0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

 

Elektroautomobiļi Rīgas ielās Foto: iAuto.lv

iAuto | 15.maijs 2024 4:23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem.

Eurostat apkopotā statistika nav pati svaigākā, tomēr tendences tā uzrāda un optimismam attiecībā uz ātru pāreju uz e-mobilitāti īsti nav pamata. Vācija ir starp līderiem ar 1,8 procentiem zaudējot vienīgi Zviedrijai, taču ir valstis, kur vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa nesasniedz par 1 procentu.

Tā tas ir, piemēram, Bulgārijā, kur tikai 0,037 procentiem vieglo automašīnu ir elektriskā piedziņa. Grūti iedomāties, ka šādu rādītāju vēl var pārspēt, taču, izrādās, ka var, jo absolūtais antilīderis Grieķija Eurostat statistikā atzīmējies ar – 0,013 procentiem.

Nobeigumā vācu izdevums Focus, kas publicējis šo rakstu secina, ka lai mobilitātes pāreja patiešām sāktos, ir pēdējais laiks tādiem ražotājiem kā Volkswagen un Fiat beidzot laist tirgū savus izziņotos elektriskos automobiļus par pieņemamām cenām.  

 

 

 

 
Visi komentāri
 
felix65 15.maijs 2024 6:07
19 7 Atbildēt

Lai kā visi šie ekofašisti un liberasti ārdītos, tā ir strupceļa tehnoloģija un biznesu pārdales vārdā tiek izšķiesti planētas resursi, nerunājot jau par visa šī procesa sekām. Nez kāpēc viņi tā neārdās par notiekošo Ukrainā. Ja jau tas co tik svarīgs "globālajai nesasilšanai", piegrieziet skābekli bidlostānai tā, lai viņi paelpot nevarētu!

imzz 15.maijs 2024 7:03
8 1 Atbildēt

Pat mazāk, kā domāju, ņemot vērā lielo ažiotāžu ap EV. Jo elektroauto piemērots tikai mazākajai sabiedrības daļai, tiem, kuriem ir privātmājas un, vēlams arī iespēja ražot savu elektrību ar saules paneļiem.

"Latvijā ir augstākais dzīvokļos mītošo īpatsvars starp 14 Eiropa Savienības valstīm, par kurām dati apkopoti "Eurostat", Latvijā 66% iedzīvotāju mitinās dzīvokļos, nevis privātmājās"

Līdz ar to starp ES valstīm, Latvija ir vismazāk piemērota elektrisko auto izmantošanai.

khe 15.maijs 2024 11:55
2 1 Atbildēt

piemērots tiem, kas dzīvo privātmājā, ir iespēja uzstādīt lādētāju savā stāvvietā (daudzdzīvokķu namu ar pazemes/virszemes stāvvietām fiksētām), ir sava garāža vai ir iespēja lādēt auto darba vietā.

šobrīd arī ar fiksēto cenu nav nemaz tik slikti. Ja auto tērē kaut vai 25kwh uz 100km (ļoti neekonomisks variants), tad pie fiksētās cenas kaut vai 20centi/kwh (šobrīd lētāk var nofiksēt cenu ar visām sadalēm un pārējiem nodokļiem) tie ir 5eur/100km, tātad, ja ir iespēja lādēties, tad pat bez paneļiem tas ir lēti, protams, nav "par velti", bet tā arī nav jābūt.

R(8) 15.maijs 2024 12:29
26 1 Atbildēt

Kartejais mits , ladet savu e-auto darba , tad jau jebkurs ar var prasit , lai darba devejs tavam privatajam auto katru dienu uzpilda degvielu par uznemuma naudu , e-auto der ka otrais vai tresais auto gimene ar kuru tu parvietojies max 100km radiusa ap tavu dzivesvietu , talakiem gabaliem tas tev ikai rada liekas problemas

khe 15.maijs 2024 13:18
2 0 Atbildēt

Kurš teica, ka privāto auto vajag lādēt bez maksas?

Katram savs čips, ar kuru uzskaita patērēto enerģiju un pēc tam izraksta rēķinu.

khe 15.maijs 2024 13:20
5 1 Atbildēt

vispār jau kārtējais mīts ir, ka elektroauto jābūt iespējai visur lādēt bez maksas - mājas tikai nos aules paneļiem, darbā darba devējam jāapmaksā, pie katra veikala/ēstuves jābūt bezmaksas lādētājam, viesnīcās jābūt bezmaksas uzlādei, katram īpašniekam ir bez maksas jāizpalīdz uzlādēt EV, ja tam pietrūkst elektrības...

Kas tas par dīvainu uzskatu? Skaidrs, ka par visu ir jāmaksā, un tas tikai būtu normāli, ja visur tā uzlāde ir pieejama, bet par saprātīgu naudu.

imzz 15.maijs 2024 12:58
5 0 Atbildēt

Pagaidām tās ir pasakas par princesi Zeltmati. Maz procents daudzdzīvokļu nama iedzīvotāju dzīvo namos ar individuālām stāvvietām. Un, lai šajās stāvvietās uzstādītu individuālus lādētājus, tam vajadzēja būt jau mājas projektā: gan pieslēgumi, gan jaudas.

Kas attiecas uz lādēšanu darbā, ja darba vieta pati nenodarbojas ar elektroauto, tad vietas, kur pieslēgties, būs visai maz. Kolēģis arī var būt jau priekšā. Bez tam doties uz darbu lādēties brīvdienās un atvaļinājuma laikā nebūs īsti labai tonis.

khe 15.maijs 2024 13:27
2 4 Atbildēt

tas viss ir risināms.

Tāpat kā pie lielveikaliem, ātrajām uzlādēm - sākumā daži lādētāji, kad sāk trūkt, uzstāda vēl. Protams, tas viss atduras pret pieejamo finansējumu/pieslēguma jaudām, bet fiziski ir iespējams. Par brīvdienām - pielādē piektdien pilnu bateriju, tad saviem 400km pietiks (ja ir EV ar normālu bateriju), ja pietrūkst, izmanto ātro lādēšanos. No vienas puses, jā, piekrītu neērtības, no otras puses, ja ikdienai sistēma ir sakārtota, tad retu reizi ātrā uzlāde rada mazāk neērtību kā regulāra braukšana uz DUS...

un atkārtošos, nekam nav jābūt bez maksas

p.s. nē, man vēl nav elektroauto, bet darbā tāds tika apsvērt, beigās gan neatradās piemērots modelis par cenu, kas derētu

Sergejs 15.maijs 2024 14:57
3 0 Atbildēt

Risinams ir praktiski viss, jautājums ir par koeficentu iztērērts risināšanai/ieguvums. 

 Un parts pirssākums - kāds var palepoties cik labi gāja vidusmēra LV iedzīvotājam ar ienākumu 200-300eur virs vidējās algas kārtojot līzingu golf/octavia klases automobīlim ar elektropiedziņu? 

 Nu un personīgi man darbā pa nedēļu pietiek visādu galvassāpju lai vēl lauzītu galvu pa kādām točkām brīvdienās saplānot maršrutu un ar kādām aplikācijām norēķināties.

 Kam ir divi auto ģimenē (viens ir ICE), dzīvo piepilsētā un ir arī paneļi uz jumta tam tas elektro samēra labi der un cilvēks apmierināts (pazīstu tādu vidusmēra biznesmeni).

OK 15.maijs 2024 8:02
4 1 Atbildēt

Demokraatijas dzimtenee cilveeki izveelaas buut briivi! Briivi no "zaljaa kursa" znjaugiem, no finansiaalaam saistiibaam, no iespeejas tikt kontroleetiem caur elektropiegaadi!!!

msh 15.maijs 2024 8:11
3 0 Atbildēt

Tur tajās valstīs gan jau nav radīti tādi apstākļi lai bezmaksas stāvvietas un autobusu joslas  dārgām un nepraktiskām mašīnām būtu saistošas...

Onsis 15.maijs 2024 8:35
0 2 Atbildēt

Nu jā, loģiski domājot, kur utilizēs tos elektro rahītus?

BMW 15.maijs 2024 9:03
16 0 Atbildēt

Cilvēks nav idots, viņš nepirks EV spaini par dzīvokļa cenu, lai to pēc 5 gadiem mainītu pret jaunu, jo EV tā pat kā vecs telefons būs jālādē 2x dienā, vai jātur pie vada. 

Ja būs pieejami EV drapaki 20k robežās, ar +/- 400 km nobraukumu, arī pircēji atradīsies, kas līdz tam pirka visādus Clio, Polo, Ceed, i20, Getz utt.

Te 15.maijs 2024 14:42
0 5 Atbildēt

Clio, Polo, Ceed, i20, Getz utt.  Nu gan sabēri pilnīgi dažādus auto vienā maisā 

GTD2 16.maijs 2024 14:29
1 0 Atbildēt

pa lielam i8r arī vienā maisā labi ceed kompaktklases, pārējie mazās klases pļerdaki

ZZZZ 15.maijs 2024 10:14
0 0 Atbildēt

ZZZZ 15.maijs 2024 10:17
0 0 Atbildēt

Kopš ekii.lv līdzfinansējuma no 05.01.2022., Latvijā ir pārdoti 1800 elektriskie un hibrīdauto, un līdzfinansēti 7,2 miljoni eiro, atlikusī summa ir 3,3 miljoni €

khe 15.maijs 2024 12:03
4 0 Atbildēt

manuprāt, tieši elektroauto cenas un modeļu trūkums lētākā segmentā ir lielākās problēmas. + liela daļa modeļu ir nez kāpēc veidoti atšķirīgi no tradicionāliem auto līdz ar to ne visiem iet pie sirds.

Pārsvarā pārdošanā ir tikai SUVi/minivenveidīgie vai pa kādam hečbekam.

Esmu vācu autobūves lietotājs, pārējie man tā ne visai, bet VW elektroauto vizuāli neuzrunā + mazais spidometrs. Audi nav neviena normāla vieglā elektroauto, BMW ir tikai modeļi, kas ir pamatā kā ICE auto (kas ir slikta kombinācija), MB dizains arī raisa jautājumus.

Teorētiski Cupra Born man gan vizuāli, gan citādi liekas daudz maz ok (izņemot mazo spidometru), bet nu arī nevar teikt - o, šo auto es gribu.

Tesla M3, jā daudzos aspektos būtu tas, ko vēlos, bet atkal nepatīk dizains, nepatīk stikla lūkas, nepatīk milzu priekšējais logs, nepatīk salons ar pliku paneli un 1 lielu ekrānu 😂

Teorētiski manās acīs jaunais Audi a6 izskatās, ka varētu būt iekārojams elektroauto, bet tas vēl pat nav iznācis un gala dizains/salons vēl nav redzēts.

un tad vēl, protams, jautājums ir par cenu...

Vērotājs 15.maijs 2024 15:16
1 2 Atbildēt

Jāvirzās H virzienā

650 16.maijs 2024 1:56
1 0 Atbildēt

Tajā virzienā, ka vārds aspekts rakstās ar 2 s. Bet jaman tagad tajā aplādētajā veikakalā biespiens būs pa 5sant dārgāks- tak skaidrs, ka es personīgi līdzfinanssēju visu šhito ujņu. Kā pēc (nuna/ujam) man to vaig?

Vasja 16.maijs 2024 18:50
0 0 Atbildēt

ņemot vērā, ka VW   savu elektroauto par pieņemamu cenu izlaida jau astoņdesmitajos,,  Golf2 bija elektriskā versija.  Tad skaidrs ka elektromobiļi nav nekas jauns, un nav  nekas tāds kam būs ilga nākotne.

Es arī 16.maijs 2024 21:25
2 0 Atbildēt

Saku, pievērsiet uzmanību pēdējam teikumam, ".... par pieņemamu cenu". Mūsdienu pasaulē "pieņemama cena" jau gandrīz nav iespējama. Elektroauto dūšīgi pirka tikai tad, ja varēja no valsts dabūt pamatīgu atbalsta summu. Tiko atbalsts pazuda, pazuda arī kāre pēc elektroauto.

Janka 16.maijs 2024 21:26
1 0 Atbildēt

Cilvēki balso ar maciņu.

Iekšdedzes mašīnas joprojām ir jāgaida vidēji pusgadu no pasūtīšanas brīža, kamēr EV dažam labam ražotājam 2 gadus stāv laukumā nepārdoti. Labi, ka beidzot lielie ražotāji sāk saprast, ka nav jēgas zaudēt naudu uz katru saražoto EV un jāpiedāvā tas, ko tirgus pieprasa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti