8 no 10 eiropiešiem vēlas paātrināt pāreju uz elektromobilitāti 22

 
Renault | 9.decembris 2020 13:14

“Renault eWays” projekta ietvaros Groupe Renault kopā ar Ipsos veikuši aptauju par elektromobilitāti pēc COVID-19 izraisītās krīzes. “Renault eWays elektromobilitātes barometrs” sniedz detalizētu informāciju par intereses pieaugumu pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem un to ieviešanu.

Turklāt noskaidrots, ka visās aptaujātajās valstīs, t.i. Francijā, Vācijā, Itālijā, Spānijā un Lielbritānijā, valda vienprātīgs atbalsts ātrākai pārejai uz elektromobilitāti.

Transportlīdzekļu elektrifikācija sola pārveidot līdzšinējo situāciju mobilitātes jomā, turklāt pāreja beidzot uzņēmusi apgriezienus. Neskatoties uz COVID-19 izraisīto ekonomisko krīzi, kas skar arī pasaules automobiļu tirgu, no 2020. gada janvāra līdz oktobrim 100% elektrisko transportlīdzekļu reģistrācija Eiropā palielinājās par 70%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn. Esošās tendences elektrisko un hibrīda transportlīdzekļu pārdošanas apjomos ļauj secināt, ka nākotnē šo auto pārdošanas rādītāji tikai pieaugs.  

Arī “Renault eWays elektromobilitātes barometrs” apstiprina eiropiešu pieaugošo izpratni par klimata pārmaiņu izaicinājumiem. Astoņi no desmit eiropiešiem nākamo desmit gadu laikā vēlētos ielās redzēt vairāk hibrīda un elektriskos transportlīdzekļus.

Lielākā daļa eiropiešu atbalsta  pāreju uz elektropiedziņu, jo ir pārliecināti par elektrisko un hibrīda transportlīdzekļu labvēlīgo ietekmi uz vidi. Turklāt, teju vai katrs otrais eiropietis to uzskata par prioritāti. Aptaujā tika noskaidrots, ka pāreja uz elektriskajiem un hibrīda transportlīdzekļiem netiek uzskatīta tikai par tukšu iedomu, tostarp 54% respondentu norādīja, ka šī pāreja notiekot pārāk lēni.

Eiropieši ir pārliecināti, ka elektriskie un hibrīda transportlīdzekļi palīdzēs ierobežot piesārņojumu. Pamatojoties uz šo pārliecību, 38% no aptaujātajiem apgalvoja, ka ir gatavi ātrāk pāriet uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, savukārt par hibrīda transportlīdzekļiem šī tendence ir vēl spēcīgāka – 47% no respondentiem norādīja, ka pieļauj domu, ka viņu nākamais automobilis būs hibrīds. Paradoksāli, ka, pat ja priekšroka tiek dota elektriskajiem automobiļiem, aptaujātajiem nav pieredzes braukšanā ar tiem – 76% aptaujāto respondentu norādīja, ka nekad nav vadījuši elektroauto vai hibrīda auto.

COVID-19 krīze ir mainījusi Eiropas pilsoņu mobilitātes paradumus. 43% no respondentiem tagad kā galveno transporta veida izvēles kritēriju norādīja epidēmiju un saslimšanas risku, jo īpaši Spānijā, Itālijā un Lielbritānijā.

Kā ir ar frančiem?

No pētījuma varam secināt, ka Covid-19 maina mobilitātes ieradumus – mazāk izmantot sabiedrisko transportu; izvēloties transporta veidu, lielāka uzmanība tiek pievērsta ietekmei uz veselību, ko jo īpaši var attiecināt uz aptaujātajiem Francijas iedzīvotājiem, kuri gandrīz katru dienu izmanto auto (73% pret 53% G5 valstīs).

Vai franči bažījas par klimata pārmaiņām? Šķiet tās ir otrās lielākās franču bažas (41%), tieši aiz koronavīrusa epidēmijas (52%). Francija ir viena no piecām aptaujātajām valstīm, kas lielāko nozīmi piešķir tieši šim klimata jautājumam – vidēji 41% attiecībā pret vidēji 33% Vācijā. Neskatoties uz to, Francijas iedzīvotāji ir vismazāk gatavi rīkoties un tikai 48% no tiem apgalvo, ka ir veikuši kādas izmaiņas savā dzīvesveidā, lai cīnītos pret globālo sasilšanu.

Svarīgākais frančiem – klusa braukšanas pieredze! 81% franču, kuri kādreiz ir vadījuši elektroauto vai hibrīdu, uzskata, ka elektriskā transportlīdzekļa vadīšana ir patīkamāka par braukšanu ar iekšdedzes dzinēja transportlīdzekli. Tas ir ievērības cienīgs rādītājs!

Īstermiņa un vidēja termiņa prognozes uzrāda lielu interesi pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem. Vairāk nekā trešdaļa eiropiešu (30% franču) uzskata, ka viņu nākamais transportlīdzeklis varētu būt elektroauto. Šie nodomi ilgtermiņā ir vēl augstāki (55% eiropiešu nākamo 10 gadu laikā). Galvenā motivācija elektriskā vai hibrīda transportlīdzekļa iegādei ir saistīta ar izmaksu samazināšanu, ko atzīmēja 45% no aptaujātajiem Francijas iedzīvotājiem. Tāpat 40% iedzīvotāju norāda, ka akumulatora kalpošanas mūžs ir galvenais šķērslis elektro vai hibrīda transportlīdzekļa iegādei, savukārt otrais un trešais iemesls ir akumulatoru pārstrādes izmaksas un process.
 

 

 

 

 
Visi komentāri
 
WALA 9.decembris 2020 13:22
3 2 Atbildēt

Man liekas Renault ir veicis "klasisku aptauju", jo cik es noprotu no pārdošana rādītājiem - cilvēki ir daudz praktiskāki, un BEV nemaz tik labi netiek pārdoti.

aha 9.decembris 2020 13:47
0 0 Atbildēt

un 7 no šiem 8 ir Latvijas lauku teritoriju iedzīvotāji

anonimikis 9.decembris 2020 15:54
5 8 Atbildēt

Latvijas lauku teritoriju iedzīvotāju daždesmit tūkstoši jau nu nebūs tie, kas noteiks progresa virzību.

msh 10.decembris 2020 19:16
1 0 Atbildēt

Progresa vai regresa? Latvijas lauku iedzīvotāji mēdz braukt ar 20-30 gadus vecām mašīnām kuras ar bāku ir spējīgas nobraukt 1000 km - jaunam 2020. gada elektrosūdam, ja būsi nolocījis nesliktu kāpostu, būs trešā daļa no tā, ja būsi nolocījis kārtīgu kāpostu, būs puse. Tu tik padomā - tāds Latvijas lauku iedzīvotājs brauc ar vismaz pusgadsimtu modernāku mašīnu nekā tas, kas brauc ar jaunu un krutu elektrosūdu - cik liels lēciens uz atpakaļ...

anonimikis 9.decembris 2020 15:54
0 7 Atbildēt

Latvijas lauku teritoriju iedzīvotāju daždesmit tūkstoši jau nu nebūs tie, kas noteiks progresa virzību.

anonimikis 9.decembris 2020 15:54
0 6 Atbildēt

Latvijas lauku teritoriju iedzīvotāju daždesmit tūkstoši jau nu nebūs tie, kas noteiks progresa virzību.

Zbb. 9.decembris 2020 16:15
3 2 Atbildēt

8 no 10.

Tie laikam sēž saimā?

Stap cilvēkiem tos 8 neatradīsi.

Asterix 9.decembris 2020 18:26
2 1 Atbildēt

Renault ir ieinteresēta šādā aptaujā. Nevajag tikai te liet, ka 8 no 10 grib tosteri uz riteņiem!!!

Asaris 9.decembris 2020 19:22
5 4 Atbildēt

Man ar liekas ka 8 no 10 nav korekti. Pareizāk ir 9 no 10 kas izbrauc gribētu elektomobīli, ja varētu atļauties. Tas viens ir tas kuram patīk 3 vai 4 reizes gadā braukāt uz servisu un mainīt eļļas, filtrus, sveces, sajūgus, turbīnas utt.

WALA 9.decembris 2020 20:58
3 2 Atbildēt

Te laikam ir kāds kuram auto nemaz nav, un no auto uzbūves saprasana ari visai maza. Jebkuram auto ir 4 riteņi, un ka minimums tie un saistitas daļas EV (kuri vienmēt ir par pāris kartupeļu maisiem smagaki par iekšdedzes auto) dilst stipri vairak tieši EV. Un par eļļam un dzesēšanu nemaz nesakšu neko teikt, jo tikai klauni tic ka parnesumkarbu utml. kustigu zobratu sakopojumu eļļošanai paradzetas vielas ir mūžīgas ...

... 10.decembris 2020 9:27
0 1 Atbildēt

Es nemainītu savu 10 gadīgo dīzeli pret elektro.

Vienīgais variants - notirgot elektro un nopirkt vietā jaunu iekšdedzes auto. Ja nu vienīgi elektroauto nāk kopā ar privātmāju pierīgā...

msh 10.decembris 2020 19:24
0 0 Atbildēt

Hm, interesanti, jā - tātad, ja nopērk daudzmaz normāla ražotāja mašīnu, tikpat vecu kā elektrosūds [tb jaunu], ar to arī jābrauc vairākas reizes gadā mainīt tevis nosauktās lietas?

Bet savādāk - kā jau WALA teica - elektrosūds - tā ir PARASTA MAŠĪNA kas no normālās mašīnas atšķiras tikai ar to ka kārbā ir tikai viens robs un motors ir elektrisks. Ja tev braucot ar parastu mašīnu nākas remontēt tikai motoru, tu laikam brauc ar nopistu žiguli, kurā nav nekāda aprīkojuma, un tu klabošajai piekarei un čīkstošajām bremzēm liec mīksto.

Asaris 10.decembris 2020 22:24
0 0 Atbildēt

Kā var būt tā nozombēti cilvēki?

msh 11.decembris 2020 12:56
0 0 Atbildēt

Tieši tā - kā var būt tik šausmīgi nozombēti [kā tu] cilvēki? Tas jau esi tu kam visu laiku jāmaina turbīnas, sajūgi un hvz kas, bet pārējajai mašīnai mistiskā kārtā nekas nav jādara.

Asaris 11.decembris 2020 19:29
0 0 Atbildēt

Lai jau tā būtu, tev viela pārdomām, vai gadījumā tas nozombētais tomēr neesi tu.

Es ar 2 auto nobraucu 50k gadā, tapēc jā, sanāk daudz ko mainīt un apkopes taisīt. Tapēc elektroauto kuram ir jātaisa tikai ritošā liekas ļoti pievilcīgs, neskaitot vēl pašu braukšanu, kas iekšdedzes auto pārspēj visos rādītājos.

WALA 11.decembris 2020 20:25
0 0 Atbildēt

Ar ko tu brauc, ja tev tik traki kas plīst ? Jā man apkopes Hondām nav lētas, bet ne jau tur kas butisks ir salūzis uz visiem nobrauktiem 200K, pec tam jā dilstosas daļas, ģeneratoram, salona ventam, utml. Turbas vel nevienam auto kas sasjiedzis 300+ K nav beigušās, un motoram utml vel tikmskriet un skriet, kamer bundžas stāvoklis jau varēja but labaks ...

spriidiic 10.decembris 2020 1:29
0 1 Atbildēt

Stāsti manim Daugaviņa ... .

Pļurkt 10.decembris 2020 9:21
0 1 Atbildēt

Eiropas tautas debilizācija ir veikta par 80%!!

Var droši teikt, ka zaļo afēras uzvaras gājiens ir noticis, atliek tikai sākt raust piķi!!

Janka 10.decembris 2020 9:38
0 0 Atbildēt

aptaujās tak tiek atlasīti vajadzīgie cilvēki.

Šiem rezultātiem ticēt ir tāpat kā ticēt burvim. Ja vajadzētu šim pašam sabiedriskās domas kantorim, lai atbalsts ir iekšdedzes dzinējiem, tad aptaujātu pareizos cilvēkus un arī iegūtu rezultātu 8 no 10.

Šis vairāk ir publicitātei un "pareizai" sabiedrības domas ievirzīšanai, lai pērk produktu. Autoražotājiem ir jāizpilda izmešu kritēriji jaunajiem pārdotajiem auto. Lai tos izpildītu ir jāpopularizē elektroauto, citādi nekas nesanāks un būs jāmaksā milzīgas soda naudas.

darklight 10.decembris 2020 10:15
1 1 Atbildēt

8 no 10 aptaujātajiem ir par Covid-19 ierobežojumu atcelšanu!

8 no 10 aptaujātajiem ir par Saeimas un valdības atlaišanu!

8 no 10 aptaujātajiem uzskata, ka Čaka iela Rīgā ir jāpārvērš par gājēju un velosipēdistu ielu!

Viedoklis 11.decembris 2020 11:10
0 0 Atbildēt

Elektromobilis ir ļoti labs un vajadzīgs. Cerams, ka jau pēc 3-5 gadiem tā cena būs pat lētāka, ne kā pašlaik benzina vai dīzelim.

WALA 11.decembris 2020 14:51
1 0 Atbildēt

Lūk par šo vajadzētu disktēt visvairāk, jo daļa EV, kuri knapi no manas mājas līdz darbam ar vienu uzlādi tiks, un diskusijai būtu jābūt - vai tiešām kādam šadi mēsli ir reāli nepieciešami, tad jau varbūt labāk tiešām lai brauc ar sab. transu vai vēl labāk ar velo kā es ...

Man jau nu ši škiet tāda konkrēta afēra ar visiem EV - ka nevis CO2 tiek apkarots, bet reāli ir atraduši kā CO2 ražot slēptā veidā un pārdot arvien vairāk lūžņu cilvēkiem ... un ekoloģijai tur netiek vispār nekas ...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti