stundā(Nevis par patērēto enerģijas daudzumu!).Jo lielāka baterija,jo procentuāli mazāka slodze uz to un īsākā laika sprīdī var ielādēt vairāk enerģijas.Tātad Latvijā lētāk sanāk braukt ar liela tilpuma akumulatoru.

Krotow 6.janvāris 2020 0:48
0 0 Atbildēt

Pārāk mazas ietilpības baterija ir bezjēdzīga no ekoloģijas viedokļa. Jo mazākas ietilpības baterijai ir mazāka nominālā uzlādes strāva (1C). Ja lādētāja jauda atļauj, lielākas ietilpības bateriju 100 km nobraukšanai uzlādēsi ātrāk kā mazas ietilpības bateriju. Ja gribēsi mazo bateriju lādēt ātrāk, tā būs jālādē ar lielāku strāvu kā nominālā un tas baterijai vairs nav labi. Beigās lielākas ietilpības baterija vienalga būs ātrāk uzlādējama, ar to varēs tālāk aizbraukt aukstā laikā, kad ietilpība aukstuma dēļ samazinās, neliela attāluma nobraukšanai baterij nebūs obligāti jālādē pilna, līdz ar ko arī saudzīgāks darba režīms un baterija ilgāk kalpos.

felix65 1.janvāris 2020 18:53
20 6 Atbildēt

Nekā personīga, tikai bizness. Firmas ir ieguldījušās dažādos štruntos un sapratušas, ka tiem ar ekoloģiskumu nav nekāda sakara, bet piķis jāatpelna, tāpēc "zaļā" psihoze turpināsies, līdz viņi uzskatīs, ka ir pietiekoši uzvārījušies un laiks palaist kādu jaunu viltusteoriju. Publika tam pateicīga, jo pat šizā Greta izraisa sajūsmu. Ko tādus nekāst!

Pļurkt 1.janvāris 2020 20:34
11 8 Atbildēt

Visa tā pseido ekoloģija ir kāda noteikta cilvēku grupējuma (pietiekami liela) biznes, kā no cilvēkiem (aunapierēm) izsūkt ārā pēdējo naudu!

Asaris 1.janvāris 2020 22:42
9 1 Atbildēt

Tu esi atklājis gadsimta sazvērestību. Baigi šito nestāsti visiem, atbrauks džeki uzvalkos, savāks tevi.

ivars 2.janvāris 2020 6:56
1 1 Atbildēt

teslu uz darbiba 800 kg li on batarejas ,vot tev i ekoloģoja.

raimondsm 2.janvāris 2020 10:22
4 2 Atbildēt

tā var pateikt jebko

Mazda vienkārši izmanto public relations un mēģina savu "zaļumu" uzdot pa īstāko no "zaļumiem"

Publikai vajadzētu kaut cik orientēties, kuri paziņojumi ir īsti un kuri tādi nav.

Šādiem pazinojumiem vajadzētu kaut kādu atsauci uz litija rūdas pārstrādes procesiem un akumulatoru izgatavošanas tehnoloģiju un akumulatoru pārstrādi.

www.anzaplan.com/strategic-min...ls-processing/

li-cycle.com/li-cycle-tech...YaAmXvEALw_wcB

batteryuniversity.com/learn/article...ling_batteries

Freijers 2.janvāris 2020 10:25
3 4 Atbildēt

No shit pēkšņi attapās ....

Šis ved pie tā, ka lielākas ekoloģijas labad...ģimenei vajadzēs 2 auto - vienu eļektro pilsētai, lai nāsi nekutina visādiem eko keko aktīvistiem, kas saradušies - vēl ar velo, lai arī tīkamāk...bet "mazās" Latvijas apbraukšanai (ja vien tā nebeidzas pierīgā, kas ir +/- 50-60 km rādiuss ar visu ziemas rezervi) vajadzēs arī auto parasto - laucinieki pirmo var skipot un Rīgā ar tramvaju braukt....Respektīvi "ekoloģiski" ir pirkt arvien jaunus produktus, nevis uzturēt veco labā kārtībā, vai arī kā īstam proletārietim (marksistu sapnis) šķirties no personīgās mobilitātes un kļūt atkarīgam.

ezis71 2.janvāris 2020 11:18
2 1 Atbildēt

Mazda kārtējo reizi piesprieda sev nāvessodu,vienreiz tas bija ar pūstošiem auto.

Zemesgramata 2.janvāris 2020 11:54
1 1 Atbildēt

Kāds nāves spriedums?

Mazda varbūt būs vienīgā alternatīva visai elektrobandai. Jaunais tautas auto.

ezis71 2.janvāris 2020 13:10
3 0 Atbildēt

Nāves spriedums ja viņi paliks pie 200 km.

felix65 2.janvāris 2020 18:08
0 1 Atbildēt

Tautas auto ar auģika cenām?

Krotow 6.janvāris 2020 0:50
0 0 Atbildēt

Līdzvērtīgs Audi vienalga ir dārgāks par Mazda. Un tā ir ar visu VAG produkciju pret japāņiem.

Zupa 2.janvāris 2020 11:33
1 0 Atbildēt

Nejauc p*** ar pirkstu. Kā tāds kārtīgs RenTv visu esi samalis kotletēs bez sajēgas.

Zupa 2.janvāris 2020 11:34
0 0 Atbildēt

tas felix65

Andrejs 2.janvāris 2020 12:22
3 3 Atbildēt

Blē nepagāja ne 10 gadi ka pieleca ka eletromobīļi kaitīgi

Bet latviešu valdībai pohui tāpatās reklamē cik vis ir labi, naudiņas laikam pa maz paliek

raimondsm 2.janvāris 2020 12:35
0 0 Atbildēt

Lai tādus apgalvojumus izteiktu, vajag nedaudz palasīt par rūdas apstrādi

www.anzaplan.com/strategic-min...ium-chemicals/

litija rūdas minerāli - spodumene, petalite, lepidolite, jadarite, hectorite, zinnwaldite, polylithionite or amblygonite

Lasam. Karsēšana temperatūrā > 800 ° C

Skalošana

Attīrīšana

Litija karbonāta vai – litija hidroksīda nogulsnēšana

--------------------------

Droši vien karsēšanu paredzēts veikt visneekoloģiskākajā veidā - ar akmeņoglēm. Droši vien neattīrot dūmgāzes.

Vispirms - pat ar kokoglēm var panākt alumīnija kušanas temperatūru, kas ir 660.3 °C. Uzsildīt to rūdu. Tālāk jau ar dabasgāzi, kas ir tīrākais no fosilajiem. Varbūt ar biogāzi. Varbūt ar HESa elektrību, varbūt atomstacijas elektrību. Ja pavisam ekoloģiski, ar Saules enerģiju

Sildelementi tur līdz 1200°C

www.kanthal.com/en/products/m.../nikrothal-80/

Tā kā tas samuldētais, netīrais, neekoloģiskais ogļu process var tikt mierīgi aizstāts ar veselu rindu citu, daudz ekoloģiskāku procesu.

Un parēķiniet vienreiz, ja tas dīzelis nobrauc 100 000 kilometru, tas pie patēriņa 5 litri uz simtu ir 5000 litru degvielas. Tas motora bloks, zobrati, gultņi - tam arī kaut cik enerģijas patērē, lai to uzražotu. Rezerves daļās. Eļļa. Degvielas iegūšana no naftas un vešana.

Asaris 2.janvāris 2020 14:23
4 2 Atbildēt

Tev tik plaši materiāli pieejami, iemet kādu rakstu arī par naftas ieguvi un apstrādi tiem aunapierēm augstāk.

WALA 2.janvāris 2020 18:33
0 0 Atbildēt

Augstāk nav aunapieres - tas pirmkārt, izsakās gan par EV ne tiem glaimojošākajiem vārdiem, bet tomēr ir liela daļa taisnības.

Otrkārt - tas vairāk Raimondam - EV ir visi tie paši zobrati, eļļas utt. kas parastam iekšdedzes dzinējam ( kad no tā izmet iekšdedzes dzinēja komponenti) - jā tur ir pārnesumu kārba, visi atbilstošie pārvadi izņemot kardāna (bet ir EV arī ar tādiem !) utt. Un vislielākā bēda ir kopējais auto svars - to regulāri stiep līdzi izteiktu lieko svaru - tas kopējo efektivitāti nosit pamatīgi lejā. Un jo tu ātrāk ar tādu "govi" gribi braukt, jo sliktāk tas izskatās no ekoloģijas viedokļa.

Šur un tur jau esmu teicis/rakstījis - ka katram pašam priekš sevis ir jārēķina vai EV tiešām sanāk ekoloģisks tiem mērķiem kam lietos, un Ev tikko no konvejera ir stipri padaudz parādā ekoloģijai, līdz ar to lai kļūtu neitrāls, tad atkarībā no baterijas lieluma ir jānobrauc ap 80 Kkm un vismaz 2 gadi, lai kļūtu zaļāks par tādas pašas kategorijas dīzeli. Un tas ir vēl pat nesākot pikasīties pie tā ka bateriju pārstrāde šobrīd ir neeksitējoša lieta ….

raimondsm 2.janvāris 2020 19:12
0 0 Atbildēt

Es nelamājos.

No kurienes tie skaitļi?

Kādi parametri lielākam akumulatoram labāki?

WALA 2.janvāris 2020 20:36
0 0 Atbildēt

Tie skaitli ir (ka tik nesamuldos) man škiet zviedru petijuma, ko loti biezi citē - gribi aizej uz uzladets - tur to diskusijas var atrast. Arī to ka mazauto EV savukart izskatās diezgan labi, tik vai ar tiem kāds grib braukt.

Uzlades parametri labaki, ja ta var teikt - respektivi isākā laikā vari tikt līdz lielakam nobraucamam attālumam.

Asaris 2.janvāris 2020 21:17
1 0 Atbildēt

Tur ir stipri jāpārspīlē lai salīdzinātu tos motorus, kādas 3 reizes apmēram un ātrumkārbas arī var uz vienas rokas pirkstiem saskaitīt cik modeļiem.

Runājot par svaru, tas ir tikai laika jautājums, Renault Zoe sāka ar 20kwh akumulātoru, tagad ir 50kwh, bet izmērs nav mainijies. Un kad būs grafīta baterijas, tad 50kwh vispār nesvērs vairāk par 12v svina bateriju

Tie ''ekoloģijas neitralitātes'' skaitļi stipri atšķiras, atkarīgi no tā kas veicis ''pētijumu'', bet pat lielākajiem eko entuziastiem nesanāk 80k, ja nu vienīgi 24kw Lief.

Ar to pārstrādi ir tāpat kā ar visu šajās jaukajās dienās, kamēr ar to nevar nopelnīt, neviens tam nepievērsīsies.

Tu tik mani nepārproti, man arī tie eko bļauri besī, bet kad te sāk dziedāt ka braukt ar degvielu ir ekoloģiskāk tad tā ir tāda pati iršana.

WALA 2.janvāris 2020 21:54
1 0 Atbildēt

arī es nemēģinu apgalvot ka dīzeļauto ir planētas rkologijas panaceja, tikai saku ja muļķīgā kārtā 100 "biezas galvas" un viņu analogi pasaulē sagribetu visus pēkšņi parcelt uz EV, tad kaitejums dabai būtu lielāks kā ar dizeļiem. Tadēļ merena attīstiba ir vietā, bet skriešana pa priekšu ratiem ir joprojām aplama!

msh 3.janvāris 2020 0:53
1 0 Atbildēt

"ātrumkārbas arī var uz vienas rokas pirkstiem saskaitīt cik modeļiem"

Atkarīgs no tā, ko sauc par ātrumkārbu. Vai teslai ir ātrumkārba? Tu droši vien teiksi ka nē, un es arī uzskatīju ka nav - līdz WALA iedeva bildi, kurā redzamas teslas kārbas iekšas - atšķirība starp mana golfa kārbu un teslas kārbu ir 1) zobratu izmērs 2) es varu izvēlēties kurš no pieciem primārās/sekundārās vārpstas zobratu pāriem pārvadīs griezes momentu, teslas kārbai izvēles iespēja nav 3) mana golfa kārbai ir arī atpakaļrobs, teslas kārbai nav - savādāk, starp motoru un riteņiem visu laiku tur atrodas tikpat zobrati, ja ne pat vairāk - jā, TĀ IR KĀRBA, tas nekas ka tikai ar vienu nepārslēdzamu robu.

Jānis 3.janvāris 2020 11:49
1 0 Atbildēt

Vispār jau no fizikas ir zināms, ka svara radītais degvielas patēriņš, nemainās atkarībā no ātruma. Cits jautājums par riepu uzvadību pie dažādiem ātrumiem, kas tomēr nedaudz palielinās līdz ar ātrumu. aptuveni 2 reizes no 20 km/h līdz 140 kmh, bet 50 - 140 1.5 reizes . Savukārt gaisa pretestībai ir paraboliska, kvadrātiska, funkcija, kas no 20 km/h līdz 140 km/h pieaug 50 reizes. Ja apskata 50 līdz 140 pieaugums ir aptuveni 8 reizes.

Elektroauto ar 50 KWh akumulatoru varētu būt kādus 300 kg smagāks par auto ar iekšdedzes dzinēju. Tas pie 100 km/h rada papildus 1.5 KWh elektrības patēriņu aptuveni, pie 50 km/h ap 1.2 KWh. Tas ir ap 5-10% no elektroauto patēriņa, kas ir nebūtiski.

WALA 3.janvāris 2020 12:16
1 0 Atbildēt

No fiziskas viedokļa vajadzētu arī padomāt par tādu lietu kā ieskriešanos jeb fizikai tuvāko terminu paātrinājumu.

Un kam tad tas EV tiek tēmēts ja ne pilsētas ekoloģijas uzlabošanai, un kur tad ir biežākas ieskriešanās un bremzēšanas ja ne pilsētā. Teiksi rekuperācija - jā protams, bet tā ir enerģijas konvertēšana arī ar saviem diezgan palieliem zudumiem, nav protams tupa siltums, un tomēr.

anonimikis 2.janvāris 2020 15:14
3 3 Atbildēt

Mazda nemāk uzbūvēt auto, kurš iet virs 160 K km un tāpēc te vaimanā. Aprēķins ir patiess, ja pie 160k nobraukuma iekšdedzes mazda iet uz tolmetu vai e-mazdai maina akumulatoru.

lynx85 3.janvāris 2020 15:11
2 0 Atbildēt

Tēva mazda izbeidza dzīvi pie 560kkm (+ attītais pirms tam hvz cik), jo es atteicos metināt - tolmetā viņas visas nonāk ar caurpuvušām bundžām, nevis beigtiem motoriem. Vismaz man personīgā pieredze un viedoklis tāds.

Krotow 6.janvāris 2020 0:55
0 0 Atbildēt

Tā ir. Bērna skolotājas 90-to gadu 323 un mana un mana kolēģa 2000 gadu 323-nieces izpuva cauri no apakšas un sāniem. 3 un 6 mazdas arī praktiski visas ko redzu, ir appuvušas dažādās stadijās. ja vēl motors un salons pūtu līdzīgi, šo gadu mazdas varētu nosaukt par īstiem ekoloģiskiem auto un vnk atstāt pie sētas. Pēc pāris gadiem atlikumu varētu saslaucīt un izbērt miskastē.

Kanibaals 2.janvāris 2020 17:49
6 3 Atbildēt

Pofig, galvenais ka pilsētās gaiss tīrāks. Rīgai vispār nav citu variantu, jo pārsniedz normas nepārtraukti.

Dīzeļi ir traktormotori.

Jānis 3.janvāris 2020 11:15
6 0 Atbildēt

Daudzi komentētāji akcentē uzmanīubu tikai uz CO2 emisijām, kur, realitāte ir atkarīga no konkrētas valsts, bet īstais elektroauto ieguvums ir tīrāks gaiss pilsētās. Elektroauto efektivitāte pilsētās ir lielāka kā uz šosejas, kur dīzeļi ir arī ļoti labi. Līdz ar to elektroauto ir jāpērk tiem, kas brauc galvenokārt pa pilsētu, lai sēdētu korķos.

WALA 3.janvāris 2020 12:18
1 0 Atbildēt

Te gan tev ir pilnīga taisnība, un pilsētai būtu efektīvāki mazauto (neatkarīgi vai [B]EV vai ICE) ar salīdzinoši mazu bateriju, bet tie atkal galīgi ne visiem der … Un tiem kam tie vislabāk der - varbūt tomēr vajadzētu censties braukt ar velo, sab.transu utml. kas būtu vēl 10x ekoloģiskāk.

msh 3.janvāris 2020 12:44
1 0 Atbildēt

Šajā momentā mēs nonākam pie parastās Bradypus argumentācijas - ka ja kādam rūp ekoloģija, tad vajag normāli organizēt darba vietu un iestāžu atrašanās vietas, nevis stumt elektromobīļus.

Krotow 6.janvāris 2020 0:57
0 0 Atbildēt

Šoreiz piekritīšu. Iestādēs diezgan pakalpojumus varētu arī pārvērst elektroniskā veidā, lai nav ar katru papīru kaut kur jāiet. Citādi mums esot elektroniskā deklarēšanās, taču pie VID ēkas Mežaparkā darba dienā nav kur auto nolikt.

Anita 5.janvāris 2020 4:36
0 1 Atbildēt

Nu tak pat lielam lielam dumiķim ir jābūt skaidrs, ka elektrību no kaut kā ražo, un, ja pa tiešo uzreiz sadedzina mašīnā degvielu, piesārņojums, vielu izlietojums utt. ir daudz mazāks nekā tad, ja sadedzina fosilo kurināmo, ražo elektrību, to ar zaudējumiem pārvada pa vadiem, tad ražo baterijas ar visām piesārņojošām vielām.... Nu tak pilnīgs pilnīgs sviests šis viss ir!!!!!

raimondsm 5.janvāris 2020 11:02
0 1 Atbildēt

Un zaudētais siltums, ko stacionāram ģeneratoram var savākt? Un CO2, ko arī var savākt. Un daudzveidīgās enerģijas iegūšanas iespējas?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti