Baltijas un Polijas ministri aicina ES aizliegt autokravu pārvadājumus ar Krieviju un Baltkrieviju un šo valstu kuģu ienākšanu ostās - iAuto

Baltijas un Polijas ministri aicina ES aizliegt autokravu pārvadājumus ar Krieviju un Baltkrieviju un šo valstu kuģu ienākšanu ostās 21

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 23.marts 2022 19:28

Baltijas valstu un Polijas satiksmes ministri aicinājuši Eiropas Savienību (ES) aizliegt autokravu pārvadājumus ar Krieviju un Baltkrieviju, kā arī šo valstu ienākšanu ES ostās, paziņojis Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

"Šodien es parakstīju trīs Baltijas valstu un Polijas satiksmes ministru kopīgu aicinājumu ES institūcijām un citiem kolēģiem ieviest ES mēroga aizliegumu autokravu pārvadājumiem uz un no Krievijas un Baltkrievijas, vienlaikus aizliedzot šo valstu kuģu ienākšanu ES ostās," sociālajā tīklā "Facebook" otrdien, 22.martā, ierakstījis Skuodis.

Ministri pauduši cerību, ka šādi aizliegumi tiks apspriesti ceturtdien, 24.martā, un piektdien, 25.martā, Briselē paredzētajā ES samitā.

"Ņemot vērā, ka Krievijas brutālā agresija Ukrainā turpinās, ES rīcība ir vajadzīga šeit un tagad. Mēs ceram, ka ES valstu un valdību vadītāji, kas tiksies Briselē ceturtdien, nešaubīsies," piebildis Skuodis.

Pēc Latvijas satiksmes ministra padomnieces komunikācijas jautājumos Maijas Rēnas aģentūrai LETA paustā, ministri vēstulē norāda, ka ES aizvadīto nedēļu laikā ir spējusi rīkoties izlēmīgi un ieviest ārkārtas risinājumus, pieņemot plašas sankciju pakotnes, tostarp arī transporta jomā. "Tikai turpmāka aktīva rīcība var dot taustāmus rezultātus un panākt pietiekamu spiedienu uz Krieviju. Krievijas agresijai pretī jāliek solidāra, vienota un stingra atbilde no visas ES, ieviešot turpmākas sankcijas," minēts vēstulē.

Vienlaikus satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) atzīmē, ka Krievija jau mēnesi turpina neattaisnojamo brutālo iebrukumu Ukrainā. "Šādā situācijā Krievijas kuģu turpmāka ienākšana ES ostās nav pieļaujama," pauž ministrs.

Tāpat Baltijas valstu un Polijas ministri rosina uz laiku pilnībā aizliegt sauszemes kravas transportam no Krievijas un Baltkrievijas iebraukt ES, norādot, ka tie joprojām ik dienas "uztur Krievijas kara mašinēriju".

Vēstuli parakstīja Linkaits, Skuodis, Igaunijas ekonomikas lietu un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss un Polijas infrastruktūras ministrs Andžejs Adamčiks.

Jau ziņots, ka Latvijas Satiksmes ministrija Latvijas ostu administrācijām jau iepriekš ir izteikusi aicinājumi neielaist ostās Krievijas karoga kuģus.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) otrdien, 22.martā, pēc koalīcijas sanāksmes skaidroja, ka Linkaits strādā pie šī jautājuma kopā ar Baltijas un citu ES valstu partneriem. Vislabākais risinājums būtu, ka visa ES to ieviestu vienlaikus, lai nebūtu traucēta ES iekšējā tirgus konkurence, atzīmēja premjers, norādot, ka Linkaits vēl ziņos, kā sokas Eiropas līmeņa sarunas šajā jautājumā.
 

 
21 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
1984 23.marts 2022 20:13
5 1 Atbildēt

Tur pretkara kustības aktīvisti ceļu bloķē

1984 23.marts 2022 21:34
3 3 Atbildēt

Pastāsti varbūt, kas notiks ar agresora čakarēšanā cietušajiem šejieniešiem - kādas atbalsta programmas tiks palaistas, finansu palīdzība utt...? Kariņam, Linkaitim, Puttēnam, Lavrovam, Baidenam, Makronam - nevienam no minētajiem tēliem nebūs ne silts ne auksts no savstarpējām čakarēšanām. Nebūs kā pie Ostapa Bendera - slīcēju glābšana ir pašu slīcēju rokās? Paskaties, kādas nozares zvana trauksmes zvanus - putnkopība, piena ražošana - lopbarības trūkums, minerālmēsli, degviela... Tā nav kaut kāda tur rūpniecība bez kuras kādu brīdi var iztikt, tā ir pārtikas ražošana. Ko un kā tagad - čakarēsim agresoru un paši sev badu, reālu badu sarīkosim...

MMX 23.marts 2022 22:04
3 0 Atbildēt

Kā jau minēju ja nevaram neko padarīt agresoram militāri tad daudz citu variantu mums nepaliek. Tas ka mūsu valdība nepasludina šos kā ārkārtas apstākļus un nenodarbojas ar ekonomikas glābšanu jau ir mūsu iekšējā lieta. Pats darbojos būvniecības jomā un redzu kāds pipec notiek, bet atbalstu sankcijas, ja jau karot negribam.

Pie mums pārmetumi ir virzāmi gan valdības un ministriju virzienā, gan arī paša biznesa virzienā. Piemēram tas pats dzelzceļš vēl joprojām dzīvo daļēji uz krievu sistēmām, mūsu elektropārvades operators praktiski vienīgais Baltijā izmanto Baltkrievijā ražotus balstus, kokapstrāde arī peld starp vietējo un krievu materiālu, piena pārstrāde arī daļēji ir krievu rokās, līdz ar to jā, ja kopš 2008. vai 2014. gada neko neesam darījuši lietas labā, tad nāksies vien mācīties peldēt. Baidenus un Lavrovus mēs tāpat nevaram ietekmēt, bet ja mūsu vēlētie pārstāvji ne sūda nedara, tad pārfrāzējot Krievijā populāru teicienu "ja tu neinteresējies par politiku, vienā brīdī politika sāks interesēties par tevi". Un mums šobrīd ir pienācis tas brīdis, kad spējīgiem cilvēkiem izvairoties no politikas un balsotājiem balsojot par mazākajiem ļaunumiem esam tādā pēcpusē kādā esam, pie tam bez iespējām situāciju ietekmēt.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti